Lekkage verdeelbak

Forumindex Forums Overige 4×4 Lekkage verdeelbak

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207579
    georgie
      Lid sinds:
      15 July 2004

      Ik heb een hele vreemde lekkage in mijn verdeelbak zitten, het is ten eerste een verdeelbak die +/- 4000km gedraaid heeft waarvan mischien 50km met de 4×4 aan. Nooit aan toe gekomen om het 4×4 mooi te laten lopen omdat ik constant motor problemen had. En nu ik mijn motor volledig heb laten reviseren en alles ingebouwd heb zie ik de verdeelbak opeens lekken:swear Wie weet waar dit van wegkomt en of dit zo te repareren is zonder mijn verdeelbak weer te moeten demonteren??

      De bak heeft trouwens iets langer dan een half jaar in de stelling gezeten tijdens de motorrevisie, kan het mischien zijn doordat de verdeelbak weleens verplaatst is en dat de olie dan ook verschuift naar plekken waar het normaal niet hoort te zitten en waardoor het nu via een kanaal eruit word gegooid of iets dergelijks???:wtf

      alvast bedankt!:thumbup

      #17420844
      petje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 February 2007

        zo als ik op de foto kan zien lijkt het er op dat je kering lek is volgens mij hoef je
        dan niet het verdeel blok te demonteren

        #17420845
        georgie
          Lid sinds:
          15 July 2004

          Zou wel mooi zijn als het slechts een kering is. Is dat een een moeilijke reperatie om zelf uit te voeren of valt dat nog wel mee???

          #17420846
          petje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 February 2007

            ik heb het eens eerder gedaan maar weet niet meer hoe veel tijd ik er toen mee bezig was meestal is een kering verv. niet zo veel werk als je er maar bij kan
            gr willem

            #17420847
            georgie
              Lid sinds:
              15 July 2004

              opzich kun je er wel goed bij als je de subframe er onder weg haalt, maar waar zou de keering moeten zitten dan?? als je de cardan-as er af haalt zie je alleen een ronde schijf met 6 gaten voor de boutjes erin.

              #17420848
              petje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 February 2007

                volgens mij is het zwarte de kering het is voor mij aal een aantal jaren geleden

                #17420849
                georgie
                  Lid sinds:
                  15 July 2004

                  dat zou inderdaad wel kunnen, wacht anders nog wel even af tot dat iemand reageert die het zeker weet. bedankt voor je hulp alvast:thumbup

                  #17420850
                  petje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2007

                    graag gedaan :wors

                    #17420851
                    Project
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      die zwarte kap is een stofkapje
                      daarachter zit de kering
                      de lekkage komt door het liggen (de viscokoppeling is geoxideerd en daardoor dicht de kering niet af)

                      het nummer van de keering is 6 14 840

                      mocht je hem snel willen hebben hij ligt hier voor me neus

                      je weet me te vinden

                      mvg:hennie

                      #17420852
                      georgie
                        Lid sinds:
                        15 July 2004

                        hey hennie, bedankt voor het antwoord op mijn probleem!! helemaal duidelijk nu :thumbup Verklaard ook gelijk waarom die pas begon te lekken nadat ik de cardan as had gemonteerd en eraan begon te draaien.

                        Over die keering stuur ik je zo dadelijk een U2U, maar nu de viscokoppeling geoxideerd is neem ik aan dat die ook schoon gemaakt moet worden bij het monteren van de nieuwe keering, kan er dan geen rotzooi in de bak terecht komen??? En kan dat stofkapje er zo eraf geklikt worden??

                        #17420853
                        kadett4x4
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 July 2004

                          ziet er wel lekker schoon uit daaronder.
                          die zwarte ring kun je met wat wrikken er af halen. daarna kun je de keerring eruit halen.
                          als je er voorzichtig met een doek doorheen poetst, en de andere keerring met een beetje olie insmeert, kun je hem er weer terug in duwen.
                          let er wel op dat je het veertje wat er in zit niet, op zijn plaats blijft zitten en dat de keerring er recht in gaat zodat je de rand niet beschadigd.
                          zo heb ik het ruim twee jaar geleden ook gedaan, en het is nog steeds goed.

                          groeten.

                          #17420854
                          georgie
                            Lid sinds:
                            15 July 2004

                            bedankt voor de tip! heb inmiddels contact gehad met hennie die voor mij de keering gaat regelen. Gaat dus weer helemaal goed komen:wors Ben blij dat het in ieder geval op tijd ontdekt is en de bak bespaard is gebleven:thumbup

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.