lekkage en achterruitverwarming

Forumindex Forums Modellen Corsa lekkage en achterruitverwarming

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215041
    eggbird
      Lid sinds:
      19 February 2009

      Hallo allemaal,

      ik had al een keer eerder een topic geopend over mn lekkage maar die kan ik niet zo snel terug vinden dus dan maar een nieuwe.

      Ik heb op de a stijl aan de bestuurder zijde een lekkage zitten.
      ik was eerst van mening dat dit kwam doordat de rubber van de voorruit los was maar deze is bij de garage gekit, maar toch heb ik nog steeds last van lekkage.
      Ik heb wel een dakraam maar ik weet niet of dit t probleem kan veroorzaken.

      Verder heb ik t probleem/vermoeden dat mn achterruit verwarming t niet doet. Door de lekkage heb ik enorm veel last van vocht en als de achterruit beslagen is wordt dit lastig. De verwarming in de ruit zelf lijkt niet te werken doordat t vocht niet weg gaat. ik heb de ruit doorgemeten en daar is niets mis mee.
      als ik de knop uit trek om m aan te zetten gaat t lampje wel branden. wat wel vreemd is, is dat als ik de radio aan heb staan (AM/FM zeg maar) en ik zet de verwarming aan, dan gaat deze storen. zekering nagekeken en deze is niet kapot. als ik de zekering voor de verwarming eruit haal en de verwarming aan zet, stoort de radio niet. kan iemand me helpen?

      #17567764
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        de lekkage komt waarschijnlijk door de lasnaad van je a-stijl/dak.

        haal de strip op je dak er maar eens af.

        dan zie je daarin ean naad lopen.

        vooraan net bij het raam gaat ie heel vaak lekken.

        kit dat goed af en je lekkage is waarschijnlijk weg.

        Wat ook een mogelijkheid is dat je raam niet goed vastzit, een lekkage betekent niet dat op die plek ook het water naar binnen komt, het kan ook goed halverwege de raam ergens naar binnen komen.

        dit kun je testen door het volgende te doen.

        pak water met zeepsop, en spuit dit overal langs je raamrubber,
        ga dan met een compressor aan de binnenkant van je raam langs de naad af naar buiten spuiten.

        als het ergens begint te bubbelen heb je je lek gevonden.

        ditzelfde kun je ook doen bij je dakraam om dat uit te kunnen sluiten.

        #17567765
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Je lekkage kan zeker door de afdichting van je raam komen. Ket zou zo kunnen zijn dat het raam verschoven is toen de kit nog nat was. Het gevolg kan zijn dat hij vervolgens niet goed afgedicht is.

          #17567766
          eggbird
            Lid sinds:
            19 February 2009

            oke thnx voor de tip en zal ff kijken of ik een compressor kan regelen, kun je me uitleggen hoe ik die strip kan verwijderen?
            (zit trouwens ff goed naar de foto te kijken maar wat een prutswerk met dat kitten zeg :wtf)

            #17567767
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              de strip kun je er zo vanaf trekken, wel met beleid, anders buig je em.

              daarna kun je em er zo weer terug op klikken

              #17567768
              eggbird
                Lid sinds:
                19 February 2009

                origineel gepost door sjoerdie
                de strip kun je er zo vanaf trekken, wel met beleid, anders buig je em.

                daarna kun je em er zo weer terug op klikken

                ah kijk aan. nou dan gaan we vanmiddag weer ff aan de slag. vanmorgen een hels karwei om zowel de binnen als buitenkant van de auto te krabben :jerry

                Had iemand nog een idee waar t probleem met de achterruit verwarming aan kan liggen?

                #17567769
                eggbird
                  Lid sinds:
                  19 February 2009

                  niemand een idee?
                  heb ondertussen ook maar een mail gestuurd naar de garage. misschien dat ze daar een idee hebben waar t aan zou kunnen liggen.

                  #17567770
                  max
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Als je auto al erg vochtig is kan je achterruitverwarming dat echt niet allemaal weg krijgen.
                    Vooral je vloerbedekking kan zich helemaal vol gezogen hebben.
                    Als je lekkage dan niet opgelost is blijft je auto vochtig.

                    Voorruit heb ik de ervaring al een paar keer gehad dat de ruit niet goed gekit zit in de carroserie. Rondom extra kitten levert geen oplossing! Beste optie ruit eruit, schoon maken, nieuw laten kitten en weer terug plaatsen.
                    Mocht je reeds een kappotte voorruit hebben en een glasverzekering is dat normaal geen probleem of een deel eigen risico.

                    Heb je een sunroof? Let er dan eens op of je afwaterings slangen noch wel in de afloop rubbers zitten en of deze vrij zijn. Willen graag verstopt raken of uit de rubbers springen waardoor het water in je auto loopt.

                    #17567771
                    eggbird
                      Lid sinds:
                      19 February 2009

                      Hey allemaal.
                      Nogmaals bedankt voor de antwoorden.
                      Even een kleine update, ik had gemailt met de garage met dezelfde vraag.
                      Vocht is zeker niet t probleem omdat ik nu lange ritten maak en de auto mooi droog is van binnen.
                      Achterruit is dus nog steeds niet goed.
                      Nu zeiden ze in de mail dat ik de draden van de achterruit afzonderlijk moest meten maar ik weet niet precies wat ze hier mee bedoelen. Kan iemand anders me uitleg geven over hoe en wat?
                      Anders moet er namelijk een nieuwe ruit in volgens hun.

                      Alvast weer bedankt!

                      #17567772
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        de achteruitverwarming gebruikt eigen massa dus je moet op de draad van links naar rechts op de ruit meten.

                        #17567773
                        eggbird
                          Lid sinds:
                          19 February 2009

                          origineel gepost door CarloAstra
                          de achteruitverwarming gebruikt eigen massa dus je moet op de draad van links naar rechts op de ruit meten.

                          En met “op de draad van links naar rechts meten” Bedoel jij dus de draad die in de ruit zelf zit en uitkomt in die metalen flapjes zeg maar? Zo ja, die heb ik dus doorgemeten en lijkt in orde te zijn maar toch slaat hij niet aan als ik m aan zet.

                          #17567774
                          eggbird
                            Lid sinds:
                            19 February 2009

                            ik denk dat ik maar gewoon een nieuwe ruit ga halen bij de locale demontage bedrijf.
                            Alleen heb ik nu een gekke vraag, is er iemand op dit forum die mij wil en kan helpen met t vervangen van de achterruit?

                            #17567775
                            sjoerdie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 September 2005

                              waar moet je vandaan komen???

                              Ik heb bij carglass gewerkt, dus vervangen is geen probleem

                              #17567776
                              eggbird
                                Lid sinds:
                                19 February 2009

                                ik ben werkzaam in almelo, woon in enschede. Al zie ik dat jij in Venray woont ([size=-1]is een beetje ver rijden[/size])

                                #17567777
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  dat is inderdaad niet om de hoek…..

                                  misschien beter om iemand te zoeken die wat dichterbij woont.

                                  anders loopt het ook zo op in de kosten natuurlijk

                                  #17567778
                                  eggbird
                                    Lid sinds:
                                    19 February 2009

                                    precies dus als iemand anders zn diensten kan aanbieden ;)

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.