Lekkage kofferbak Stationwagon H

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage kofferbak Stationwagon H

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354663
    Stefanhummel88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 April 2018

      Hallo

      Ik ben nieuw hier, aangenaam. Mijn naam is Stefan en we rijden nu 1.5  jaar 20180404_20034520180404_200338Opel. Een station 1.8 temptation uit 2007. Rijd goed en met 17inch een blok op de weg. Maar sinds enige tijd heeft hij last van lekkage bij de kofferbak. Hij is hier al 2x terug naar de garage voor geweest maar nog niet opgelost. Nu ben ik wel een beetje klaar om steeds op mijn vrije dag naar de garage te moeten en hoop ik dat jullie een idee hebben.

      Het water komt aan de rechterkant naar binnen en drupt op de plek van een rooster in het kleine bagagebakje rechtsonder.

       

      Waar zou dit probleem allemaal kunnen zitten ?

      Alvast hartelijk dank voor het meedenken

      #18354679
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        een bekende plek waar water naar binnenkomt bij de H stationwagon is het rubber waar de kabels doorheen komen van het chassis naar de klep, vandaaruit kan het overal heen lopen.

        #18354690
        Stefanhummel88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 April 2018

          <p style=”text-align: left;”>Bovenaan bedoel je dan toch?</p>
           

          Daar zitten kabels en een doorvoerrubber

          #18354728
          Stefanhummel88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 April 2018
            1. 20180405_21064520180405_210710

            Heel vreemd, snap er niks van. 1 liter water op de antenne gesproeid – niks.

            1 liter water op de kabeldoorvoer gesproeid – niks.

            1 liter water op de lasnaad gesproeid ( waar ik dacht het gat gevonden te hebben) maar nog niks.

            Vervolgens hele auto gewassen met tuinslang en spons en ja hoor, drup drup

            #18354752
            opel-mark
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 March 2011

              dan is er nog een andere mogelijkheid die wat minder vaak voorkomt, de afdichting van de dakrails

              #18517838
              J. Bakker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2023

                Hallo,
                <p style=”text-align: left;”>Ik weet dat het een oud topic is maar mogelijk dat er mensen zijn die er iets van weten. Ik heb al een tijdje exact dezelfde lekkage. Rubber van kabeldoorvoer gekit en rubber van antenne vervangen maar het lekt nog steeds. Weet iemand of dit inderdaad van de dakrail afkomstig is? En was het probleem van Stefan opgelost en hoe?</p>

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.