Hoe kan ik het beste de multiriemspanner van mijn C20LET los zetten en met een pin borgen? Wil wanneer hij binnen komt een tijdelijke aircopomp kunnen monteren en zal dus de riem ff los moeten hebben.
Met een sleutel de spanrol los zetten en de riem eraf halen. Je hebt helemaal geen pin nodig om iets te borgen. Het beste kun je de riem los laten liggen of verwijderen tijdens het vervangen van de aircopomp, dan kun je de spanrol namelijk weer loslaten.
Nja zover snap ik het idd maar bedoelde meer te vragen van bovenaf of onderaf en is er een bepaalde manier die het makkelijkst werkt om de sleutel er op te krijgen want al te veel ruimte heb je niet tussen chassisbalk en distributiedeksel.
Het is al een poos geleden dat ik zo’n klusje voor het laatst gedaan heb, maar van bovenaf werkt het makkelijkste. Als je de bovenkant van de luchtfilterbak haalt heb je volgens mij wel genoeg ruimte.
luchtfilterbak weg halen en dan een 15mm steeksleutel erop zetten.
dan kun je de spanner ontspannen en de riem eraf pakken.
wil je de riem helemaal verwijderen, dan zul je de motorsteun los moeten maken dacht ik. omdat de riem hier doorheen loopt