Losse stekker van wat?

Forumindex Forums Modellen Astra Losse stekker van wat?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17968325
    Jefkere
      Lid sinds:
      6 August 2011

      Bwaah, ken heel wat mensen die het hebben en heb nog niemand geweten die daar al kosten aan gehad heeft…
      Iemand die xenons heeft klaagt meestal over de kost voor zo’n nieuw lampje ^^

      #17968326
      Jefkere
        Lid sinds:
        6 August 2011

        @RISL wrote:

        Ow, dat is wel behoorlijk geavanceerd ja.
        Sorry, ik zat te denken aan een soort systeem zoals bij de Citroën DS, maar dan met elektromotortjes. Heb dat wel eens mogen ervaren, net als bij die Fiats dat het mistlicht aangaat, maar dat voegt maar heel weinig toe.

        Idd, bij DS, vind ik heel innovatief voor die tijd… bekijk dit filmpje maar is… auto was ver voor op zijn tijd met al die snufjes… maar helaas veel snufjes= veel dat kapot kan… Mijn opa heeft een DS gehad en hij had ooit is problemen na een lichte aanrijding met het hydraulische systeem voor op en neer te gaan en hij is nooit meer de oude geweest ondanks de vele kosten die hij er ingestoken had…

        http://www.youtube.com/watch?v=9pBa394ZQ_s” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Bewonder … king:

        #17968327
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Mooi filmpje inderdaad!
          Maar het afstellen van dit systeem is een drama, aangezien het met kabeltjes werkt :shock:

          #17968328
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            Haha, eigentijds… complexe wagen denk ik, juist omdat alles zo nieuw en primitief was…
            Wist niet dat het met kabeltjes was, moet inderdaad een drama zijn :p zo’n prutswerkje kunnen ze beter een monnik inhuren dan een garagist ^^

            #17968329
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              ja zoals mij, nou onderschat het maar niet hoor. Ik kreeg hartaanval toen de dealer tegen mij zij dat de ballasten wel eens stuk konden zijn. Dat ding kost 300 euro per stuk. Na aankoop van de auto werd linker lampje gewoon paars. Dacht wtf maar goed ik ging naar de dealer 150 euro per stuk nieuwe orginele philips lamp. 2 maal is 300 euro. Dan zou er nog gekeken worden of de units niet stuk waren. Als dat er bij zou komen kostenpost van 900 euro. De gok genomen en twee nieuwe orginele philips lampen laten plaatsen in schiedam voor 170 euro. Geukkig zijn de ballasten niet kapot effe afkloppen nock nock.

              #17968330
              Jefkere
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Jaa, de lampjes zijn duur. Soms verkopen ze op ebay eens in grote aantallen… en dan vallen er koopjes te doen. Ik had de 2 Philips D2S lampen, 4300k, 85122+ voor 60 euro :) splinternieuw. Meteen getest in een vriend zijn bmw en werkten perfect, het viel zelfs op hoe versleten zijn lampen waren dat hij ze dezelfde dag nog zelf besteld heeft :) Ze zitten er nu denk ik een maand of 2 in bij hem en ze werken nog perfect…

                #17968331
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  @Jefkere, ja, die hoge kosten zijn voor mij ook de reden om geen xenon aan te schaffen voor mijn G Coupé. En dat afstellen, sommige hobbyisten waren met hun DS weken in de weer om het juist afgesteld te krijgen, is mij verteld door een kennis. Hij heeft een Traction Avant, maar heeft ook weer veel kennissen met een DS (allemaal citrofielen, zoals ze zichzelf noemen)

                  #17968332
                  Jefkere
                    Lid sinds:
                    6 August 2011

                    Haha :)
                    Tjaa, kan mij wel voorstellen dat het meer een hobby is :)

                    Jefkere en RISL, Astrafielen king: Hahahaha

                    #17968300
                    iquick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2011

                      Nou wat ik er nog aan wil toevoegen, in ons astra g ging regelmatig een lampje stuk, welke je ook kocht het ging stuk om de 3 maanden. Dus dan betaalde ik 10 euro voor 2 stuks. maar als ik die in mijn eigen zak zou stoppen kan ik er nog 60 bovenop doen ne twee sets xenon lampjes kopen via ebay, dus ben eigenlijk wel blij met mijn xieess :jerry

                      #17968333
                      Jefkere
                        Lid sinds:
                        6 August 2011

                        Terecht :)
                        Mijn vader had bij zijn g ook problemen, maar de garagist zei dat dit de alternator was die teveel stroom gaf… had om de paar maand wel is ergens een lampje kapot. (Heeft nooit xenon gehad) De kwestie was, die lampjes kosten 2x niks en die alternator repareren/vervangen was heel erg duur, dusja, liever dan een lampje vervangen zeker :) Ik kijk er naar uit, naar het moment dat mijn xenons er in zullen zitten :)

                        #17968334
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          idd en we hebben nooit het probleem uitgezocht maar ging wel effe jaartje zo door. Uiteindelijk word je het zat maar toch weggedaan de G. Xies gaan ook langer mee, maar ja als een ballast naar de klote gaat ben je ook ver van huis. Alles heeft zn voor en nadelen. Bij de een kost de ballast duur xenons gaan langer mee en koop je voor 100 euro 2 sets van 2 stuks orgineel, bij de ander zijn de lampjes goedkoop maar koop je er ook veel van. Tenslotte moet je een keus maken en het er maar mee doen.

                          #17968335
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Bij mijn G heb ik alleen het lampje van de kentekenverlichting en een lampje van de zijknippers eens moeten veranderen omdat het kapot is, in bijna 3 jaar, verder niets….zo vaak heb ik het nog niet gehoord dat ze bij een G iedere paar maanden ergens een nieuw lampje moesten zetten.

                            #17968336
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Ja bij ons ging er dus iedere keer een lamp kapot om de 3 maande vooral de voorlampen vervangen, soms links soms rescht soms zelfs bijde. Maar de inruil van ons g had nog meer reden. Was een fijne auto model uit 1999 en we hebben er ook 100000km plezier mee gehad, maar goed als je veel km rijd moet je de keus laten vallen op een diesel en dan moet je zulke risico’s nemen. Toch ben ik een dieselmotor niet zo gewend heb liever een benzinemotor. Naar mijn mening blijft de G model die wij gehad hebben een van de beste, kosteloze auto :thumb

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.