lekkage versnellingsbak manta a

Forumindex Forums Modellen Manta lekkage versnellingsbak manta a

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276862
    manta73.
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 October 2014

      De versnellingsbak van de a manta vertoont lekkage.
      Dit komt weg bij de aansluiting van de snelheidsmeterkabel op de bak.
      Is dit makkelijk te verhelpen,en wat heb ik daarvoor nodig.
      Alvast bedankt voor de reactie

      #18320276
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Die aansluiting uit de bak halen, zit een o ring en die, je raad het al moet vervangen worden. :thumb

        Simpel.

        :jerry

        #18320277
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Je draaid je km-kabel los van de bak, je ziet dan een rechthoekig klemmetje dat vastgevezen is met ik dacht
          een vijsje met een kop van 10mm. Dit ook losdraaien en het klemmetje (plaatje) demonteren en dan kan je je
          km-aandrijving er uit trekken. Dit is een metalen bus met daarin een plastic tandwieltje waarvan de as in de bus
          zit. Er zitten een paar rubbere O-ringetjes op: deze simpelweg vervangen!
          Zie ter info:
          http://www.edelschmiede.com/shop/dichtung-dichtungsset-tachoantrieb-opel-cih” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18320278
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            @H-400 wrote:

            Je draaid je km-kabel los van de bak, je ziet dan een rechthoekig klemmetje dat vastgevezen is met ik dacht
            een vijsje met een kop van 10mm. Dit ook losdraaien en het klemmetje (plaatje) demonteren en dan kan je je
            km-aandrijving er uit trekken. Dit is een metalen bus met daarin een plastic tandwieltje waarvan de as in de bus
            zit. Er zitten een paar rubbere O-ringetjes op: deze simpelweg vervangen!
            Zie ter info:
            http://www.edelschmiede.com/shop/dichtung-dichtungsset-tachoantrieb-opel-cih” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Heel goed H-400!! :thumb

            Maar als je niets met mijn aanwijzing cq bericht kan, moet je er af blijven.
            Waar of niet?

            #18320279
            manta73.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 October 2014

              Dank voor deze info hier kan ik wat mee.
              Ook de link is handig in deze,ik ga gelijk bestellen :thumb :thumb

              #18320280
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Das waar Jethro, toen ik m’n bericht poste zag ik dat je net voor mij was.

                tis misschien beroepsmisvorming, op’t werk moet ik soms ook zo’n hele uitleg geven maar dan
                gaat’t over iets dat wa kostelijker is.

                #18320281
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Het gaat er om dat we elkaar helpen, en das goed gelukt. :thumb

                  :jerry

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.