Lichtopbrengst zwarte achterlichten Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Lichtopbrengst zwarte achterlichten Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #18094688
    BlackDevil
      Lid sinds:
      4 January 2009

      @Taco Walter wrote:

      Thanks. Nu dus alle even op een rijtje:

      Ik heb Smoke achterlichten nieuw gekocht = OK
      Ik heb de juiste kleur gloeilampen met juist wattage (P21W voor knipper, mist en remlicht / R5Wvoor achterlicht) = OK
      Daarmee duidelijk verschil tussen achterlicht en de rest = OK
      Helderheid/lichtopbrengst is geen keuringseis?????
      Als ik rode reflectoren met E keur koop en monteer, ben ik legaal?

      :wors

      Klopt. Je achterlichten hebben sowieso een E-keurmerk. Dat geldt voor die units zelf. De originele achterlichten hebben de retroreflector ingebouwd, dus geldt het E-keurmerk op die lichten voor zowel de unit als de ingebouwde reflector.

      Nu heb je echter geen ingebouwde reflector. Deze moet je los aanbrengen achter op je auto en dus hebben ze een apart E-keurmerk. Ik weet, wirwar van regels, maar als het raar loopt en er botst in het donker iemand op je geparkeerde auto zonder reflectie, dan kan je verzekering moeilijk gaan doen.

      #18094689
      Taco Walter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2011

        OK! Hartelijk dank. Ik zal eens kijken waar je mooie reflectoren kan kopen. Niet van die fiets dingen maar een set met een slanke vorm. Streepje of wedge vorm of zo.

        Nog iemand een tip over welke LED lampjes ik het beste kan kopen? LED (9,19,21 LED) of SMD of powerLED???

        #18094690
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          @Taco Walter wrote:

          OK! Hartelijk dank. Ik zal eens kijken waar je mooie reflectoren kan kopen. Niet van die fiets dingen maar een set met een slanke vorm. Streepje of wedge vorm of zo.

          Je zou reflectoren van een andere auto kunnen nemen. Oudere Alfa’s hebben smalle reflectoren. En die hebben sowieso al een E-keurmerk.

          #18094691
          2e-c14nz
            Lid sinds:
            5 June 2009

            Sommige mensen halen gewoon rechthoekige reflectors bij de halfords met een magneetstrip aan de achterkant. Deze worden dan puur voor de keuring gebruikt. Echter is het natuurlijk niet verkeerd om voor dagelijks gebruik reflectors te hebben. Zien is gezien worden.

            #18094692
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              @2e-c14nz wrote:

              Sommige mensen halen gewoon rechthoekige reflectors bij de halfords met een magneetstrip aan de achterkant. Deze worden dan puur voor de keuring gebruikt. Echter is het natuurlijk niet verkeerd om voor dagelijks gebruik reflectors te hebben. Zien is gezien worden.

              Een agent met een slechte dag en kennis van de regels kan je zomaar voor 85 euries beboeten als ze ontbreken of ondeugdelijk zijn.

              #18094693
              PyroNiels
                Lid sinds:
                29 August 2010

                Heb er zelf jaren mee rond gereden ;)
                Tijdens de keuring een stukje contourmarkering op de kofferklep, werd altijd goedgekeurd.
                éénkeer steekproef wilde de keurmeester hem afkeuren, maar nadat hij gewezen werd op de CE keuring van de contourmarkering moest hij hem wel goed keuren :jerry )

              6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.