Leeghalen corsa b foto’s gevraagd

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Leeghalen corsa b foto’s gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253591
    kevinbergsma
      Lid sinds:
      14 November 2012

      Hallo ik wil misschien beginnen men corsa b leeg te hallen van binnen vloerkleed achterbank en toebehoren en een setje stoelen met 3of4 punts gordels monteren iemand mooie foto’s hiervan of ideeën hoe et er mooi uit kan zien mvg

      #18083756
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        In mn oude topic staan wel wat fotos. Was helemaal kaal, zelfs de achterbanksteunen weggehaald. Bitumen er uit en een rolbeugel er in. Achterin een accu in een box. Plus een zekeringhouder voor diverse dingen in de auto.
        Het maakt wel meer herrie, maar op een circuitauto moet je dat voor lief nemen. Een opspattend steentje klinkt bijv al alsof je een bout van je motor verliest :d

        #18083757
        kevinbergsma
          Lid sinds:
          14 November 2012

          Hoeveel kilo win je hier ongeveer mee als je hem leeghaalt gr

          #18083758
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Dat heb ik niet bijgehouden.
            Met het plaatsen van een kooi heb je dat gewicht ook weer terug. Mischien dat een kooi zelfs wat meer weegt.

            Maar wat wil je dan,echt gewicht eruit of voor de show de boel leeghalen?

            #18083759
            theunm
              Lid sinds:
              29 June 2004

              net heel fearless zijn topic doorgelezen

              zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
              en hij had er een 2 liter 16v in.

              en hoever wil je strippen ?
              wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
              achterbank iets van 25 kg
              stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
              isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
              teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
              reservewiel vervangen door pompje en plakset

              als je de auto niet op straat gebruikt.
              kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
              dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
              overbodige bedrading uit de draadboom halen

              theun

              #18083760
              bd.
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 July 2009

                @theunm wrote:

                net heel fearless zijn topic doorgelezen

                zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
                en hij had er een 2 liter 16v in.

                en hoever wil je strippen ?
                wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
                achterbank iets van 25 kg
                stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
                isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
                teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
                reservewiel vervangen door pompje en plakset

                als je de auto niet op straat gebruikt.
                kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
                dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
                overbodige bedrading uit de draadboom halen

                theun

                er valt inderdaad vrij veel mee te behalen. ik ben ook bezig om mijn corsa a te strippen maar deze is gewoon voor straatgebruik king: . bij mij is de bedoeling om onder de 700 kg uit te komen met mijn c20xe erin :angel
                als je wilt gaan strippen kan je dan eens gaan denken aan de kachel radiateur te verwijderen in combinatie met het complete dash. lexaan raampjes(makkelijk zelf te maken) en dan gelijk de binnenkant van je deur leeghalen. dit levert op een corsa deur tot wel 11 kg. per deur op. frame uit je motorkap halen, 4kg. achterklep leeghalen, ook een paar kilo. 1 poly kuipstoel erin van een kilo of 5/6. een corsa a stoel weegt een goede 20 kg per stuk. door beide stoelen te verwijderen en 1 poly stoel terug te plaatsen bespaar je dus een goede 35 kilo. bumperbalken verwijderen of minimaliseren, enz.

                als je begint met strippen zou ik het wel meteen goed doen. elke keer een paar kilo merk je niet zo hard, maar als je ineens 150 kilo kwijt bent, dan maakt het een redelijk verschil :thumb

                #18083761
                kevinbergsma
                  Lid sinds:
                  14 November 2012

                  De corsa is voor op straat en moet geen gekut met de APK hebben iemand mis foto’s ik kan fearless zijn topic niet vinden mvg

                  #18083762
                  theunm
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    bij de verbouwingen auteur fearless eentje van 54 paginas
                    carbon corsa had ooit ook een helemooie rode b corsa

                    #18083763
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      700 kilo wordt wel heel veel snoepen van het plaatwerk.
                      Maar gelukkig is er een hoop te koop in polyester. Kofferkleppen en deuren en zijschermen/motorkappen.

                      Ik ging naar de rdw voor de motorombouw, hebben ze er gelijk een 2 zitter van gemaakt ivbm het ontbreken van een achterbank.

                      Als ik weer een wagen ga bouwen ga ik van voren alles polyester maken. Maak ik er gelijk een afneembaar front van.
                      Radiateur ipv aan de slotbak gemonteerd op een alumium frontdeel. Je motorkap met snelsluiters. enz enz.
                      Heb al weer heel wat ideetjes voor de volgende ronde.
                      Eerst maar eens wat ervaring op doen met de throttlebodies op de 6cilinder voor de rekord king:

                      #18083764
                      kevinbergsma
                        Lid sinds:
                        14 November 2012

                        Ik heb het hele project doorgelezen alle 54 pagina’s bekende corsa vaak gezien op assen met de daf eerst lachen toen je baan op kwam tussen dat raare spul en toen kwam het gas erop en dan lachen omdat je dikke auto’s achter je laat maar goed bank on topic ga ik dat serieus vernemen met men corsa is geen originele meer en wat heb jij toen betaalt voor je launch controle ben hier al een mooi tijdje naar opzoek mvg

                        #18083765
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Omex revlimiter met launchcontrol….prijs weet ik zo niet. Dpt heeft hem wel

                          #18083766
                          kadett4x4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 July 2004

                            is wel geen corsa, maar idee is het zelfde

                            groeten.

                            #18083767
                            kevinbergsma
                              Lid sinds:
                              14 November 2012

                              Dat is zeker vet ik heb nu de bank en wat plastic delen eruit en de vloermat met de daarbij behorende isolatie dit woog erg zwaar ivm dat de isolatie vol zat met water nu ben ik zover dat de zwarte matjes eruit kunnen ma die zitten zo vast die trek je niet zo los iemand hier ideeën voor en hoe ik de binnenkant netjes krijg ik zou graag volgend jaar met de Duitse dag even de baan opwillen wat ben je hier allemaal voor nodig helm APK dat is mij eel bekent Mvg

                              #18083768
                              theunm
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                met fohn of een verfstripper op standje 1 en dan voorzichtig verwarmen.
                                dan wordt de lijm zacht en kun je de matjes verwijderen.
                                wel een klusje voor iemand met geduld

                                theun

                                #18083769
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Plamuurmes en verfstripper dan is het zo los. Lijmtroep met thinner schoonmaken.
                                  Ook in de deuren zitten wat van die matten

                                  #18083770
                                  kevinbergsma
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2012

                                    Fearlesss daar heb ik wat aan jij hebt je corsa ook van binnen gespoten toen je hem aan het opbouwen was heb je hier nog tips het word gespoten met spuitbussen op kleur gr

                                    #18083771
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      Die heb ik gewoon met schuurmatjes iets opgeruwt. Daarna gewoon met de spuitbus er over. Dat hoefde toch niet zo strak.

                                      #18083772
                                      kevinbergsma
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2012

                                        En fearless weet jij ook wt e allemaal nodig bent om op het circuit te komen mvg

                                        #18083773
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          Een auto die goed meekomt met de rest…en dat valt vies tegen.
                                          Ik was de langzaamste van hele timeattack, volgas werdt je alsnog ingehaald door een golf op straatbanden… :jerry

                                          Een c20let is iig wel een mooi blok voor op de baan dan..Die xe van mij was leuk voor vrijrijden, maar echt timeattack valt tegen dan hoor. Terwijl dr nog best gang in het beestje zat.

                                          Voor de timeattack is er een regelement op de site, waar de auto aan moet voldoen.
                                          Per klasse verschillend, maar het kwam allemaal op het zelfde neer.

                                          Zorg iig voor een setje semislicks, dat mag volgens het regelement (semi pro mag je enkel geen volle slicks) Dat scheelt zo enorm tov normale straatbanden. Vooral als je de banden wat warmer hebt ga je precies merken hoever je kan gaan met de wagen, als je hem dan de bochten door ramt. Dat is echt mooi om te doen :thumbup Elk volgende bochtje weer harder pakken :wub
                                          Als ik mn Rekord hier klaar heb ga ik ook weer met een auto bezig, ik dacht altijd een golfje te gaan ombouwen, maar na aanschaf van zon ding heb ik me er toch maar vanaf gezien. Even denken over wat anders…een opel iig, iets ouds….

                                          #18083774
                                          theunm
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Wat is het doel

                                            Veilig rondjes rijden ?

                                            #18083775
                                            kevinbergsma
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2012

                                              Ja men doel is gewoon veilig rondjes rijden heb mij laten vertellen dat dit op de Duitse dag in assen kon en dan doel ik niet op de time attack dat is precies wat fearless zegt een snelle motor erin gwn lekker rondje over de baan en dan kijken wat ik ervan vind en is het wat dan wat serieuzer bezig mvh

                                              #18083776
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                dan zou ik aan de andere kant beginnen

                                                zorg dat je motor en bak geen olie lekken
                                                in het onderstel rubbers controleren / vervangen
                                                remslangen controleren / vervangen
                                                verse remolie
                                                remblokken vervangen door ferodo 2500
                                                een 4 of meer punts gordel is ook wel fijn

                                                en dan bij vrijrijden een keer een rondje met een instructeur
                                                en dan zelf rijden
                                                probeer eerst alle bochten 10 keer gelijk te nemen

                                                als je het dan nog leuk vind verder investeren

                                                #18083777
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Schrijf je in op de nieuwsbrief van vrij rijden.nl. die organiseren vaak dagen op assen. Is goedkoper als de timeattack en je hebt wat meer in te halen. Enige wat je dan niet weet zijn je rondetijden. Maar daar is apperatuur voor

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.