Lekkage bij het linker achterlicht Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekkage bij het linker achterlicht Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18199935
    GOGOGO_1555
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2012

      heb zo’n beetje t zelfde gehad
      bij mij waren de rubbers van de achterlicht unit’s verdroogd allebij de kanten :thumbdown

      #18199936
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        Een corsa strip je makkelijk. Dus zou alles eruit trekken.
        zou eerst je rubber eruit trekken, dan jeachterlichten.
        achterlichten eens even opnieuw plakken en desnoods erip kitten met beglazingskit

        rubber eens controleren op roest. Gewon hele rubber een kneden. Voel en hoor je ergens wat knarsen, zit dr roest.
        weet je gelijk waar je lekkage zit.

        #18199937
        Har Opel
          Lid sinds:
          13 November 2010

          @GOGOGO_1555 wrote:

          heb zo’n beetje t zelfde gehad
          bij mij waren de rubbers van de achterlicht unit’s verdroogd allebij de kanten :thumbdown

          rubbers zagen er goed uit schoon gemaakt en opnieuw met vaseline terug geplaatst maar je kan zien als je achterin de bak ligt dat het water hoger komt als het achterlicht dus achterlicht is uitgesloten wel bedankt voor je meedenken

          #18199938
          Har Opel
            Lid sinds:
            13 November 2010

            @robert_corsa wrote:

            Een corsa strip je makkelijk. Dus zou alles eruit trekken.
            zou eerst je rubber eruit trekken, dan jeachterlichten.
            achterlichten eens even opnieuw plakken en desnoods erip kitten met beglazingskit

            rubber eens controleren op roest. Gewon hele rubber een kneden. Voel en hoor je ergens wat knarsen, zit dr roest.
            weet je gelijk waar je lekkage zit.

            rubber ziet er eigenlijk nieuw uit maar ga in ieder geval wel controleren thx voor je meedenken wordt er gek van en het is haar 1é autootje

            #18199939
            Har Opel
              Lid sinds:
              13 November 2010

              En de Corsa B lekt nog steeds wie zou het nu weten….komt van boven dat weten we zeker

              #18199940
              knorsa
                Lid sinds:
                21 February 2014

                Ik heb het zelfde probleem bij mijn corsa si uit 94 met tevens dakspoiler. Lekt ook links achter waarbij de vloermat in de koffer nat is. Het vocht komt via de linker achterlicht unit naar binnen de kofferbak in. Heb de unit er een tijdje terug uit gehaald en denk dat de rubbers gewoon slecht zijn, gezien die redelijk plat was. Vandaag de auto ondervonden aan waterproef en zie na een tijdje druppels verschijnen op de binnenste bedrading (tegen het klepje in de koffer) van de unit.
                Na het lezen van de bovenstaande posts alles nagekeken en die rubbers zoals de hule zijn goed. Wel zit de binnenrubber van de achterruit los in de linker hoeken. Is dit normaal? Kunnen de aansluitingspunten (schroefgaten) van de dakspoiler een oorzaak zijn van de lekkage?De bijrijdersmat voorin is tevens ook nat maar daar is de oorzaak of de accubak of de roestplek onderaan het portier.

                #18199941
                Har Opel
                  Lid sinds:
                  13 November 2010

                  Ik zal het voorzichtig uitdrukken maar volgens mij heb ik het gevonden…………….het is waarschijnlijk toch de thule het doorvoerrubber waar de bedrading door heen gaat. Ik heb dat nog is goed bekeken en zag bij open en dicht doen dat er ondanks afkitten toch een spleetje zichtbaar was.

                  Dus nu heb ik er om heen op de stijl zeg maar opnieuw wat lagen aan gebracht en die deze keer met de klep open en de zon er op laten drogen, harding gaat na 15 min stond op de tube.

                  Heb van Bison Lekkage Anti – Fuites gebruikt.
                  Nu had het pas best hard geregend en is het papier wat ik in de stijl frommelt nat nu was het droog… maar ben nog niet 100% zeker dus wacht nog een paar keer af als het hard geregend hebt.

                  Heb altijd gedacht dat het daar door heen zou komen alles er om heen was nl dicht dat is het enigste punt wat ik me voor kon stellen, dus misschien was het niet goed afgekit de eerste keer.

                  Nog ff afwachten een bui regen is de beste test met de slang kan ook maar regen is het beste.

                  #18199942
                  Har Opel
                    Lid sinds:
                    13 November 2010

                    Nog steeds dicht geen water meer binnen in de Corsa B van me dochter dus de lekkage kwam toch door de door voer thule nu zeer goed afgekit en hopelijk blijft hij dicht..zo niet dan weten we gelijk waar we moeten zoeken.

                    #18199943
                    knorsa
                      Lid sinds:
                      21 February 2014

                      Fijn dat het opgelost is. Ik heb de auto nog aan een watertest ondervonden en zag dat het water via het achterlicht naar binnen druppelde. Bij de thule zag ik ook een lichte roestvorming ontstaan in de klep dus zal deze ook even goed opschuren en afkitten voor de zekerheid.

                      #18199944
                      Byjugo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 May 2013

                        Ik had laatst ook water in mn linker achterlicht.
                        Bleek dat er een dikke centimeter prut onder het rubber van de achterklep zat (op de linker bovenhoek). Het rubber dus eens fijn door een sopje gehaald, en meteen de doorvoerthule voor de kabels schoongemaakt, en met wat siliconespray weer teruggestopt.
                        Sindsdien geen water meer gezien. Moet zeggen dat het ook niet echt hard meer heeft geregend, nog maar even in de gaten houden dus.

                        #18199945
                        Har Opel
                          Lid sinds:
                          13 November 2010

                          Zo ziet de Corsa B er nu uit met 195/50/15 banden/velgen van mijn Corsa C GSI..

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.