Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil.

Forumindex Forums Techniek Cih Leerlaufregeling op spruitstuk 6-cil.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353399
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Heeft er iemand ervaring met het overzetten van de leerlaufregeling van een 4-cil, op het ingekorte inlaatspruitstuk van een 6-cil?

      #18353453
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        Die is toch electronisch ?

         

        heb wel s n 2.2e injectie systeem gemonteerd op n 2.4 met ingekort inlaatje van n 2.5

        in dat geval, dan kan het inderdaad.

         

        vind het zelf verre van ideaal, maar zo wou men t graag hebben.

        Op de testbank gaf het wel problemen,

        samen met de vacuüm en mechanische vervroeging in de onstekingstoren.

         

        toch is het er bij gebleven.

        zelf reed ik n 2.4 met injectie van 2.0

        #18353476
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Die is elektronisch, ja, maar daar hoort nog wel die omloop bij met die slangen en dat stappenmotortje die de hoeveelheid lucht afregelt in die bypass.

          En die heb ik nu niet op die ingekorte inlaat zitten op mijn 2,2E.

          En stationair lopen is nu altijd een gehannes. Heb hem wat meer luchtgegeven, ook vanwege het verlichte vliegwiel, maar heb nog altijd problemen met mijn

          bougies die in een recordtijd zwart slaan.

          Vandaar dat ik me afvraag of ik die leerlaufregeling niet over moet zetten?

          #18353520
          hinterachse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2012

            Ik mag hopen dat mijn problemen met het stationair gehannes snel over is!

            Bij aanschaf blijkt er een besturingsunit niet ingezeten te hebben terwijl het inlaatgebeuren wel voorzien was van de leerlaufreglung. De twee stekkers keurig

            opgebonden!:good:  Inmiddels heb ik dus wel de hoognodige unit liggen!   :happy02:Ben nu toch wat ie doet als ik het er straks werkend in heb zitten.:applause01:

            #18353565
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              :cry:Hmm, tiefe scheisse! De leerlaufregler blijkt van een 6 cilinder te zijn! alhoewel ik bij God niet weet wat het verschil is, ga ik het toch met deze regelaar

              proberen. De stekkercontacten in de regelaar zitten wel conform de stekkers in de wagen.

              Alleen het Bosch nummer eindigt op 012 i.p.v. de verlangde 017. En op het net vind ik er ook geen ene donder over terug.B-)

              Mocht er iemand een van de hand willen doen, hoor ik het graag!

               

              #18353581
              Motormuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2005

                soms zijn de onderdelen omgenummerd omdat de fabrikant er een modificatie op is uit gevoerd

                #18353582
                hinterachse
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2012

                  Oké, klinkt aannemelijk. dan blijft nog de vraag wat er gebeurt bij een montage in een 4 cilinder? :scratch:

                  #18353583
                  Motormuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 March 2005

                    volgens mij werkt het normaal zoals het hoord . ik heb vroeger op mijn rally manta na storing in de lucht omloop de lucht omloop er helemaal af gehaald maar deze draaide ook stationair 1500 rpm ivm snelle nokkenas

                    #18353589
                    hinterachse
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 January 2012

                      Zo lang ik de wagen heb heeft de regelunit er nooit ingezeten. De omloop zelf wel.

                      Heb er al gauw een ingekorte 6-cilinderbuis opgezet. Daar pas kwam ik erachter dat die Leerlaufregler helemaal niet werkte. Heb het er toen maar helemaal

                      afgehaald. Ik heb de wagen daarom ook nooit fatsoenlijk af kunnen stellen. Als de motor een paar keer een tijdje stationair, (nou ja stationair?!) heeft staan

                      warmdraaien, moeten de bougies eruit. Daar wil ie dan echt niet meer oplopen! Heb door de tijd verschillende factoren uit kunnen sluiten.

                      Brandstofdruk, vapourlock, andere warmtegraad bougies etc, maar het probleem met het foute mengsel bleef en is met de dikkere buis zelfs nog erger

                      geworden.

                      Het is daarom dat ik graag die regeling werkend zou hebben. Ik heb het vermoeden dat ik dan van een hoop trammelant af ben.

                      En idd heb ik ook een verlicht vliegwiel en snelle nokkenas.

                      #18353671
                      hinterachse
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2012

                        Zo hé, ha!:happy02: Dat scheelt! Ik heb nu, dus na de leegloopregeling aangepast te hebben aan de ingekorte 6-cil buis, de elektronica van een 6-cilinder aan de

                        twee nog lege stekkers gehangen en het hele zaakje nog eens opnieuw helemaal nagelopen en afgesteld.

                        Dit, omdat ik simpelweg geen regeling voor een 4-cil kan vinden! De gasklep staat nu in zijn meest minimum stand en het

                        schakelaartje in de gaskleppositiesensor blijft onaangeroerd, staat in rust nu. Was ff bang voor wat er komen zou!

                        En nu start hij meteen! Op zijn snelle nokkenas.:yahoo:

                        Het leerlaufregelkast van een 6 cilinder werkt er dus gewoon op. Al weet je niet of dit nu het meest ideale mengsel is voor de stationair loop,

                        hij zorgt er i.i.g. wel voor dat ie start EN stationair blijft draaien. Het is nu wel iets van 1000-1100 t.p.m., maar dat kan natuurlijk ook aan de nokkenas en

                        het afgedraaid vliegwiel liggen. Hoofdzaak is, hij blijft lopen! :applause02:

                        Maar mocht er toch nog iemand de juiste Leerlaufregler unit hebben liggen en er vanaf wil, hoor ik het graag!

                        #18353762
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          De opgebonden stekkers passen ook in elkaar toch ?

                           

                          https://www.mantablog.nl/le-jetronic-22e/

                          #18353766
                          hinterachse
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 January 2012

                            Uhh, nee. Nog niet al zou je het willen. de ene is een 6-polige met 5 gebruikte contacten en de andere is een 8-polige met 4 gebruikte contacten er in.

                            Die zaten bij mij langs de injectie-computer.

                            Waarmee ik weer meteen op mijn volgende vraagstuk kom. Ik krijg de Leerlaufregler 0 280 220 018 aangeboden. Die zou volgens de info van Mantablog voor de automaat versie zijn heeft dus ook aan de 8-polige kant 2 contacten meer in gebruik.

                            Wat ik niet achterhalen tot nog toe, is waar die contacten voor zijn. Als ik dat zou weten, kon ik misschien een aanpassing maken buiten die regelunit, snap je?

                            #18353771
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              Kuch..

                               

                              krijg beetje t idee dat je t jezelf te moeilijk maakt.

                              te lang doordenkt, met de beste bedoelingen, maar daar wordt t niet makkelijker van  :-(

                               

                              t hele injectie systeem van n 2.2 is kut.

                              maar na zoveel tekst en info ben ik de basis een beetje kwijt.

                               

                              kun je mij in een Pb eens ter herinnering toesturen wat je huidige setup is, je wens en  je vorderingen ?

                              #18353773
                              hinterachse
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 January 2012

                                Ga ik morgens eens ff op een rijtje zetten voor je. Ik probeerde net een foto te uploaden maar er liep van alles vast!

                                #18353774
                                hinterachse
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 January 2012

                                  20180307_142403

                                  #18353775
                                  hinterachse
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 January 2012

                                    deze unit op de foto. Dat is de Leerlaufregler van Bosch. En die stuurt dat motortje,die luchtklep in die luchtomloopslang aan. Die haalt zijn informatie uit de tempsensor, en het schakelaartje in de gasklepsensor. Zo regelt die het stationaire toerental. En dat ding wil ook weten of je een automaat,schakelbak of airco hebt. En dan zijn het aantal contacten anders. Nu heb ik er dit kastje in zitten omdat de contacten precies hetzelfde zaten in mijn stekkerblokjes.

                                    Alleen is de door mij gebruikte unit een met het verkeerde nummer erop en van een zes-cilinder. Maar hij loopt in ieder geval wel meteen en stationair zonder dat mijn bougies zeiknat gespuugd worden.

                                    #18353776
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      A de regelunit himself.

                                       

                                      Ne begrijpt aldat ik aan het twijfelen kwam met wat je exact bedoelde.

                                      de een noemt het zus, de ander zo.

                                      de regelunit: die lijkt me wel weer motortype afhankelijk.

                                       

                                      zsl er eerdaags eens naar kijken voor je

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.