lekage versnellingsbakolie uit verdeelbak.

Forumindex Forums Overige 4×4 lekage versnellingsbakolie uit verdeelbak.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234102
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      beste mensen,

      ik rij met een calibra 4×4 16v met een f20 bak en nieuw type verdeelbak (turbo).
      nu lekt er versnellingsbakolie uit waarschijnlijk de holle tussenas.

      aan de ondekant van de verdeelbak zit in het eerste holletje vanaf de versn bak een soort van overloopgaatje. zogauw ik een stukje gereden heb begint hij hier te druppellen.

      wat kan dit zijn? is er ergens een keering kapot? hoort dat gaatje hier uberhaubt wel te zitten?
      ( foto volgt nog, hij wou m ff niet uploaden)

      #17834279
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        hierbij een foto’tje

        heb trouwens al gekeken of het geen verdeelbakolie is, dit is niet het geval aangezien dit nog netjes rood is en de lekage bruinig wat overeenkomt met de nieuwe olie die erin is gegaan met de revisie van het blok.

        #17834280
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          en hierbij de verklaring (heb mijn 2e bak open gesloopt)

          is inderdaad versnellingsbakolie die door een keering heenlekt. het gaatje wat hier zit zit tussen 2 keeringen in.
          de ene houd de versnellingsolie tegen en de andere de olie uit de verdeelbak. werkt dus als overloop zodat die ruimte niet vol loopt en de andere keering aantast.

          valt dus mee te rijden (zolang het versnellingsbakolie is) maar moet wel worden opgelost d.m.v de verdeelbak compleet te demonteren en de keering te vervangen.

          #17834281
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            als je in dat gat een bout eruit haalt(weet niet meer welke), gaat er ook olie uit je versnellingsbak lekken.
            is tenminste bij mij wel.
            weet eigenlijk niet of dat hoort:hmmz:hmmz

            groeten.

            #17834282
            TRPower
              Lid sinds:
              13 October 2008

              bij mij lekte er in elk geval geen olie toen ik alle bouten los had van de verdeelbak ( waarmee die aan de versn. bak zit )

              is trouwens wel een leuke klus ( NOT ) om te doen, die schijt bak eraf halen terwijl alles nog in de auto zit

              #17834283
              drakos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2010

                ik hou het voorlopig ook ff op lekage :P.
                is zo minimaal dat ik liever eens in de maand de olie bijvul dan alles te demonteren. zeker zonder brug is het een dag of 2 werk.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.