Levensduur X18Xe1

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Levensduur X18Xe1

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223796
    Dano1.6_8V
      Lid sinds:
      13 May 2010

      Hallo mede-forumers,

      Zelf ben ik in het bezit van een een trage maar betrouwbare X16SZR motor in mijn Astra G station waar ik zeer tevreden over ben. Daarom dat ik hier op dit gedeelte van het Forum kom kijken.

      Wegens gezinsuitbreiding ben ik voor de vrouw op zoek naar een andere auto. De Suzuki Swift die ze nu rijd blijkt niet echt praktisch met een kind.

      Nu heb ik een mooie Zafira gevonden met een X18Xe1 motorblok erin, maar met 213000 op de klok.
      Kan dit voor problemen zorgen? Of is dat nog een acceptabele stand voor dit type motorblok?

      Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)

      Groeten,

      Dave

      #17702646
      egje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 March 2008

        Als de motor nog in goede conditie is, dus geen olie gebruikt of minimaal, dan kan ie nog wel zo,n 150 tot 200.000 km mee. Opels met benzine motoren met 500.000 km op de klok of meer zijn tegenwoordig geen uitzondering meer.

        Gr Egje

        #17702647
        erwin78
          Lid sinds:
          23 May 2009

          Tja opzich kan een motorblok wel een ton of 3-4 aan idd, maar bedenk je wel dat er veelal dingen rondom de motor kapot zullen gaan, koppeling, startmotor, dynamo, versnellingsbak, schokdempers voor en achter, remblokken en remschijven voor en achter, remklauwen ets, dit kan ook aardig in de papieren lopen.

          Er staan toch ook zat zafira’s tekoop met 125.000 km ofzo, zou daar eerder na zoeken.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.