"Lopende zenderzoeker"

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum "Lopende zenderzoeker"

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273121
    mab58
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 April 2015

      Merk dat de zenderzoeker de laatste tijd aan de wandel gaat en niet meer op de vooraf ingestelde frequentie blijft staan. Het betreft een standaard ingebouwde radio (car 400?) uit een Vectra. 96er 1.8 CDX.
      Wil deze eigenlijk wel houden want heb nog wat cassettes welke ik afspeel.
      Is het probleem te verhelpen ?

      #18293443
      63wilfred
        Lid sinds:
        9 November 2014

        alleen naar de cassette luisteren :D :D :D

        #18293444
        mab58
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2015

          Dan mis ik al het nieuws.

          #18293445
          63wilfred
            Lid sinds:
            9 November 2014

            fries dagblad :wors

            #18293446
            mab58
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 April 2015

              Dat wordt moeilijk onderweg.

              #18293447
              Kano
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2012

                Antennekabel los gekomen?

                Knoppen die blijven hangen op de radio? (even schoonmaken)

                #18293448
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Hoi,
                  Misschien constante plus los!

                  #18293450
                  dennisnmgn88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2012

                    Als enkel de frequentie veranderd, denk ik niet dat het in de stroom zit.
                    Als je andere instellingen ook naar de maan zijn, dan zou je idd de kabels eens kunnen nalopen.
                    Denk inderdaad dat een schoonmaakbeurt (hangende knop ergens) een verschil kan maken, of je radio begint gewoon langzaam op z’n eind te lopen.

                    Maaaar….. waarom pak je niet een simpele cd/usb radio en ga je iets meer mee met de tijd ;)?
                    Ik begrijp de charme van de cassette wel, maar er is toch niks fijner als een usb’tje vol muziek.
                    + is de kans (behoorlijk) groot dat je audio/boxen ook beter gaat klinken door een betere aansturing.

                    #18293449
                    computerbug
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 April 2011

                      Ik begreep uit het verhaal, dat hij constant naar een zender loopt te zoeken, om dat hij de zenders niet vasthoud, vandaar.
                      Maar als hij verspringt naar vast geplaatste zenders, zou dat het inderdaad een optie kunnen zijn.

                      Ik heb geen cassette, maar ben ook aan vervanging toe, maar dat idiote mid display he, dat vindt ik zonden dat je dat kwijt raakt.
                      En stuur bediening heb ik niet.

                      #18293451
                      dennisnmgn88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2012

                        Ja ik zat/zit ook even goed te lezen naar wat er precies bedoelt werd ;).

                        (@mab58) Maaar….. misschien ook wel handig om te weten wanneer dit gebeurd.
                        Gebeurd dit willekeurig tijdens het rijden, of als de sleutel eruit is geweest en weer er in gaat?

                        Als het eerste het geval is, blijf ik bij een los/vuil contact of overlijden van de radio.
                        Gaat het fout op het moment dat de sleutel eruit gaat, neig ik toch weer richting stroom hmmmmm…..


                        @computerbug
                        : Idd je MID raak je deels kwijt, daar komt enkel nog datum/tijd/graden (en eventueel bc) te staan.
                        Ik stoor me er eigenlijk niet aan, heb altijd me scherm op “Huidig verbruik” staan om te zien hoe veel dorst die 100 losgeslagen paarden hebben :P

                        Edit: Google blijft ook vandaag me vriend: https://www.youtube.com/watch?v=VCSdu_QRgI0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                        Het kan dus wel met een aftermarket radio…. Was het eerste zoek resultaat, dus zal eens wat doorzoeken.

                        #18293452
                        computerbug
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2011

                          God! dennisnmgn88 !!

                          Breek mij de bek niet open over google, die is mij hard stikken zat, van dat gezoek!, maar heb het gevonden!!

                          Er is een soort modulle voor, maar helaas alleen de oude generaties radio’s kunnen daar op werken.
                          Ik dacht oke!, dan even een tweede handje!, maar daar vragen ze prijzen voor, van een nieuwe generatie radios, met usb en al die,
                          technische snufjes.

                          Even ge edit,vergat ik even: http://www.adaptershop.de/Fernbedienung/Kenwood/Lenkrad-Fernbedienung-OPEL-DISPLAY-KENWOOD-Interface-Kabel-Stecker-Adapter-ISO::219.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Oke!, ik ga naar de nieuwe generatie, en die werkt vanaf 2005, en niet 2000 :hmmz
                          De stuurbedieningen, zitten er bij sommige modellen ook al standaard op.

                          Oeps!, lekker oftoppic! :-?

                          #18293453
                          dennisnmgn88
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 February 2012

                            Ahh zo ver was ik nog niet met zoeken ;).
                            Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad maar snap wel dat sommige het scherm willen behouden :).

                            Nou is mijn Duits niet om over een huis te schrijven, maar haal er nog wel uit dat het niet zo maar gedaan is :P.
                            Wellicht heeft de topicstarter er ook iets aan, dus misschien nog niet helemaal off topic haha :D

                            #18293454
                            mab58
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 April 2015

                              Het is niet constant maar wel willekeurig.
                              Zo af en toe zoekt ie blijkbaar een andere “sterkere” zender en blijft dan daar op staan.
                              Staat vrijwel altijd op Veronica en gaat zelf dan bv naar 3FM.
                              En ja, heb stuurbediening wat op zich niet noodzakelijk is maar onbruikbaar spul wil ik eigenlijk ook niet.
                              Het hoort bij de CDX.

                              #18293455
                              dennisnmgn88
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 February 2012

                                Kan je niet achterhalen of het toevallig telkens op het zelfde gebied gebeurd?
                                M.a.w. kan het niet zo wezen dat je gewoon net op de grens van het frequentie bereik zit?

                                #18293456
                                mab58
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 April 2015

                                  Zal eens opletten.

                                  #18293457
                                  Corsaliefhebber
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 February 2012

                                    Het klinkt mij meer alsof je de AF (Auto Frequentie) aan hebt gezet.
                                    Dan zoekt die de sterkste zender in de regio op
                                    Kan ook nog de TA (traffic-announcment) zijn maar dan schakelt die als een zender nieuws brengt

                                    #18293458
                                    dennisnmgn88
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 February 2012

                                      Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar heeft de Car 400 die functies wel?

                                      #18293459
                                      Corsaliefhebber
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 February 2012

                                        Volgens mij wel weet alleen niet zeker of het ook AF heet,
                                        Het zou ook AS kunnen zijn (Auto Search)
                                        en TA dan TP
                                        tenminste ik neem aan dat het om de Philips Car400 gaat zoals ook geleverd in de tigra en dergelijke

                                        #18293460
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          @dennisnmgn88 wrote:

                                          Als enkel de frequentie veranderd, denk ik niet dat het in de stroom zit.
                                          Als je andere instellingen ook naar de maan zijn, dan zou je idd de kabels eens kunnen nalopen.
                                          Denk inderdaad dat een schoonmaakbeurt (hangende knop ergens) een verschil kan maken, of je radio begint gewoon langzaam op z’n eind te lopen.

                                          Maaaar….. waarom pak je niet een simpele cd/usb radio en ga je iets meer mee met de tijd ;)?
                                          Ik begrijp de charme van de cassette wel, maar er is toch niks fijner als een usb’tje vol muziek.
                                          + is de kans (behoorlijk) groot dat je audio/boxen ook beter gaat klinken door een betere aansturing.

                                          je kunt je cassette deck nog steeds gebruiken.. heb er wel wat goeds voor gevonden..
                                          http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/582288574_1/free-shipping-Cassette-Adapter-USB-Kable-Charger-Tape-Cassette-Adapter-Car-MP3-Player.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          dit had ik in me oude amerikaan.. daar kon ik geen andere radio inbouwen en had een cassette deck van de fabriek af van bouwjaar 1991.. toen deze erin gedaan… kun je met een micro SD muziek op zetten tot 32 GB en dan in je auto afspelen… en is tevens ook een mp3 speler… en er zit een afstands bediening bij als je wilt skippen van nummer want als je cassette in de radio zit kun je niet bij de knopjes…

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.