Lekke koppakking?

Forumindex Forums Modellen Astra Lekke koppakking?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344777
    Coen Kuipers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 February 2017

      Goedemorgen,
      Heb mijn Astra sport tourer 2012 1.4 turbo(140pk) nu 2,5 maanden. Heb 6 maanden garantie en nu is volgende vraag ontstaan; enkele weken geleden had ik last van veel witte rook uit de uitlaat(ook na warmrijden). Dealer vond het niet zo spannend maar na lang aandringen toch naar gekeken. Bleek volgens hem een bougie los te zitten en na vervanging van bougies wel wat minder geworden. Echter nu ruik ik na een normale rustige rit een duidelijke “oliegeur” onder de motorkap…

      Zou dit koppakking kunnen zijn?

      #18344778
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        uiteraard vind de dealer het niet zo spannend, maar laten we eerlijk zijn als er veel witte rook uit de uitlaat komt ook na warm rijden dan is er iets mis en niet zo’n klein beetje ook.

        blauwe rook duid op olie verbruik, witte rook duid op koelvloeistof verbruik.

        #18344806
        eppo61
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 May 2017

          Oliegeur of koelvloeistofgeur (beetje weeig/zoetig) ?
          Bij KOUDE motor checken of je drukopbouw krijgt in koelvloeistof-expansievaatje.
          Vloeistof/motor MOET koud zijn i.v.m. risico van hete koelvloeistof !!!!
          Raak je koelvloeistof kwijt ? dan zou ik zeer snel gebruik maken van de garantie !
          Eventueel bij ANWB laten checken.
          Good luck

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.