Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › licht vliegwiel ja of nee
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2015 om 17:11 #17274656
Hallo.
ben aan het twijfelen of ik ook een licht vliegwiel op mijn kadett monteer, als ik er straks een zwaardere koppeling en drukgroep in zet.
maar,,,,heeft het nut op een 4×4 ja of nee!!!!!!!!!!!!!!!!!
maakt het uit wat voor koppeling of drukgroep je pakt, bij een licht vliegwiel
en wat zijn goede merken of leveranciers, want ik kom nu effe niet verder dan m tech.
en hoe zwaar zou het vliegwiel dan moeten zijn, of zijn ze allemaal tussen de 5kg en 6 kg.
weer wat vraagjes, maarja, als ik het strak los heb liggen, kan ik het beter in 1 x goed doen.
alle tips en links zijn welkom.groeten.
21 december 2015 om 17:15 #18305446Lichter vliegwiel heeft voor mijn weten alleen nut op het beter reageren van de motor wanneer je op je gas gaat.. Dus snel in toeren stijgen en snel in toeren zakken…
Verder zal het denk ik geen betrekking hebben op het 4×4 van je auto..21 december 2015 om 17:23 #18305447Ik rij met een ttv racing vliegwiel 4.2 kg en helix koppeling en drukgroep. Mijn kadett rijd weg als een zonnentje niks geen trillen heb. Alleen pendaal gaat iets zwaarder. Ik zoek ff een plaatje van mijn set
Heb een link van mijn instagram heb een c20let met een f18wr bak Maar wel c20let vliegwiel.https://www.instagram.com/p/xHAe2cyShY/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
21 december 2015 om 18:23 #18305445ik had een vliegwiel waar corsaboy ooit een groupsbuy voor heeft gehouden. Nadat deze defect was(starter krans draaide over het vliegwiel heen met starten) heb ik een fidanza gemonteerd. dit vliegwiel had uit zijn eigen al een voorziening tegen het draaien van de starterkrans :thumb . dit ging echter wel over een plat vliegwiel icm. een sachs sinterplaat koppeling.
ik vind een licht vliegwiel erg goed te merken. het sneller oppakken van de motor en meer afremmen op de motor bij gas los zijn voor mijn persoonlijk dikke plus punten. ik kan me echter voorstellen dat sommige dit niet fijn vinden rijden.. hoeveel je er van merkt met een 4×4? geen idee, maar minder roterend gewicht is over het algemeen altijd wel goed te merken :thumb
21 december 2015 om 21:59 #18305448AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zelf nog geen ervaring
Maar hoor wel enkel goede verhalen over fidanzaEn die is echt niet enkel via m tech verkrijgbaar….
21 december 2015 om 22:17 #18305449AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lichter vliegwiel. Is minder gewicht. Dus minder weerstand voor de motor waardoor deze idd. Sneller reageert. Een zwaarder vliegwiel geeft de motor iets meer weerstand. Waardoor de motor minder vlot reageert. Zwaarder vliegwiel zorgt wel voor een wat hogere topsnelheid
21 december 2015 om 23:13 #18305450@Helmer opelfan wrote:
Zwaarder vliegwiel zorgt wel voor een wat hogere topsnelheid
deze mag je mij toch eens even uitleggen.
je theoretische topsnelheid wordt bepaald door de verhoudingen van je versnellingsbak en de afmeting van je banden/velgen. of je deze top weer haalt hangt af van het vermogen van je motor en de luchtweerstand van je wagen.
wat heeft een vliegwiel hier mee te maken?21 december 2015 om 23:22 #18305451Idd.. Als je in de 5 of 6de vesnelling standaard 7200 toeren maakt op de top zal dat met een licht of zwaar vliegwiel weinig uitmaken met betrekking tot de snelheid.. Het maakt dan alleen verschil hoe snel hij van 800 toeren naar 7200. Toeren gaat
22 december 2015 om 08:07 #18305452ik rij met een 3,6 kilo vliegwiel met black diamond stage 2 koppeling op een helemaal standaard c20xe (ja ik weet het is geen let maarja) en rijd erg lekker reageert super op het gaspedaal en vliegt echt lekker door de toeren heen.
enige knelpunt is de uitlaat op dit moment die hem knijpt in de hogere toeren.maar je kan wel eens komen kijken hoor vandaag gaat de carterpan eraf ivm een lekkende carterpanpakking (iets waar jij ook ervaring mee hebt toch :cry :cry )
22 december 2015 om 09:20 #18305453http://www.ccc-motorsport.de/shop/221/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-0-i-16v-turbo-4×4-150kw-204ps-c-20-let-bj-03-1992-07-1997″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb hem daar gekocht, vliegwiel + koppelingsset goed tot zo’n 650Nm (extra versterkt).
Werkt al 2 jaar prima in de dragracerij.
22 december 2015 om 17:43 #18305454Is voor mij puur straatgebruik, met af en toe een stoplicht sprintje.
niks extreems dus.
Als ik er maar gewoon normaal mee kan rijden.groeten.
22 december 2015 om 17:44 #18305455ik rij er dagelijks mee naar mijn werk dus…
en af en toe een stoplichtsprintje….
22 december 2015 om 17:58 #18305456ik rij er ook gewoon mee naar mijn werk, in het begin is het even wennen omdat hij zo direct aangrijpt en het pedaal gaat iets zwaarder maar niet hinderlijk.
ik heb een licht billet vliegwiel omdat in mijn oude vliegwiel allemaal scheuren kwamen en ik toch wou upgrade naar paddle plate met versterkte drukgroep.
de helix set zou 550nm moeten houden. maar ik heb let drukgroep met een xe plaat!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.