lijmen hemeltje

Forumindex Forums Modellen Kadett lijmen hemeltje

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269612
    johan1981
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Hoi,

      Door ouderdomsverschijnselen begint het hemeltje van mijn trouwe Kadett Caravan los te laten. Ik had al een poging gedaan om dit te lijmen met bisonlijm die ik had geselecteerd met zo’n computer in de bouwmarkt. Helaas was het van korte duur en laat het alweer los, geen gezicht.

      Kan iemand mij advies geven wat hiervoor het beste kan gebruiken??

      #18265205
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Goede montagekit misschien?

        #18265206
        johan1981
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2005

          @midnight black wrote:

          Goede montagekit misschien?

          kit lijkt mij eerlijk gezegd te grof. De stof laat los van het “schuim”. Die “plaat” waar stof aan vast zit hangt nog wel goed vast.

          #18265207
          opelremco
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2007

            Heb je al van die spuitlijm geprobeerd?

            #18265208
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              Spuitlijm is ook troep, ik heb dit gedaan:

              Een ideeetje mischien ?

              Rik :D

              #18265209
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Ik zou dit proberen, plak er zelf ook vinyl en schuim soorten mee vast als wandbekleding. Opbrengen en laten drogen aan beide kanten en dan vastplakken. Nat plakken zorgt ervoor dat je de lijm door de stof heen krijgt.
                http://www.dufloor.eu/Eurocol-640″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Alternatief:
                http://www.uzin.nl/producten/producten-a-z/details/uzin-wk-222-7636/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Spuitlijm vind ik bende, ook de industriele. Stinkt als de neten tijdens opbrengen en al een aantal keer meegemaakt dat het niet houd op muren. Bovenstaand is helaas niet goedkoop, eigenlijk moet je een restje zien te regelen ergens.

                #18265210
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  @Rik, ff -offtopic maar is dat
                  bij een 5deurs Kadett altijd zo dat de portierrubbers achter licht zijn en voor zwart?

                  #18265211
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Gewoon hele laag er af trekken en de schaal laten bevlokken, komt nooit weer los, is makkelijk nog eens te doen en ziet er bere strak uit!

                    #18265212
                    saluma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 November 2010

                      Mijn hemeltje liet ook los.Ik heb het eraf getrokken en nu heb ik een mooi zwart hemeltje.Misstaat niet eens!

                      #18265213
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        @saluma wrote:

                        Mijn hemeltje liet ook los.Ik heb het eraf getrokken en nu heb ik een mooi zwart hemeltje.Misstaat niet eens!

                        Ja, alleen als je lang bent en je haar er over veegt dan heb je allemaal zwart poeder in je pruik zitten… Dat zwarte foam is gewoon vergaan, daarom komt het ook los.

                        Overigens is dat ook een ander type hemeltje moet ik er even bij vermelden! De E2 hemel is wat dat betreft van slechter materiaal, en die komt ook sneller los, en de drager/schaal is veel kwetsbaarder. Deze is ook amper te redden als het zover is.

                        Het bevlokken hierboven is dan ook enkel mogelijk met de E1 hemel die een drager heeft van geperste houtvezel.

                        #18265214
                        saluma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 November 2010

                          @Vinci wrote:

                          @saluma wrote:

                          Mijn hemeltje liet ook los.Ik heb het eraf getrokken en nu heb ik een mooi zwart hemeltje.Misstaat niet eens!

                          Ja, alleen als je lang bent en je haar er over veegt dan heb je allemaal zwart poeder in je pruik zitten… Dat zwarte foam is gewoon vergaan, daarom komt het ook los.

                          Overigens is dat ook een ander type hemeltje moet ik er even bij vermelden! De E2 hemel is wat dat betreft van slechter materiaal, en die komt ook sneller los, en de drager/schaal is veel kwetsbaarder. Deze is ook amper te redden als het zover is.

                          Het bevlokken hierboven is dan ook enkel mogelijk met de E1 hemel die een drager heeft van geperste houtvezel.

                          Zie je wel………………een E1 is gewoon beter!!!!Het hemeltje in de rode Kadett is nog helemaal perfect!

                          #18265215
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            Vroeger was alles beter….. ;) In het geval van de E Kadettjes echt waarschijnlijk.

                            #18265216
                            Kadett 1.5-TD 4Deurs
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 February 2008

                              Heb hetzelfde probleem met mijn e2,daarom ben ik ook nog steeds op zoek naar een hemel van e1 eventueel met uitsparing voor schuifdak als Dat identiek is aan e2. Mocht iemand een hebben liggen?

                              #18265217
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Is sowieso identiek…

                                #18265218
                                johan1981
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 April 2005

                                  Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er niet echt iets aan te doen is, behalve het hemeltje er helemaal uit halen en er dan iets mee doen.

                                  Wel balen, want laat alleen achterin laadruimte een flap los. Zou het door hoge vochtgehalte in auto komen? Want ik moet de lekkage bij de voordeuren ook nog oplossen. Staat na een regenbui steeds water in de voetenruimte.

                                  Ik denk dat het bij de buitenspiegels weg komt, dus die gaan er binnenkort af en denk met siliconenkit weer op.

                                  #18265219
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    @johan1981 wrote:

                                    Bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er niet echt iets aan te doen is, behalve het hemeltje er helemaal uit halen en er dan iets mee doen.

                                    Wel balen, want laat alleen achterin laadruimte een flap los. Zou het door hoge vochtgehalte in auto komen? Want ik moet de lekkage bij de voordeuren ook nog oplossen. Staat na een regenbui steeds water in de voetenruimte.

                                    Dat hemeltje is er zo uit, dat is het probleem niet hoor. Het is alleen zo fragiel dat er niks mee aan te vangen is haast. Om hechting te krijgen moet je een stevige, schone ondergrond kunnen maken, en het probleem is dat dat foam gewoon vergaan is. Daar kun je niks aan lijmen omdat het volgende week een millimeter dieper loskomt in het foamlaagje. Dat komt dan los met nieuwe lijm en al. Het vinyl krijg je nog wel schoon, dat is het punt niet, maar de onderschaal is een hele uitdaging. Ik heb wel eens overwogen om het op te bouwen met vezel en epoxy, dan maak je snel een heel stevige ondergrond, zoals polyester bootjes ook gemaakt worden. En daarna bevlokken…

                                    Dat soort hemeltjes zouden voor velen de hemel zijn! :jerry Zit misschien wel handel in!

                                    Je kan een Nexia hemel pakken, die is ook nog veel dikker. Die is er zelfs nog nieuw, maar wees bereid 250 euro te dokken, en al snel nog 150 euro er bovenop voor orderkosten. Kan je heel wat ritje voor naar de sloop rijden op goed geluk!

                                    @johan1981 wrote:

                                    Ik denk dat het bij de buitenspiegels weg komt, dus die gaan er binnenkort af en denk met siliconenkit weer op.

                                    Helpt niet…

                                    Weet je, het HOORT daar te lekken. Deuren zijn GEMAAKT om te lekken, daarom zit er ook afwatering onderin. Het probleem bij de Kadett is dat het onderweg de verkeerde afslag neemt en onder het deurpaneel terecht komt, en dan zit het zo in je auto. De enige remedie is die deurfolie in te knippen bij de grote onderste gaten, en de flap naar binnen te duwen, zodat het water weer de goede kant op gedwongen wordt…

                                    Zo dus:

                                    Overigens zijn er nog vele andere mogelijke plekken waar het binnen kan komen, maar deze is sowieso bij elke Kadett gaande. Dit is gewoon een ontwerpfout.

                                    #18265220
                                    johan1981
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 April 2005

                                      @Vinci wrote:

                                      Je kan een Nexia hemel pakken, die is ook nog veel dikker. Die is er zelfs nog nieuw, maar wees bereid 250 euro te dokken, en al snel nog 150 euro er bovenop voor orderkosten. Kan je heel wat ritje voor naar de sloop rijden op goed geluk!

                                      Helaas past een hemeltje van een Nexia niet, omdat ik nog een van de weinige ben met een Kadett Caravan.

                                      En die lekkage bij de deurpanelen is bij mijn sinds een jaar of 2 ongeveer, ik heb bij de voorste gaten geen folie meer, omdat ik daar speakers heb ingebouwd, het achterste grote vak kan ik nog wel wat mee. Eigenlijk kan ik dus beter de folie helemaal verwijderen, heb ik helemaal geen last meer van lekkage…….

                                      #18265221
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Oh ja, daar is geen caravan model van natuurlijk… :sleeping

                                        Speakers in de deuren moet je een kap bovenlangs geven, zo zit dat in elke auto waar dat af fabriek in zit ook.

                                        Folie helemaal weg maakt alles alleen maar nóg erger. Dan komt dat water langs álle kanten onder je deurpaneel vandaan.

                                        #18265222
                                        johan1981
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 April 2005

                                          Het mooie weer komt er weer aan, dus weer lekker aan de slag met de Kadett, mijn hobby die al 5 jaar stil staat. De auto is afgelopen 5 jaar ingezet in weer in wind en dus ook de pekel tijdens de wintermaanden.

                                          Helaas is mijn huwelijk stuk gelopen, maar dit gaat mij wel weer tijd geven om aan de Kadett te werken.

                                          Heb nog veel plannen:

                                          – Auto helemaal schoonmaken van binnen en van buiten.
                                          – Bodemplaat bij voorste wielophanging moet gelast
                                          – Dorpels zitten gaten in die weer dicht moeten
                                          – Hemeltje aanpakken
                                          – Bodem schoonmaken en beschermen tegen roest
                                          – Andere wielen ivm aanlopen in achterste wielkasten

                                          Genoeg te doen dus, maar ik heb er zin in!! Hopelijk naar vele meetings weer met de Kadett!!

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.