Lekkage voetenruimte Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage voetenruimte Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261968
    Mr.F
      Lid sinds:
      3 November 2008

      Mijn Astra CD besloeg altijd enorm na het wassen of als de kachel vol aan stond.
      Kwam erachter dat de waterkeerplaat verkeert heeft gezeten, en ik vermoed wel een jaartje of twee.
      Interieurfilter zeiknat etc je kent het wel.

      Alleen nu zag ik gister tot mn grote schrik dat de vloer rv zeiknat was, en links voor ook. Dus stoelen en bekleding losgehaald, isolatieschuim eruit gesneden en laten drogen binnen.
      De Astra met een kacheltje erin gezet en toen ik de motor ff liet draaien met de kachel open zag ik dat het water eruit kwam borrelen! :cry: Dus heel de kachel vol water :shock:
      Klein gaatje geboord en die is nu leeg.

      Alleen vraag ik me af, zou dit komen door die waterkeerplaat of moet hij toch ergens anders een lekkage hebben? Het is iig geen kvs.

      Eigenlijk vergelijkbaar zoals dit, http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=3&t=19099″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18193351
      AstraF23
        Lid sinds:
        10 January 2013

        Ik denk dat hij net als mijn astra lekt tussen de voorraam en de paraaf dus die plasticen plaat waar je ruitenwissers door heen zitten.
        Daar zal hij dan wel doorheen lekken en dan in de kachel komen.

        #18193352
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          zal die morgen nog eens loshalen en schoonmaken :thumb

          #18193353
          Astra 1.4 NZ
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2011

            Ik heb zo’n parafaan gehaald op de sloop en die sluit ook niet perfect, toch geen lekken?

            #18193354
            Mr.F
              Lid sinds:
              3 November 2008

              Tot op heden is de bodem vd Astra droog, schuim ligt nog steeds te drogen. Schuim wat de auto niet uit kan is nog wel wat nattig maar geloof niet dat’t nog naar binnen komt :D

              #18193355
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Laatst had iemand hier ook gepost aangaande veelvuldig en snel beslaan van ramen bij een Astra F.
                Ik had nog is gezocht op het Astra GSI forum, daar had ik het gelezen (helaas tot op heden nog niet terug kunnen vinden) maar wat me bij gebleven is,
                is dat er aan de achterzijde van die plaat (die over de ondezijde van de voorruit ligt) een stuk rubber of schuim zit wat voor een waterdichte afsluiting zorgt.
                Door de loop van tijd gaat het wat wijken/kieren, waardoor het niet meer waterdicht afsluit.
                Volgens mij is dat stuk schuim of wat er ook zit te vervangen. Misschien afkitten, hoewel de bevestiging dan wel heel permanent wordt, en of dat wenselijk is valt te betwijfelen
                (bijv. bij het ooit vervangen van de voorruit).

                #18193356
                ahrend
                  Lid sinds:
                  31 December 2005

                  inderdaad paravaan ,heb ik (helaas) toendertijd ook gehad bij mijn F :swear , let er met dit weer maar eens op hoeveel F’jes helemaal beslagen zijn aan de binnenkant,is echt een kwaal :thumbdown

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.