lekkage voorruit

Forumindex Forums Modellen Manta lekkage voorruit

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17747587
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      die personen hebben dan waarschijnlijk nog nooit een ruit van een oldtimer vervangen?

      natuurlijk; bij moderne autos blijft de ruit niet een zitten zonder kit, maar als je hier alleen al op het forum de ervaringen en foto’s ziet van auto’s die wel kit hebben gehad vroeger…

      #17747596
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Ik ga morgen naar de schadehersteller en vragen hoe het komt dat ‘ ie nog lekt. Zij hebben ook mijn sponningen gefixt.

        #17747597
        Stender
        Moderator
          Lid sinds:
          5 April 2009

          Ik heb zojuist eens bij mijn eigen auto gekeken. Er zit onder de vooruit een soort koker, waar de ruitenwissers boven zitten en de bekleding tegenaan zit (met plastic doppen). Volgens mij staat die koker in verbinding met de zijkanten van de auto, met een naadje. Hierdoor kan het via de A-stijl naar beneden lekken. Vraag is alleen hoe het water in die koker komt.

          #17747598
          Tomvt
            Lid sinds:
            2 July 2004

            @Stender wrote:

            Ik ga morgen naar de schadehersteller en vragen hoe het komt dat ‘ ie nog lekt. Zij hebben ook mijn sponningen gefixt.

            schadehersteller zegt afkitten, geloof me maar ik ben schadehersteller,


            @mclambo
            , snap ik dat ramen nieuwe auto’s niet blijven hangen zonder kit, heten niet voor nix gelijmde ruiten, is zelfs een deel van de veiligheid van een auto… en ik ben er zelf mee bezig geweest met lekkende ramen en nieuwe rubbers. probleem dat ie bij onder de hoekjes gaat lekken is dat daar water blijft staan als er geen kit word gebruikt, met kit komt er daar geen water te staan dus gaat er niets roesten. lekkage word tegengegaan door een soort van keerring werking, de 2 profielen op de rubber die in de sponning vallen, tot daar zal dus altijd water komen zonder kit wat lekker gaat broeien.

            #17747599
            Jo1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 September 2004

              Nadat ik mijn voyage had gerestaureerd, ook maar besloten vet / vaseline te gebruiken i.p.v. kit.
              Nou dan, zo gezegd, zo gedaan, veel, veel vet. Want het moet wel dicht zijn, ik heb een hekel aan water op de vloer. (ik rij dagelijks met het ding)
              Dat heeft 2 jaar goed gegaan, maar een half jaar geleden, begon de ellende. Blijkt dat het vet uitzakt.
              Dus de juiste speciale ruitenkit gehaald, ruit eruit en genoeg spul d’r tussen. Zelfs in de onweersbui van gisteren geen druppel gelekt. Liever een droge vloer!

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.