Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG en Airco monteur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2012 om 12:47 #17399441
Ik zou heel graag een 6 pitter op gas rijden.
Ik heb van iemand gehoord dat dat zinloos is omdat hij toch nooit op alle cilinders draait op gas. :hmmz
Dat vondt ik vreemd en geloofde het niet, kan iemand bevestigen of dat klopt of niet?Bij voorbaat dank
Greetz D’Angelo28 februari 2012 om 22:35 #17399442Gelul van het Zuiverste water…
We hebben een Vectra-B 3.0 V6 op gas in onderhoud, deze is van Corsa_Gsi hier op het forum, die loopt echter prima, en rijdt erg prettig!!
Denk hier ook zat oldtimer 6cilinder lijn motoren prima op gas draaien…
Willem
29 februari 2012 om 07:21 #17399443Ik dacht al dat het een broodje aap was.
Bedankt voor je antwoord Wim :thumb.
Wordt dan denk een E39, Omega’s wegen te veel :swearGreetz D’Angelo
29 februari 2012 om 17:52 #17399444doe dan gelijk een 4.4 V8 op gas, dat rijdt ZOOOOOOOOO lekker…
Willem
29 februari 2012 om 18:39 #17399445Ongetwijfeld :p maar dat gaat mij echt te ver. Nog ffies ver buiten bereik.
:D29 februari 2012 om 22:03 #17399446Bj 2000 BMW 540i 4.4i Vanos V8 automaat met dik 340.000 op de klok
tussen de 1 op 10 en 1 op 12 op Benzine op de korte en en middellange afstanden, deels stad, deels buitenweg, en deels snelweg.
Loopt net zo duur als een 530i (vanos) handbak
Willem
1 maart 2012 om 06:56 #17399447Zo hee!
Dat zijn aangename verbuikscijfers voor zo’n big block mijn rechtervoet zouden die cijfers Nooit waar kunnen maken.
Heb een keer meegereden in een 4.0 V8 automaat gewoon op benzine, helaas mocht ik niet zelf sturen.1 maart 2012 om 21:08 #173994484.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..
joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.
BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…
De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i
Willem
8 maart 2012 om 07:56 #17399423Omdat hij nog steeds niet goed rijdt op LPG wil ik denk ik maar de verdamper gaan reviseren. Ik heb genoeg handleidingen gevonden op internet hoe het reviseren opzich gaat, maar hoe kan ik die verdamper er precies uitkrijgen? Moet ik dan nog iets afsluiten ofzo, of eerst de hele LPG tank leegrijden?
Alvast bedankt voor een reactie :)
8 maart 2012 om 08:05 #17399417nee hoor zodra hij van de stroom af is
zijn de afsluiters dicht kan je hem zo
uitbouwen8 maart 2012 om 08:08 #17399416neem eens contact op met
verdampre helvoirt
tot nu toe het beste
aderes van brabant
dat is een gas goeroe8 maart 2012 om 11:20 #17399415@wim-v6 wrote:
4.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..
joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.
BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…
De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i
Willem
No disrespect Willem maar denk dat ie nieuwer is als jou Vec of komt jou vectra uit 2003/2004 ;)
Dat zo’n 330 zuiniger is vindt ik bizar, maar wel zo lekker natuurlijk.
Jij hebt een mooie lijst, ik had zelf een E30 staan zonder moter waar de M52B25 in zou komen met Mosselman turbo.
prijs mosselman turbo viel me erg tegen dus 2 weekjes terug verkocht met motor+bak
Wil als hobby auto toch wel graag iets met opel.
Denk nu aan saab 2.0 turbo of 2.3 turbo blok voor in een opel.8 maart 2012 om 22:55 #17399430@DMLB ceo wrote:
@wim-v6 wrote:
4.0 V8, dat is wel HEEL ouwe BMW meuk dan..
joh heb al heel wat vreemde motoren gereden wat dat betreft.
BMW 2.0 l6 24V Vanos 150pk, 2.5 l6 24V Vanos 170pk, 2.5 l6 24V Vanos 192pk, 2.8 l6 Vanos 192pk, BMW Bi-Vanos 3.0 l6 24V 231pk.
BMW 3.5 V8 32V Vanos, 4.4 V8 32V 295pk, 5.0 V12 24V 285pk.dat is een kleine greep BMW motoren waarmee ik al heb mogen rijden…
De 3.0 L6 is al een aardig zuinige motor, zeker in een E46 3serie (330i)… zuiniger als de 320i 323i 325i 328i
Willem
No disrespect Willem maar denk dat ie nieuwer is als jou Vec of komt jou vectra uit 2003/2004 ;)
Dat zo’n 330 zuiniger is vindt ik bizar, maar wel zo lekker natuurlijk.
Jij hebt een mooie lijst, ik had zelf een E30 staan zonder moter waar de M52B25 in zou komen met Mosselman turbo.
prijs mosselman turbo viel me erg tegen dus 2 weekjes terug verkocht met motor+bak
Wil als hobby auto toch wel graag iets met opel.
Denk nu aan saab 2.0 turbo of 2.3 turbo blok voor in een opel.De 4.0 V8 stamt uit de jaren van 1986 t/m 1996
daarna is dit de 4.4 V8 geworden, deze motor word nu nog gebruikt in de nieuwe BMW’s
Willem
9 maart 2012 om 07:46 #17399418Ik snapte m al niet Die e39 was de 540I maar lag idd een 4.4 in.
Als er 540 op de kont staat ik m ook zo noem.
Een 523 met 525blok noem ik ook gwn een 523.
Maar die e39 ligt de m62tub44 in.
En die bak is veel nieuwe dan me astra10 maart 2012 om 01:00 #17399432ja zo kan je doorgaan..
van de E30 en E36 is de 316 een 1.8 of 1.9 motor..
van de E30 heb je een 323i 2.3, en een 2,5
van de E60 en E90 is de 325d en 525d een 3.0 dieselmotor, en de 335d en 535d een 3.0 dieselmotor..
van dezelfde modellen zijn de #35i 3.0 geblazen benzine motoren haha…
Willem
7 april 2012 om 17:52 #17399449Vraagje,
Ik heb onlangs een Astra H 1.8 sport (Z18XE) gekocht, nu rij ik er een aantal dagen in…
1. Is het normaal dat er damp uit de uitlaat komt, (wat je ook in de kou hebt) ?
2. Is het handig om de LPG systeem te laten nakijken door een LPG boer ?
3. Hebben de ervaren onder ons nog goede tips voor mij in het algemeen ?Bij voorbaat dank !
8 april 2012 om 15:44 #17399450LPG doet harder dampen als Benzine uit de uitlaat, dus dat is wel normaal.
Keertje alles na laten kijken kan nooit kwaad.
Willem
8 april 2012 om 17:34 #17399451@wim-v6 wrote:
LPG doet harder dampen als Benzine uit de uitlaat, dus dat is wel normaal.
Keertje alles na laten kijken kan nooit kwaad.
Willem
Thanks voor de info !
1 september 2012 om 10:40 #17399452Damn, dit topic ben ik kwijtgeraakt. :shock:
Ff weer uit het stof halen dus…. king:Dus mocht iemand behoefte hebben naar mijn mening dan hoor (lees) ik het wel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.