Forumindex › Forums › Modellen › Manta › lekkage versnellingsbak manta a
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2016 om 14:21 #17276862
De versnellingsbak van de a manta vertoont lekkage.
Dit komt weg bij de aansluiting van de snelheidsmeterkabel op de bak.
Is dit makkelijk te verhelpen,en wat heb ik daarvoor nodig.
Alvast bedankt voor de reactie2 juni 2016 om 14:36 #18320276Die aansluiting uit de bak halen, zit een o ring en die, je raad het al moet vervangen worden. :thumb
Simpel.
:jerry
2 juni 2016 om 14:38 #18320277Je draaid je km-kabel los van de bak, je ziet dan een rechthoekig klemmetje dat vastgevezen is met ik dacht
een vijsje met een kop van 10mm. Dit ook losdraaien en het klemmetje (plaatje) demonteren en dan kan je je
km-aandrijving er uit trekken. Dit is een metalen bus met daarin een plastic tandwieltje waarvan de as in de bus
zit. Er zitten een paar rubbere O-ringetjes op: deze simpelweg vervangen!
Zie ter info:
http://www.edelschmiede.com/shop/dichtung-dichtungsset-tachoantrieb-opel-cih” onclick=”window.open(this.href);return false;2 juni 2016 om 15:34 #18320278@H-400 wrote:
Je draaid je km-kabel los van de bak, je ziet dan een rechthoekig klemmetje dat vastgevezen is met ik dacht
een vijsje met een kop van 10mm. Dit ook losdraaien en het klemmetje (plaatje) demonteren en dan kan je je
km-aandrijving er uit trekken. Dit is een metalen bus met daarin een plastic tandwieltje waarvan de as in de bus
zit. Er zitten een paar rubbere O-ringetjes op: deze simpelweg vervangen!
Zie ter info:
http://www.edelschmiede.com/shop/dichtung-dichtungsset-tachoantrieb-opel-cih” onclick=”window.open(this.href);return false;Heel goed H-400!! :thumb
Maar als je niets met mijn aanwijzing cq bericht kan, moet je er af blijven.
Waar of niet?2 juni 2016 om 18:35 #18320279Dank voor deze info hier kan ik wat mee.
Ook de link is handig in deze,ik ga gelijk bestellen :thumb :thumb2 juni 2016 om 21:28 #18320280Das waar Jethro, toen ik m’n bericht poste zag ik dat je net voor mij was.
tis misschien beroepsmisvorming, op’t werk moet ik soms ook zo’n hele uitleg geven maar dan
gaat’t over iets dat wa kostelijker is.3 juni 2016 om 11:26 #18320281Het gaat er om dat we elkaar helpen, en das goed gelukt. :thumb
:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.