Lekkage in interieur **BELANGRIJK**

Forumindex Forums Modellen Grandland X Lekkage in interieur **BELANGRIJK**

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355262
    Wesly
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 November 2017

      :unsure:  Nu op vakantieadres en aangekomen met natte voeten ondanks dat het geen spatje geregend heeft onderweg !

      Waterige olieachtige vloeistof welke ook nog eens irriterend is voor de huid. Zowel bij de bestuurder als bij de passagier zijde zijn de vloermatten en de vloerbedekking doorweekt. Afgelopen week twee maal de auto met de hand gewassen maar toen het probleem nog niet geconstateerd. Opel assistance denkt dat het de afwatering van de condensvloeistof van de airco is en dat ik hiermee kan doorrijden totdat ik de auto over drie weken in Nederland ter reparatie aanbied. Lijkt mij alleen geen condensvloeistof te zijn omdat het olieachtig is, of komt dit wellicht door de bekleding zelf?

      Ik mocht hem ook bij het vakantieadres ter reparatie aanbieden maar dan zonder vervangend vervoer en geen weet over hoe lang ik de auto dan zal moeten missen  :cry:

      Slechte zaak vind ik dit, ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet.

      De reden dat ik volgens hen kan blijven doorrijden is omdat er geen vitale vloeistoffen blijken te lekken zoals remvloeistof, koelvloeistof en motorolie.

      #18355265
      Roland Bergsmidt
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 December 2017

        Hoi Wesly,

        Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Renault Megane die wij in 2008 nieuw hadden gekocht. Hier bleek na een paar maanden de airco de oorzaak te zijn van een hoop gezeik en gesteggel met de dealer:

        Bij ons kwam er van de bijrijderszijde een onaangename geur tevoorschijn. De auto werd  onderzocht en er werd geconstateerd dat er een airco afvoerleiding niet goed geplaatst was waardoor deze was gaan lekken. Omdat het condensvocht het interieur binnenliep was dit gaan schimmelen tot aan de isolatie in de bodem van de gehele auto. (water zoekt nou eenmaal het laagste punt op). Wij hebben heel veel moeite moeten doen om de schade te laten repareren waarbij de dealer diverse lapmiddelen heeft gebruikt om de kosten te drukken. Ons advies is om, indien het hier om hetzelfde probleem gaat, een nieuwe auto te eisen! Simpelweg omdat het vocht probleem je nog jaren blijft achtervolgen! Elke keer als het regenachtig wordt dan komt de onaangename geur je tegemoet! Het ruikt gewoon naar schimmel! Onze dealer adviseerde doodleuk om ambi-puur in de auto te hangen. Uit eindelijk hebben wij via de gerechtelijke macht compensatie kunnen afdwingen. Maak in ieder geval een uitgebreid dossier aan met foto’s en gespreksverslagen.

        #18355274
        Wesly
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 November 2017

          @Roland Bergsmidt

          Ja, het is balen. Een nieuwe auto en dan meteen dit. Ik heb al diverse nieuwe auto’s gereden ook via mijn vorige werkgever maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ik geef ze uiteraard eerst de kans om het netjes op te lossen omdat ik ook wel begrijp dat een dealer er niet vanuit gaat dat er in de fabriek iets fout gaat.

          Ik mocht de auto ook hier bij een dealer brengen om er naar te laten kijken maar aangezien ze met mij als klant nooit een binding zijn aangegaan lijkt het mij verstandig om het garagebezoek uit te stellen tot thuis zodat er direct serieus naar gekeken kan worden. Wat ik wel van de dealer verwacht is dat het probleem word getackeld en dat de bekleding word verwijderd en gereinigd of evt word vervangen voor nieuw. Als ze hiervoor niet openstaan of het probleem bij voorbaat afdoen als een kleinigheidje dat zwaait er wat. Zelf doe ik niet veel op sociale media maar de kracht van de sociale media kan ik wel laten gelden in dit geval  ;-)  Ook heb ik een rechtsbijstand verzekering en zal het dealernetwerk van Kouwen wel aangesloten zijn bij de Bovag, dus genoeg drukmiddelen.

          In ieder geval heb ik de vloermatten gisteren met een hogedrukreiniger helemaal schoongespoten en deze hangen nu te drogen, in feite zijn deze gewoon weer als nieuw. Ook heb ik op de bekleding in de auto absorberend keukenpapier gelegd met een laag grove zout erover, de eerste behandeling daarvan is inmiddels klaar en nu nogmaals een laag keukenpapier met grove zout. Net bij het verwijderen van die eerste lading zout kon ik het zo als een plakkaat eraf pakken dus het werkt in iedergeval wel  :-) Wat raar is is dat na het optillen van de vloerbekleding gisteren ik geen druppel vocht kon ontdekken onder de bekleding, of in ieder geval aan de zijkanten want optillen om helemaal op het laagste punt te kunnen kijken lukte niet.

          Het lijkt net of ik aan iedere zijde van de auto een literfles remvloeistof heb leeggegoten precies op vlakke deel van de vloer, echt heel vaag. Wellicht is het vocht gewoon vettig door een werking met de bekleding en dat deze iets van olie afscheidt maar wat dan ook weer raar is is dat mijn partner, die gisteren teenslippertjes aanhad, allemaal rode vlekken op haar voeten had en dat ze per ongeluk met haar hand langs haar mond veegde en een zoutzure smaak in haar mond kreeg. Ikzelf heb ook met het puntje van mijn tong geprobeerd of dit van de vochtige substantie kwam, het was zouter dan zout en ik had de hele avond een tintelende en branderige tong.

          Net een afspraak ingepland bij de dealer in Nederland voor over drie weken, kijken wat hier uit komt en nu ook uitproberen of na het uit laten staan van de airco de problemen niet terugkomen.

           

          #18355284
          quandor
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2017

            Ik ben benieuwd naar de definitieve ‘diagnose’ én de oplossing.

            #18355294
            Wesly
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2017

              Leuk, ik werd net gebeld om de werkplaatsafspraak te bevestigen. Mevrouw van de receptie had alleen wel een opmerking………. “u heeft een leenauto besteld meneer, ik wil u er wel opattenderen dat u deze moet betalen”. Hahahahaha, laat me niet lachen. IK DACHT HET DUS EVEN NIET!

              Helaas heb ik nu al meteen de boze consument moeten uithangen vanwege de slechte service bij van Kouwen Amsterdam. Dus samengevat: Nieuwe auto gaat stuk in het buitenland, je belt de Europese Opel Assitance en krijgt te horen dat je de auto mag brengen bij de dichtstbijzijnde Opel dealer waar men naar het probleem gaat “kijken”, uiteraard wanneer hier tijd voor is, maar een leenauto is niet inbegrepen. Vervolgens maak je voor je “nieuwe” auto een afspraak in Nederland bij de dealer welke hem heeft geleverd en zegt men doodleuk dat ook hier een leenauto NIET is inbegrepen. En pas wanneer je laat merken dat je hier absoluut niet van gediend bent is het ineens geen probleem.

              Word vervolgt………

              #18355295
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                Geïntrigeerd als ik ben door jouw probleem, heb ik daarnet de motorkap maar eens geopend en rondgekeken. Behoudens de ‘buisjes’ van de airco zie ik geen ‘leidingen’ die ervoor zouden kunnen zorgen dat je ‘natte voeten’ krijgt. Werkt je airco nog wel? Zo nee, dan heb je eigenlijk de oorzaak al gevonden, ic. een lekkende airco.

                #18355297
                Wesly
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 November 2017

                  @quandor

                  Ja, het is óf een lekkende airco/verwarmingsradiator óf een gebroken cq gescheurd cq verstopte condens afvoer.

                  ik heb gisteren de zijpanelen van de middenconse verwijdert en daar zit over de middentunnel van het chassis een plaatje schuim isolatie, deze was doorweekt maar zit ook recht onder de verwarming opvangbak. Wat ik ook heb kunnen ontdekken is dat de afvoerleidingen van het condenswater lopen totaan de achterwielen terwijl er vloeistof lekte onder de auto precies ter hoogte van waar de leidingen uit de auto naar buiten komen. Duidelijk dat al de vloeistof welke in de auto gelopen was bij de doorvoer naar buiten lekte.

                  #18355670
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    Ben benieuwd naar de definitieve diagnose/ afloop.

                    #18356319
                    Roland Bergsmidt
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 December 2017

                      Hoi Wesly,

                      Heb je een update voor ons?

                      Groet,

                      Roland

                      #18356426
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        @Wesley, je startbericht dateert van 21 april, we zijn nu (ruim) een maand verder. Ik mag toch voor je hopen dat er inmiddels een diagnose is gesteld en er een aansluitende reparatie heeft plaatsgevonden……?

                        #18356428
                        Wesly
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 November 2017

                          Ja excuus, hierbij de update.

                          Afspraak was vorige week woensdag, auto achtergelaten en leenauto mee. Aan het einde van de de dag werd ik opgebeld door de chef werkplaats  dat de auto niet klaar zou zijn op dezelfde dag. Een dag later werd ik aan het einde van de dag gebeld dat de auto klaar was. Dus de volgende ochtend de auto weer opgehaald.

                          conclusie:

                          16 uur werk, auto meerdere malen door de wasstraat gehaald en de afvoer van de airco gechecked. Interieur verwijderd en gereinigd maar verder geen oorzaak gevonden  :-(

                          Vloeistof welke nog aanwezig was in het tapijt had een pH waarde van 7+ en zulke scherpe vloeistoffen worden in de auto helemaal niet verwerkt, tapijt was zowel aan bestuurderzijde als aan passagierzijde alleen aan de bovenkant nat en het vocht is dus ook nooit onder het tapijt terecht gekomen want daar was het kurk droog. De chef werkplaats liet mij weten dat dit voor hem een zeer onbevredigende reparatie was net als dat de uitslag voor mij onbevredigend zou zijn. Hij liet mij weten dat er een notitie in het systeem is gemaakt dat deze klacht ten alle tijden onder garantie verder bekeken kan worden, ook als de garantie termijn is verlopen.

                          Ik heb hem gezegd dat hij mij waarschijnlijk binnenkort wel weer zou zien.

                           

                          ohja, ik krijg ook nieuwe RVS pedalen want deze waren niet meer te redden en zijn aangevreten door het zuur.

                          #18356430
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Da’s balen dus.

                            #18356437
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              @ Wesley,

                              2 dagen je auto kwijt, en eigenlijk geen échte oplossing voor het probleem gevonden? Daar word je niet vrolijk van. ik mag hopen dat je die klacht nooit meer krijgt. Je vraagt je toch af: Waar komt die vloeistof dán vandaan? De garage heeft in ieder geval zijn best gedaan. Ook nieuwe RVS pedalen, en zelfs na verloop van garantie nog een coulance regeling. Toch wel netjes. Maar aan de andere kant, als er geen echte oorzaak gevonden is, ga je met enige argwaan in de auto, en niet meer zo snel met teenslippers in de auto…..zucht! :unsure:

                              #18356438
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                @Wesley, het e.e.a. is zodanig vreemd (dat 1. de garage de oorzaak niet heeft kunnen vinden, 2. je opmerking over die PH waarde en 3. dat het zich niet nog een keer heeft voorgedaan) dat ik nog aan een heel andere oorzaak denk. Vooraf een vraagje, anders kan het niet wat ik denk:

                                ontstond het natte voetengedoe tijdens het rijden of was de auto(vloer) nat toen je na een stilstand (pauze / nacht of whatever) in de auto stapte? In het laatste geval zou het misschien nog zo kunnen zijn dat het een daad van vernieling is geweest ic. dat een persoon op de een of andere manier een vloeistof in je auto heeft gespoten?

                                #18356442
                                Wesly
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 November 2017

                                  @quandor

                                  Het is tijdens het rijden gebeurt onderweg naar Zuid-Frankrijk. In eerste instantie niets aan de hand totdat wij aan het laatste gedeelte van de trip waren aanbeland. Mijn vrouw reed een stuk in bergachtig gebied over de snelweg, één verschil met mij is dat zij cruisecontrol niet gebruikt en bij een afdaling soms flink in de remmen gaat. Als er ergens water opgehoopt zou zitten dan kan dit naar voren gedrukt worden bijvoorbeeld. De chef werkplaats verzekerde mij dat dit niet mogelijk is dus deze reden optie valt af. Een tweede is dat wij voor de passagierstoel een koeltas hadden staan. Wij merkte bij de laatste tussenstop op dat deze drijfnat was aan de onderkant, dus helemaal leeg gehaald om te kijken of er iets had gelekt maar dit bleek niet het geval. Ook was dit uit te sluiten omdat het bij de bestuurder ook doorweekt bleek te zijn. Een afgeknelde condensafvoer door bijvoorbeeld een zware tas voorin was volgens de chef werkplaats ook niet mogelijk. Alle mogelijke oorzaken zijn in mijn ogen hierbij uitgesloten of verworpen. Afwachten dus maar

                                  #18356444
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Echt een bizarre gebeurtenis. Vandalisme / vernieling kan het dus niet zijn geweest.

                                    Ik ‘leef’ best wel met je mee, zeker omdat de oorzaak niet is gevonden. Als het mijn auto zou zijn dan had ik momenteel even geen rust………. :cry:

                                    Ik rijd de Grandland X privé en dus zou zo’n mankement dubbel zo hard aankomen dan wanneer het een ‘leasebak’ zou zijn. Ik hoop dat de jouwe een lease-exemplaar betreft…….?

                                    #18356456
                                    Wesly
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 November 2017

                                      [quote quote=18356444]Ik rijd de Grandland X privé en dus zou zo’n mankement dubbel zo hard aankomen dan wanneer het een ‘leasebak’ zou zijn. Ik hoop dat de jouwe een lease-exemplaar betreft…….?[/quote]

                                      Nope  :no-money:

                                      100 procent handje contantje privé

                                      #18356458
                                      Hans GLX
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 May 2018

                                        @ Wesley,

                                        Ik rij dus ook privé. Maar of je nu lease rijd of privé, je wilt die ellende toch niet? Zeker niet als je in jouw geval nog op vakantie bent ook! Wanneer er veel tegenzit in de garantie periode, is het in ieder geval de overweging waard om de garantie te verlengen. ik hoop dat jouw geval maar een uitzondering is hoor. Ik hoop echt niet dat dit het imago van de Grandland of Opel naar beneden haalt. Ook wat Vos1975 nu meegemaakt heeft maakt niet vrolijk!! :-(

                                        #18356602
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Wesley, zou je ons op de hoogte willen houden van het euvel, ic. het heeft zich niet meer voorgedaan of…….. het probleem is terug? Ik denk dat dat voor andere Grandland X rijders waardevol is om te weten, in het geval het hen ook overkomt.

                                          #18358534
                                          Wesly
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 November 2017

                                            Goedemorgen allemaal,

                                            Na een tijdje niks te hebben laten weten nu even een belangrijke update!

                                             

                                            Momenteel, dus zelfs met de droogte van de afgelopen weken, heb ik weer een vochtige olieachtige substantie in het tapijt van zowel de bestuurderskant als de passagierskant. Ondanks dat het tapijt gereinigd is en droog opgeleverd na de laatste checkup. Ook is de substantie wéér heel zoutig, bijna zoals zwavelzuur zo scherp.

                                            Wat mij bij deze auto opvalt in verhouding met andere nieuwe auto’s welke ik heb gereden is dat ik zelfs nu nog, dus na een maand of vier en 8000km verder, steeds een chemische smaak in mijn mond krijg nadat ik een tijdje in de auto heb gereden en dat mijn lippen een beetje vettig gaan aanvoelen. De reden dat ik dit erbij vermeld is omdat ik een vermoeden heb dat dit te maken heeft met het volgende:

                                            De vrijgekomen vloeistof in mijn tapijt is naar wat ik denk een weekmaker. Waarom ik dit denk is in eerste instantie omdat de vloerbekleding alléén nat word aan de bovenzijde met absoluut géén bron waar vloeistof vandaan zou kunnen komen. Daarbij kan ik als ik wat naslagwerk erbij pak (let op! ik ben geen chemicus!) van bijvoorbeeld Wikipedia het volgende hierover vinden:

                                             

                                            Weekmakers zijn stoffen die kunststoffen elastisch maken.

                                            Circa 85% van alle toegepaste weekmakers behoort tot de familie van de ftalaatweekmakers. Deze ftalaatweekmakers staan al 20 jaar onder druk vanwege de vermeende negatieve effecten op het milieu en de volksgezondheid. Weekmakers kunnen bijvoorbeeld esters of vetten zijn, zoals di(ethylhexyl)ftalaat (DEHP), benzylbutylftalaat (BBP), di-n-butylftalaat (DBP, DNBP), di-isononylftalaat (DINP), di-isodecylftalaat (DIDP), dioctylftalaat (DOP, DNOP) en di-isobutylftalaat (DIBP). (De “P” in de afkortingen is afkomstig van het Engelse “Phtalate”: ftalaat.)

                                             

                                            Duidelijk is dus dat weekmakers vaak tot de ‘familie’ ftalaatweekmakers behoren. Wat word er vervolgens over ftalaat vermeld:

                                             

                                            Ftalaten worden onder meer gebruikt bij het vervaardigen van drukinkten, lijmen, geparfumeerde producten en parfums, en als weekmakers voor plastics, zoals PVC.

                                            De esters worden gevormd door de reactie van alcoholen met ftaalzuur, gekatalyseerd door een sterk zuur (meestal zwavelzuur of p-tolueensulfonzuur). Ftalaten worden als weekmaker aangewend en gemengd met PVC om het flexibel te maken, onder meer voor gebruik in elektriciteitskabels en in babyspeelgoed.

                                            Ftaalzuur en de vele afgeleide ftalaten zijn giftig, en kunnen vrijkomen bij de verbranding van PVC. Er bestaat geen eensgezindheid over de vraag hoe groot het schadelijk effect is, zolang verbranding niet plaatsvindt.

                                            De stof is erg schadelijk wanneer ze in contact komt met de ogen. Ook bij inslikken of inhalatie ontstaat irritatie, onder meer aan de keel, de slokdarm, de luchtpijp en het maag-darmstelsel. Ftaalzuur is corrosief voor de ogen en de huid. Het kan blindheid, blaarvorming, ontstekingen en zelfs lichte brandwonden veroorzaken. Langdurige of intense blootstelling kan longschade veroorzaken en leiden tot bewusteloosheid of zelfs de dood.

                                             

                                            DUS EEN OPROEP AAN EEN IEDER !!!

                                            Zouden jullie het tapijt van de auto kunnen checken op afgifte van een substantie? Dat wil zeggen vooral op de laagst gelegen plekken, deze zijn bij mij aan de passagierskant in de vouw waar het tapijt omhoog gaat naar de tunnel en bij de bestuurderskant rondom de voetrust (ik heb een automaat). Als je met de vinger over het tapijt wrijft of met de platte hand check dan even of de vinger of de handpalm glimt door een vettige substantie en meld het alsjeblieft hier! De garage heb ik op de hoogte gesteld van mijn bevinding maar deze begrijpt niet dat het nog door niemand anders is gemeld. Het zou natuurlijk kunnen dat de fabricage van alleen mijn tapijtje fout is gegaan maar dan word het verhaal een stuk onwaarschijnlijker. Maar momenteel vermoed ik wel dat ik in een rijdende chemische fabriek zit met een verkeerde chemische samenstelling waaraan ik in de toekomst nog consequenties kan ondervinden evenals mijn vrouw en kinderen.

                                            :dank-u:

                                            #18358536
                                            quandor
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2017

                                              Mijn auto zie ik vanavond pas. Je gaat van mij horen.

                                              #18358546
                                              Roland Bergsmidt
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 December 2017
                                                1. Bij mij kurkdroog en geen vettige vingers. Onder de moterkap zag ik rechtsboven wel een kastje waar je met de hogedrukspuit niet mag komen.
                                                2. Ook loopt het (regen) water en/of ruitensproeiervloeistof via het voorruit naar de twee wielkasten toe. Wellicht zit daar ergens een lekkage en is de vettige substantie ruitensproeiervloeistof?

                                                 

                                                #18358548
                                                Wesly
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 November 2017

                                                  Nee, onder het tapijt kurkdroog

                                                  #18358554
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    Zojuist de vloer bij bestuurder en passagier gevoeld, gort en gort droog.

                                                    #18358556
                                                    joepke-m
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 July 2006

                                                      Tjezus, Wesly, wat een ellende! Ik ga zo gelijk even kijken.

                                                      Mijn zwager had ooit een Seat Ibiza waarbij de vloeistof  van de airco de voetenruimte in liep door een scheurtje in de leiding. Maar ik weet niet wat voor spul dat is…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.