Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Leeghalen corsa b foto’s gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2012 om 22:16 #17253591
Hallo ik wil misschien beginnen men corsa b leeg te hallen van binnen vloerkleed achterbank en toebehoren en een setje stoelen met 3of4 punts gordels monteren iemand mooie foto’s hiervan of ideeën hoe et er mooi uit kan zien mvg
13 december 2012 om 11:32 #18083756In mn oude topic staan wel wat fotos. Was helemaal kaal, zelfs de achterbanksteunen weggehaald. Bitumen er uit en een rolbeugel er in. Achterin een accu in een box. Plus een zekeringhouder voor diverse dingen in de auto.
Het maakt wel meer herrie, maar op een circuitauto moet je dat voor lief nemen. Een opspattend steentje klinkt bijv al alsof je een bout van je motor verliest :d13 december 2012 om 16:14 #18083757Hoeveel kilo win je hier ongeveer mee als je hem leeghaalt gr
13 december 2012 om 16:59 #18083758Dat heb ik niet bijgehouden.
Met het plaatsen van een kooi heb je dat gewicht ook weer terug. Mischien dat een kooi zelfs wat meer weegt.Maar wat wil je dan,echt gewicht eruit of voor de show de boel leeghalen?
13 december 2012 om 17:54 #18083759net heel fearless zijn topic doorgelezen
zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
en hij had er een 2 liter 16v in.en hoever wil je strippen ?
wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
achterbank iets van 25 kg
stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
reservewiel vervangen door pompje en plaksetals je de auto niet op straat gebruikt.
kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
overbodige bedrading uit de draadboom halentheun
13 december 2012 om 21:19 #18083760@theunm wrote:
net heel fearless zijn topic doorgelezen
zijn circuit slet zo noemde hij zijn corsa woog 900 kg met een halve tank brandstof
en hij had er een 2 liter 16v in.en hoever wil je strippen ?
wil je hem ook weer kunnen opbouwen voor verkoop of rijdt je hem op
achterbank iets van 25 kg
stoelen vervangen door polyester kuipjes winst 25 kg
isolatie onder de vloer bedekking vandaan 10 kg
teer matjes er uit halen 2 tot 3 kg
reservewiel vervangen door pompje en plaksetals je de auto niet op straat gebruikt.
kun je bumpers ook eens verwijderen en alle overbodige binnenwerk verwijderen
dashbord volledig verwijderen alleen de klokjes op een steuntje
overbodige bedrading uit de draadboom halentheun
er valt inderdaad vrij veel mee te behalen. ik ben ook bezig om mijn corsa a te strippen maar deze is gewoon voor straatgebruik king: . bij mij is de bedoeling om onder de 700 kg uit te komen met mijn c20xe erin :angel
als je wilt gaan strippen kan je dan eens gaan denken aan de kachel radiateur te verwijderen in combinatie met het complete dash. lexaan raampjes(makkelijk zelf te maken) en dan gelijk de binnenkant van je deur leeghalen. dit levert op een corsa deur tot wel 11 kg. per deur op. frame uit je motorkap halen, 4kg. achterklep leeghalen, ook een paar kilo. 1 poly kuipstoel erin van een kilo of 5/6. een corsa a stoel weegt een goede 20 kg per stuk. door beide stoelen te verwijderen en 1 poly stoel terug te plaatsen bespaar je dus een goede 35 kilo. bumperbalken verwijderen of minimaliseren, enz.als je begint met strippen zou ik het wel meteen goed doen. elke keer een paar kilo merk je niet zo hard, maar als je ineens 150 kilo kwijt bent, dan maakt het een redelijk verschil :thumb
13 december 2012 om 22:00 #18083761De corsa is voor op straat en moet geen gekut met de APK hebben iemand mis foto’s ik kan fearless zijn topic niet vinden mvg
13 december 2012 om 22:02 #18083762bij de verbouwingen auteur fearless eentje van 54 paginas
carbon corsa had ooit ook een helemooie rode b corsa13 december 2012 om 22:08 #18083763700 kilo wordt wel heel veel snoepen van het plaatwerk.
Maar gelukkig is er een hoop te koop in polyester. Kofferkleppen en deuren en zijschermen/motorkappen.Ik ging naar de rdw voor de motorombouw, hebben ze er gelijk een 2 zitter van gemaakt ivbm het ontbreken van een achterbank.
Als ik weer een wagen ga bouwen ga ik van voren alles polyester maken. Maak ik er gelijk een afneembaar front van.
Radiateur ipv aan de slotbak gemonteerd op een alumium frontdeel. Je motorkap met snelsluiters. enz enz.
Heb al weer heel wat ideetjes voor de volgende ronde.
Eerst maar eens wat ervaring op doen met de throttlebodies op de 6cilinder voor de rekord king:14 december 2012 om 00:12 #18083764Ik heb het hele project doorgelezen alle 54 pagina’s bekende corsa vaak gezien op assen met de daf eerst lachen toen je baan op kwam tussen dat raare spul en toen kwam het gas erop en dan lachen omdat je dikke auto’s achter je laat maar goed bank on topic ga ik dat serieus vernemen met men corsa is geen originele meer en wat heb jij toen betaalt voor je launch controle ben hier al een mooi tijdje naar opzoek mvg
14 december 2012 om 06:39 #18083765Omex revlimiter met launchcontrol….prijs weet ik zo niet. Dpt heeft hem wel
29 december 2012 om 08:04 #18083766is wel geen corsa, maar idee is het zelfde
groeten.
1 januari 2013 om 12:37 #18083767Dat is zeker vet ik heb nu de bank en wat plastic delen eruit en de vloermat met de daarbij behorende isolatie dit woog erg zwaar ivm dat de isolatie vol zat met water nu ben ik zover dat de zwarte matjes eruit kunnen ma die zitten zo vast die trek je niet zo los iemand hier ideeën voor en hoe ik de binnenkant netjes krijg ik zou graag volgend jaar met de Duitse dag even de baan opwillen wat ben je hier allemaal voor nodig helm APK dat is mij eel bekent Mvg
1 januari 2013 om 13:21 #18083768met fohn of een verfstripper op standje 1 en dan voorzichtig verwarmen.
dan wordt de lijm zacht en kun je de matjes verwijderen.
wel een klusje voor iemand met geduldtheun
1 januari 2013 om 13:27 #18083769Plamuurmes en verfstripper dan is het zo los. Lijmtroep met thinner schoonmaken.
Ook in de deuren zitten wat van die matten1 januari 2013 om 14:32 #18083770Fearlesss daar heb ik wat aan jij hebt je corsa ook van binnen gespoten toen je hem aan het opbouwen was heb je hier nog tips het word gespoten met spuitbussen op kleur gr
1 januari 2013 om 16:17 #18083771Die heb ik gewoon met schuurmatjes iets opgeruwt. Daarna gewoon met de spuitbus er over. Dat hoefde toch niet zo strak.
1 januari 2013 om 19:31 #18083772En fearless weet jij ook wt e allemaal nodig bent om op het circuit te komen mvg
1 januari 2013 om 20:27 #18083773Een auto die goed meekomt met de rest…en dat valt vies tegen.
Ik was de langzaamste van hele timeattack, volgas werdt je alsnog ingehaald door een golf op straatbanden… :jerryEen c20let is iig wel een mooi blok voor op de baan dan..Die xe van mij was leuk voor vrijrijden, maar echt timeattack valt tegen dan hoor. Terwijl dr nog best gang in het beestje zat.
Voor de timeattack is er een regelement op de site, waar de auto aan moet voldoen.
Per klasse verschillend, maar het kwam allemaal op het zelfde neer.Zorg iig voor een setje semislicks, dat mag volgens het regelement (semi pro mag je enkel geen volle slicks) Dat scheelt zo enorm tov normale straatbanden. Vooral als je de banden wat warmer hebt ga je precies merken hoever je kan gaan met de wagen, als je hem dan de bochten door ramt. Dat is echt mooi om te doen :thumbup Elk volgende bochtje weer harder pakken :wub
Als ik mn Rekord hier klaar heb ga ik ook weer met een auto bezig, ik dacht altijd een golfje te gaan ombouwen, maar na aanschaf van zon ding heb ik me er toch maar vanaf gezien. Even denken over wat anders…een opel iig, iets ouds….1 januari 2013 om 20:54 #18083774Wat is het doel
Veilig rondjes rijden ?
1 januari 2013 om 21:36 #18083775Ja men doel is gewoon veilig rondjes rijden heb mij laten vertellen dat dit op de Duitse dag in assen kon en dan doel ik niet op de time attack dat is precies wat fearless zegt een snelle motor erin gwn lekker rondje over de baan en dan kijken wat ik ervan vind en is het wat dan wat serieuzer bezig mvh
1 januari 2013 om 21:53 #18083776dan zou ik aan de andere kant beginnen
zorg dat je motor en bak geen olie lekken
in het onderstel rubbers controleren / vervangen
remslangen controleren / vervangen
verse remolie
remblokken vervangen door ferodo 2500
een 4 of meer punts gordel is ook wel fijnen dan bij vrijrijden een keer een rondje met een instructeur
en dan zelf rijden
probeer eerst alle bochten 10 keer gelijk te nemenals je het dan nog leuk vind verder investeren
1 januari 2013 om 21:54 #18083777Schrijf je in op de nieuwsbrief van vrij rijden.nl. die organiseren vaak dagen op assen. Is goedkoper als de timeattack en je hebt wat meer in te halen. Enige wat je dan niet weet zijn je rondetijden. Maar daar is apperatuur voor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.