LET TURBO KAPOT…….LEH?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) LET TURBO KAPOT…….LEH?

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210172
    sincere107
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 April 2009

      beste luitjes……

      zoals de titel al zegt,is mn let turbo naar zn moer!
      gezien de kilometer stand van de auto ook niet zo raar 180dkm.

      ik heb wel een beetje advies nodig,ben nog helemaal groen op opel gebied.
      en van mn type r familie hoef ik dus niks te verwachten!

      er zijn al wat mods gedaan aan mijn auto

      *openfilter
      *baileys dump
      *openuitlaat
      *precat-decat
      *3,6 bar benzine drukregelaar
      *ori dump afgedopt
      *andere chip 1bar/1,2 bar peak…stage?

      de baileys is door de vorrige eigenaar mee geknoeid,dus die gaat eraf.

      er komt een hks immi voor in de plaats.

      ook is er bij courtney een leh turbo besteld,en zal volgende week binnenkomen…..

      mijn vraag aan jullie is:
      wat is nou de juiste manier van aansluiten van de dumpvalve?
      ik heb hem nu afgedopt bij de inlaat manifold,maar hoor ook dat dat kan via de benzinedruk regelaar.

      de originele dump heb ik zelf maar afgedopt,omdat bij aankoop beide dumps werkte,de vorrige eigenaar had een stukje van de baileys veer afgeknipt gvd!

      en loop ik bij de turbo wissel nog tegen hindernissen aan?
      de 1 zegt 1 op1 uitwisselbaar.
      de ander zegt weer kleine mods……..

      ik hoor het wel….

      greetz ro

      bij

      #17488840
      Astranomic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2007

        Zo wie zo een ander software progamma de LEH turbo heeft een grotere luchtinlaatschoep vandaar een progamma wijziging onder de 3000 toeren kun je er mee rijden maar als je daar boven uit zal willen komen…en wat je ook graag wilt :P dan zul je toch “mijn persoonlijke mening” even naar EDS in Marl (Duitsland) moeten rijden kosten 100,- euro voor ’n re-map (je huidige situatie) anders 500,- euro voor meer vermogenswinst…

        Greetzzz!!!

        #17488841
        XpLoD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2008

          Hey Romijn!!! :) je kan met gerust bellen hoor :).

          Anywayz… hier paar tips :)

          Voordat je de LEH turbo plaatst zorg dat je een koelingmod bij de dealer koopt. deze zorg dat je turbo niet met warme maar met koude water wordt gevoed.Deze kost rond de 200 euro.

          Koop ook gelijk de nieuwe koperen bouten en moeren die op je cilinderkop zitten. Deze zijn van materiaal veranderd waardoor ze minder snel afbreken.

          Als je gaat beginnen om de turbo los te halen loop je best grote kans dat de bouten gaan afbreken… Zoals je weet was dat bij mij het geval. Probeer ze voorzichtig los te maken…

          Aangezien jouw auto al gechipt is zal het waarschijnlijk een probeem zijn om de LEH optimaal op je blok te laten draaien. (Standaard hoeft het dus niet gechipt te worden).

          Bel me ff als je aan je auto gaat beginnen. kan ik een handje komen helpen:).

          Groetjes

          Edin.

          #17488842
          Orang-pinda
            Lid sinds:
            29 June 2004

            En het spruitstuk dan?

            #17488843
            XpLoD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 July 2008

              origineel gepost door Orang-pinda
              En het spruitstuk dan?

              Wat is er met de spruitstuk? :)

              #17488844
              Green-Hornet
                Lid sinds:
                7 November 2006

                Ik heb nog een Z20LET turbo er liggen,lagertje vervangen en hij is weer als nieuw( heeft 85000 km gedraaid)
                Als je interesse hebt,dan hoor ik het wel.

                Mag je voor weinig hebben.

                #17488845
                sincere107
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 April 2009

                  kijk……………

                  bij courtney zeggen ze dus,dat de leh een vervanger is van de let.
                  de leh kan errop gezet worden zonder aanpassing aan de soft ware…dus 1 op 1.

                  maar voor het betere resultaat wel doen.

                  m-tech bijvoorbeeld zegt weer…….plaatsen met software map…….

                  ik zelf denk ook dat het beter is met software…..

                  let 0,6 en 0,9 overboost.
                  leh zit stukken hoger en heeft overboost van 1,2.

                  dus eigenlijk mijn software zit wel aan die waardes van een leh.

                  ik hoopte eigenlijk dat swappers,ook een reply konden geven met hun ervaring….

                  sorry edin…jij bent ook een swapper….hahha
                  maar nog geen software mod.

                  ja die cooling mod…….200 euro….

                  die heb ik ff niet liggen.
                  heb een eigenhuis….en een doodzieke kat waar een hoop geld naar toe gaat. dusja….

                  anyways…..
                  de dump is binnen,net zoals de leh turbo…..
                  wat wegen die dingen trouwens lood zeg……

                  en ondanks dat het een leh is….is het de eerste keer dat ik een KLEINE turbo in mn handen heb hahhaa.

                  het zal een hele klus gaan worden de swap,maja ben volgende week vrij…..dus heb de tijd.

                  zal komende kilometers wel ff mn boostmeter in de gaten houden……kijken of hij nergens piekt……

                  keep you posted!!!!!

                  ro

                  #17488846
                  Orang-pinda
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    origineel gepost door XpLoD

                    origineel gepost door Orang-pinda
                    En het spruitstuk dan?

                    Wat is er met de spruitstuk? :)

                    Of dat past op de orginele KKK16 spruitstuk (waarschijnlijk niet, maar vraag het toch even).

                    #17488847
                    Green-Hornet
                      Lid sinds:
                      7 November 2006

                      origineel gepost door Orang-pinda

                      origineel gepost door XpLoD

                      origineel gepost door Orang-pinda
                      En het spruitstuk dan?

                      Wat is er met de spruitstuk? :)

                      Of dat past op de orginele KKK16 spruitstuk (waarschijnlijk niet, maar vraag het toch even).

                      Als je een LEH turbo koopt,dan is deze ook compleet,waste-gate en spruitstuk.

                      #17488848
                      Green-Hornet
                        Lid sinds:
                        7 November 2006

                        Ik ben ook van een LET naar een LEH gegaan.

                        Opzich is het zo over te schroeven die LET met die LEH turbo.
                        Je kunt er mee rijden,maar lekker loopt hij niet.

                        Het beste is om alles gelijk aan te pakken.
                        Katvervanger+grotere injectoren,andere intercooler,bougies ,heb toen ook gelijk een LEH LMM gekocht,en Fase 3 software erin.

                        Allemaal bij EDS in Duitsland top bedrijf,en zeer goede korting,die je in Nederland niet zult krijgen.

                        #17488849
                        Orang-pinda
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Wacht ik denk dat ik al weet waar het fout gaat, dit gaat zeker om een Z20LET? Of past de spruitstuk van een LEH ook op een C20LET? Ik rijd namelijk C20LET, daarom stel ik vragen.:agent

                          #17488850
                          sincere107
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 April 2009

                            bij courteny bieden ze pakketten aan voor die leh.

                            met actuator of zonder
                            of een uprated voor stage 3 en hoger.

                            op alle lehs zit de spruit erbij.

                            edin rijd een leh op standaard software,maar ondervind geen problemen of tekort komingen.

                            ook een maatje van ons met een flinke getunde civic vti,heefd nog steeds moeite met edin.

                            dus in sommige gevallen misschien,kan je hem gewoon als vervanger rijden.

                            scheelt in elk geval een paar flinke duiten,leh tov let.

                            heb vandaag in elk geval de ori dump onklaar gemaakt.
                            deze zit nu potdicht.
                            op diverse forums hebben ze laten zien dat ze er een aluminium busje in stoppen.
                            ik heb er 2 vulringen ingestopt,en de klep kan geen kant meer op.

                            ik wil de komende dagen nog wel ff neuzen voor de hks dump aansluiting.

                            had al een nieuwe hks dump,maar deze werkte niet via de inlaat mani.

                            heb nu een hks immi type 2 aangeschaft,in de hoop dat er verschillende veren werden geleverd…..maar helaas!

                            ik probeer hem wel weer via de inlaat mani,mocht dit niet lukken…..probeer ik hem via de benzinedrukregelaar.

                            iemand nog tips/ervaringen met dumps buiten de baileys?

                            #17488851
                            sincere107
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 April 2009

                              sowwww…..

                              vandaag met die mofo aan de gang gegaan………..

                              het viel vies tegen….

                              sowieso was 1 tap eind naar zn grootje……
                              maargoed,er was geen lekkage te zien.
                              helaas was hij helemaal schuin afgebroken.
                              laat het maar ff zo…….

                              verder zat de drukdoos echt mega irritant in de weg…..
                              maar na veel vloeken kwam hij eindelijk los.

                              ik had al het idee dat hij op zn end liep,omdat ik in de crosspipe al een beetje ingedroogde olie zag zitten tijdens de montage van mijn benzinedrukregelaar.

                              eenmaal de turb erruit,zag ik tot mijn grote verbazing dat het turbinewiel los was gekomen.
                              dus ik denk dat hij eerst aan is gelopen,en daarna afgebroken is..

                              maargoed komende dinsdag afbouwen…..en dan testritje maken……

                              fingerscrossed!!!!

                              #17488852
                              jsgsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                eenmaal de turb erruit,zag ik tot mijn grote verbazing dat het turbinewiel los was gekomen. dus ik denk dat hij eerst aan is gelopen,en daarna afgebroken is..

                                Dan zou ik toch even controleren of er niks is afgebroken wat nu ergens in de intercooler zit of ergens in de turboslangen.

                                #17488853
                                sincere107
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 April 2009

                                  intercooler en slangen vandaag nagekeken.
                                  ook gelijk even uitgespoeld…..ze zaten vol olie……

                                  hopen dat het snel dinsdag wordt hahhaha

                                  #17488854
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ben benieuwd hoe dit verder afloopt…
                                    Denk dat een LEH turbo goedkoper is dan een Garrett ombouw, maar goed naar hoeveel pk kan zo’n LEH eigenlijk?

                                    #17488855
                                    sincere107
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 April 2009

                                      ja klopt leh is veel goedkoper dan een garreth oid.

                                      een originele let kost rond de 12 a 1300 euro
                                      een leh kost rond de 750

                                      en anders krijg je een speciaal spruitstuk,die kost al 7a750 euro ex turbo.

                                      dus ja….

                                      op diverse forums wordt gesproken over 250a 260 pk max op een z20let.

                                      kan me niet voorstellen dat een leh hier super ver overheen gaat……

                                      en op een astra g zal het toch vrij snel in noodloop gaan,door de temperatuur.

                                      zit er aan te denken om een grotere ic aan te schaffen,en een design motorkap te laten maken.

                                      met lucht inlaat,en een gat voor warmte afgave…….is echt niet normaal die temperatuur!

                                      maargoed…keep you posted

                                      #17488856
                                      sincere107
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 April 2009

                                        sowwwww……

                                        vandaag eindelijk zover!!!!!!

                                        alles aangesloten en dichtgebouwd…….

                                        heb eerst even gestart zonder onsteking…..kan de olie en koelvloeistof zakken naar de motor,en turbo.

                                        toen helemaal gestart….

                                        liep even netjes……daarna in noodloop…..

                                        zat nog iets teveel oilie in de uitlaat…….
                                        hele werkplaats stond vol mist en meur…..

                                        maar even naar buiten gerold…..

                                        kon ook gelijk het koelsysteem even ontluchten….

                                        niet lang daarna liep de motor netjes,stuitteren was verdwenen!

                                        motorlampje doofde…..

                                        de turbo zelf stonk enorm,en ook kwam er mega veel rook vanaf….kleurde van mooi zilver vrijwel direct naar blauwig.
                                        daarna naar bruinig.
                                        wel zonde…maja

                                        nadat de fan van de koeling aansloeg,zachtjes getrapt naar 1500 toeren.

                                        en de turbo begon langzaam te draaien.
                                        je kon direct al hoeren dat hij vers was….

                                        naar de 3500…..
                                        de turb spoelde echt hard op….echt een vet geluid via het filter.
                                        de baileys kreeg ook flink om zn oren…

                                        na een hele dag netjes te hebben gereden,tog een beetje spelen op de a15.

                                        hij trekt nu rap door naar de 1,4 bar,en zakt dan iets af….rond de 1,1/1,2.

                                        ik heb het gevoel dat dit iets teveel van het goede is….
                                        dus zal binnenkort de druk iets laten verlagen.

                                        verder is hij echt snel,en de uitlaat hoor je echt zoefen!!!!

                                        ben nog met de khs aan de gang gegaan,maar krijg die fukrs niet aan de praat…..

                                        zowel type 1 als 2 niet…..

                                        probeer type 2 te ruilen voor een baileys…..

                                        maargoed….

                                        tis een flinke klus,maar je krijgt er een compleet andere auto voor terug.

                                        de turb kost je 600,en de hartaanval gratis.
                                        na afloop is het het wel waard hahahaha

                                        groetjes ro

                                        #17488857
                                        DEEF
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2007

                                          ga zelf ook volgende maand aan de slag.heb alles klaar liggen:nieuwe turbo,nieuwe pakkingen,nieuwe dicht ringen,nieuwe tapeinden,nieuwe moeren,nieuwe olie/water toe-afvoerleidingen,nieuwe turboklem,nieuwe olie,nieuw filter,nieuwe voorkatvervanger.het kost een paar duiten,maar dan heb je wel wat(hopelijk):P

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.