LMM en LMS vraagje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum LMM en LMS vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272832
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      ik heb een luchtmassa meter en een luchtmassasensor.. ik krijg een motorstoring met onrustig stationair lopen ( loopt net als een oude amerikaan zo onrustig)
      tijdens het rijden gaat het allemaal probleem loos en lekker soepel..
      ik had de stekker van de LMM los getrokken en de motor begon iets in toeren te stijgen en was daarna weer rustig.. dus lijkt me niks aan het handje dus aan gesloten..
      toen trok ik de luchtmassasensor los die er naast zit en er gebeurde helemaal niks en bleef hij onrustig lopen
      ik krijg zo af en toe een fout melding maar als je met je ogen knippert dan is hij ook net zo snel weer weg.. en kan dan op opcom niks vinden..
      ik weet wat de werking is van de LMM maar wat doet de luchtmassa sensor extra wat de LMM niet doet??

      gaat om een vectra b2 x25xe

      #18291101
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De wwtte? Dextweede is een map sensor of een teperatuur sensor. Mapsensor zit op het spruitstuk.

        #18291102
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Zit niet in me spruitstuk….
          Ik heb vanaf de luchtfilter een luchtmassa meter… En nog geen 5 cm verder zit er nog een sensor met een stekker.. En ben bij fsrs gaan kijkeb en wat er op lijkt wat in de inlaatbuis zit lijkt het volgens hun op een luchtmassasensor..

          #18291103
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Is gewoon een sensor welke de inlaat temperatuur meet. Kun je ook zien met een opcom of die goed werkt.

            #18291104
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Hmm dan moet ik nog maar eens gaan kijken.. Ben nog aan het oefenen. Ik liet um door me zwager altijd uitlezen maar die rijdt sinds kort geen opel meer.. Dus die doet niet meer uitlezen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.