LIVE Navigatie perikelen – Opel’s eigen site pagina

Forumindex Forums Modellen Grandland X LIVE Navigatie perikelen – Opel’s eigen site pagina

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Radaway
    Deelnemer

Hoi Allemaal
      …dus na vele cryptische manoeuvres kom ik eindlijk op deze (PSA-aka opel)pagina:
      https://connect.opel.nl/sites/ov/files/2019-10/OV-Connect_QG-ActivationInCar_NL_Ed1909_Rev01.pdf

Op deze pagina wordt onder meer geadverteerd: ‘Deze services zijn 3 jaar lang gratis voor alle nieuwe auto’s met navigatiesystemen. Ga na ontvangst van de e-mail met de bevestiging van het activeren van de services zoals hieronder beschreven te werk om Live Navigatie in uw auto te activeren‘ . * Hiervoor heb ik de service geactiveerd en de activeringsstatus als ”Go” gekregen op mijn e-mail (van Opel-Connect).

dus ik probeer de puntsgewijze stappen te volgen die ze op deze pagina hebben genoemd. (1 tot 10) :whistle:
      Ik heb hier een korte video bijgevoegd waar ik na punt 4 volledig de weg kwijt ben. (hier ga ik gewoon terug naar waar ik vandaan kwam -het videootje).

https://www.youtube.com/watch?v=4gYcADXT9xQ

Ik had verwacht om naar punt 5(en 6 …) te gaan, maar dit is het verste dat ik kan komen. :smiley-car:

weet iemand waarom dit helemaal niet werkte ?

alvast bedankt

ddehaas
      Deelnemer

Bij mij gebeurd hetzelfde. Mijn Tomtom services werken wel, dus ik ben online via mijn telefoon. Echter ik krijg geen gegevens binnen in de app op mijn iPhone, dus iets werkt er nog niet goed.

Anoniem

[quote quote=18394955]Bij mij gebeurd hetzelfde. Mijn Tomtom services werken wel, dus ik ben online via mijn telefoon. Echter ik krijg geen gegevens binnen in de app op mijn iPhone, dus iets werkt er nog niet goed.[/quote]

ddehaas, mag ik vragen hoe jij tomtom service hebt. Is dat op de navi 5 of op de telefoon?

Hoe kan ik dat ook krijgen? :help:

M,v,g, Avatar

Anoniem
            Radaway
            Deelnemer

Oké geweldig :good: , (en logisch)
              Alleen de laatste vraag blijft, hoe belangrijk is dit met betrekking tot de ingebouwde navigatie die er in de auto zit (incl. TMC).
              welke is beter en waarom? of het maakt helemaal niet uit, op voorwaarde dat de laatste kaartupdates zijn wel geïnstalleerd.

alvast bedankt !

Anoniem

Dit vond ik over TMC.

Nederland[bewerken | brontekst bewerken]
                In Nederland zijn diverse TMC-diensten:

Een gratis TMC-dienst in Nederland is afkomstig van de ANWB in samenwerking met technologieprovider Simacan. De berichten worden samengesteld op basis van filegegevens van de NDW en toevoegingen van de ANWB verkeersredactie. De uitzendingen gebeuren op de zenders van Sky Radio, Radio Veronica BNR Nieuwsradio, Radio 1, Radio 2, Radio 3 , Radio 4, Sublime en Qmusic

Een andere gratis TMC-dienst, Flitsmeister verzorgt de verkeersberichten van Radio 538 en BNR Nieuwsradio.

Alle diensten maken gebruik van dezelfde locatietabellen die komen van AVV Transport Research Centre en ter beschikking gesteld worden door Verkeerscentrum Nederland. De huidige versie is 9.7.

Voor navigatiesystemen zendt serviceprovider BeMobile via DAB+ uit en het TMC-kanaal VIDExtra via FM. Beide zijn betaalde diensten die alleen beschikbaar zijn voor bepaalde merken zoals Garmin. Navigatiesystemen gebruiken voor het verwerken van deze informatie gebruik van VerkeersInformatie Locatie Database punten.

FransS
                Deelnemer

Fijn dat er nieuwe mensen op dit forum bijkomen maar het wordt een beetje onoverzichtelijk wanneer alles weer opnieuw gevraagd wordt terwijl daar al draadjes over bestaan.

Lees hier bijvoorbeeld over updaten van je navigatie: https://opel-forum.nl/forums/topic/navi-systeem-updates/page/26/

Je hoeft heus niet alle 26 pagina’s te lezen

Radaway
                  Deelnemer

Hi FransS ,

Ja je hebt gelijk.

<dit forum bijkomen maar het wordt een beetje onoverzichtelijk wanneer alles weer opnieuw gevraagd wordt terwijl daar al draadjes over bestaan.>
                    Dat is de reden waarom ik op dit forum om een ‘sticky’ heb gevraagd over deze gebruikelijke verzoeken. [zie bericht: Voorstel voor een permanent ‘Sticky’] .

Ik weet niet zeker wie de moderator is en wat de moderator van dit forum eigenlijk van dit idee vindt. ?
                    Het is aan de moderator, die al deze berichten beknopt in 1 of 2 stickies en het zal de ‘clutter’ zeker verminderen.
                    Maar als de andere leden niet reageren of zijn niet bezorgd, dan weet ik het zeker: ”ÉÉN is geen” :cheers:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.