Lekkage koelvloeistof zafira OPC.

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Lekkage koelvloeistof zafira OPC.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255988
    martijn b.
      Lid sinds:
      17 May 2009

      All, vandaag tot mijn schrik zag ik dat er een plekje vocht onder de auto lag. Geen olie maar koelvloeistof. Heb even snel e.e.a. Droog gemaakt boven de plek op de op grond en heb er een krant neergelegd en zag precies een druppel vallen.

      Iemand een tip wat ik in welke volgorde kan controleren? Reservoir is wat gezakt maar ook niet heel veel zeker gezien het niet vaak hoeven te bijvullen.

      Groeten en bedankt,

      Martijn

      #18113987
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Het beste is met een druktester op je koelvloeistof reservoir, en kijken waar het lekt dan heb je het zo gevonden en hoef je niet te wachten tot de vloeistof op temp is !

        #18113988
        martijn b.
          Lid sinds:
          17 May 2009

          Hi, oke maar dat is niet zelf te doen en moet ik de garage weer spekken.

          In ieder geval bedankt voor meedenken.

          Ge

          Martijn

          #18113989
          gerben rsv
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2011

            Waar ongeveer zie je het druppelen? Wat vrij vaak kapot gaat zijn de waterpomp en de radiateur.

            Bij mijn Zafira vorig jaar waterpomp lek ,nu lekt de radiateur beide kostenloos vervangen dankzij winterplancertificaat!

            #18113990
            martijn b.
              Lid sinds:
              17 May 2009

              Dat wil ik juist even bekijken.. Zie alleen aan de carter druppels hangen dus nu op zoek.

              #18113991
              gerben rsv
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2011

                Als het ter hoogte van het olieflter is heb je dikke kans dat je waterpomp lek is!

                #18113992
                Dikkeminne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 April 2011

                  Houd er rekening mee dat het lastig is exact te bepalen waar de kvs vandaan komt. Een druktest kan veel uitwijzen maar zegt niet altijd alles. Check eerst

                  Radiateur zijkanten. Willen nog weleens lekken
                  Je leiding naar je turbo toe vanaf de intercooler. Bij je turbo wil deze weleens lekken.
                  Je slangen vanaf je kvs reservoir. Zitten deze goed vast of moeten er nieuwe klemmetjes op.
                  Je kvs dop, zit er geen scheur in, sluit deze goed?
                  Zie vlekken bij je oliefiler. Kan duiden op een kapotte waterpomp
                  Slang naar je thermostaat goed vast?
                  Check ook ff of je kvs nog mooi helder is in je reservoir en niet troebel. Kan duiden op een kapotte koppakking. Dan zal de auto ook witte rook pluimen.

                  Ik heb een tijdje gezocht naar lekkage bij mijn zaffie. Druktest was goed en geen lekkage aldus de garage. Second opinion wees uit dat er 2 slangetjes door waren achter het blok van 20 euri.
                  Nooit meer lekkage gehad sindsdien.

                  Succes met de zoektocht en laat ff weten wat het was

                  #18113993
                  martijn b.
                    Lid sinds:
                    17 May 2009

                    All, heb bij de dikke slang links naar de turbo die met een slangenklem vastzit roze aanslag gevonden. De klem heb ik vaster aangedraaid wat vrij makkelijk ging. Tevend zag ik roze aanslag bij de aansluiting van de lange dunne slang van radiateur naar ? Deze zit met een banjobout?? Vast.

                    Nu even Afwachten hoe of wat. Bedankt voor de tips!

                    Gr

                    Martijn

                    #18113994
                    Hans
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 September 2004

                      ik heb ook wel gezeik gehad met lekkage, bij mij was het de tank die lekte op de dunne aansluiting op de voorzijde {plastik aansluiting los gescheurd}, een nieuwe tank zonder sensor, en zonder dop kost iets van 30 euro.
                      na deze vervangen te hebben was er nog steeds lekkage, dat heb ik op gelost nu met een dubbele slang klem, de rubberslang was voor het goede net ff iets te dik.., anyway bij waggie is uit 2002, ***?tijd voor volledige vervanging van het koelvloeistof?***

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.