lek koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Corsa lek koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277344
    Timdb98
      Lid sinds:
      30 October 2015

      Ik ben in het bezit van een corsa c 1.2 16v. Sinds een paar dagen merkte ik dat mijn motor erg snel erg heet werd, dus ik heb de koelvloeistof gecontroleerd en kwam tot de ontdekking dat deze helemaal leeg was. Na bijvullen merkte ik dat hij na een 20 minuten rijden opnieuw helemaal leeg was. Hij lekt dus vrij snel. Ik heb zelf geprobeerd te kijken of ik het lek zou kunnen vinden maar ik heb het helaas nog niet gevonden. De slangen lekken in ieder geval niet, dat heb ik wel gezien. Waar zou dit aan kunnen liggen? Zou ik dit zelf kunnen vervangen? En wat zullen de kosten ongeveer zijn?

      alvast bedankt

      p.s. Daarnaast merk ik dat sinds die tijd mijn verwarming in de auto het niet meer doet (wat ook met de koelvloeistof te maken kan hebben natuurlijk) en dat de ventilator in de motorkap nog een paar seconden blijft draaien nadat ik de motor heb uitgezet.

      #18322992
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        kan zijn dat je kachelradiateur kapot is.. daar gaat koelvloeistof doorheen en als die lek is werkt je kachel ook niet en verlies je veel koelvloeistof…
        ik weer zo niet of een corsa c een kachelkraan (3 wegklep) heeft die kan lekken en dan heb je ook het zelfde.. geen kachel en snel alle koeling kwijt..

        #18322993
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Systeem aflaten persen.

          Koelslangen naar en van de kachel radiateur controleren.

          Als ie zoveel koelvloeistof verliest en je kachel radiateur is lek zal die lekker stinken van binnen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.