Lekkage in luchtsysteem fixen

Forumindex Forums Modellen Astra Lekkage in luchtsysteem fixen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366880
    frijs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 March 2016

      Beste,

      ik heb een opel astra g uit 2001, en een lucht lekkage in het verbindingsstuk tussen het luchtfilter en de motor. Ik kan de naam van dit onderdeel maar nergens vinden. De lek zit precies tussen de 2 harde inflexibele delen in , namelijk op het flexibele deel. Ik heb er tijdelijk even een tape omheen geplaatst maar wil een betere oplossing.

      Ik heb dit geconstateerd na dat het stationair toerental onregelmatig werd en het verbuik bij stationair heel lichtjes omheen was gegaan, Ik heb met de hand de opening van de lucht inlaat afgesloten waarop ik allerlei zuigende geluiden hoorde welke bij het flexibele gedeelte vandaan komen, en als ik dat bewoog dan veranderde het geluid of stopte het zelfs en ging de motor bijna afslaan (wat logisch is als je de luchtafvoer aflsuit ;) ).

      Als ik de naam zou weten, dan zou ik kunnen kijken of ik een nieuwe wil, met alle elende van het overzetten van alle sensoren, of dat ik het flexibele stuk er tussen uit snij, en dan vervang voor een flexibele buis van silliconen ofzo.

      Dus 2/3 vragen:

      – hoe heet de pijp/buis die tussen het luchtfilterhuis zit en de motor, waarin ook allerlei sensoren zitten

      – is het makkelijk die te vervangen, inclusief omzetten alle aansluitingen?

      – of is het beter/makkelijker om het flexibele stuk er tussen uit te snijden en te voorzien van een flexibele slang? En welke slang zou dan werken (de buitendiameter van de pijpen vlak naast de flexibele slang is 67 mm)?

       

      mvg

      Frank

      #18366884
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Zit HET lek voor of na de sensor?

         

        gewoon ff eentje halen van de sloop halen om HET lek te repareren.

        #18366892
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Bedoel je de dikke buis? Of een dunne?

           

          #18366896
          frijs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2016

            De pijp zit na het luchtfilter. En is vrij dik,  67mm aan de buitenkant.

            Het lek zit na een sensor, vermoedelijk is dit de lucht massa sensor.

            Op de sloop halen heb ik aan gedacht, maar het lek zit op een plek die logisch is. Elke keer als het luchtfilter huis wordt geopend komt dat stuk onder spanning te staan. Dus kans op schade bij een sloop ding is vrij groot.  Dus koop liever een nieuwe, of repareer het met een stuk flexibele slang.

             

             

            #18367050
            frijs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2016

              Maar, weet iemand hoe dat onderdeel heet?

              Zonder naam kan ik namelijk niet bestellen. :-(

              #18367395
              frijs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 March 2016

                Ik bedoel de dikke buis, waar ook de sensoren in zitten. Geen idee hoe je die eruit moet halen trouwens, is dat een kwestie van trekken? Of een klipje?

                Heb je de naam voor me, dan kan ik hem ergens bestellen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.