led strips als interieurverlichting

Forumindex Forums Modellen Astra led strips als interieurverlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18191649
    littlebird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 February 2015

      Er zit al een fout in.
      Interieur verlichting is massa geschakeld. Dus uw schema met relais aan die kant lukt niet als je op 85 en 86 een massa aanbied.
      Maar waarom zou je dit willen?
      Een simpel schakelaartje voldoet perfect toch?
      Stand 1 op deurverlichting
      Stand 2 altijd uit
      Stand 3 altijd aan

      Ik heb hem zelf altijd op stand 1 staan standaard.
      Als ik veel aan sleutelen ben staat stand 2 dus gewoon uit om accu beetje te sparen.
      En wil ik savonds lekker beetje de blits maken bij madame littlebird zet ik ze aan en gaan we cruisen. Niet vergeten om ze wel uit te zetten als je uitstapt en opslot zet snachts. Anders blijven ze natuurlijk branden.
      Maar dat is met alle verlichting in de astra.
      Ik heb ledstripjes gekocht op 12v. En die bij de pedalen en bij de achterstoelen gemonteerd. Werkt top en nog nooit problemen mee gehad.
      Mocht nog vragen hebben kun je ook een pm sturen als je wil.
      Voor de rest fototototoototot benieuwd!! En benieuwd welke strips je gebruiken wil

      Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

      #18191650
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Ik wist inderdaad niet dat het interieurverlichting massa geschakeld was,
        maar dan pak je toch gewoon de massa (86) van het relais op de massa interieur verlichting en een directe voeding op 85?
        En waarom ik dit persoonlijk zou willen vraag je?
        Ik wil niet met knullige schakelaartjes op mn dashboard werken, dat het automatisch dimt tijdens het rijden en er is geen risico dat je het eens vergeet uit te doen, maar dat is persoonlijk.

        #18191651
        littlebird
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2015

          Ik heb een knopje in mn armsteun weggebouwd. Zie je niks van.
          En oke dat van het vergeten zou kunnen. Dan maak je de constant aan stand geschakeld dmv een relais. Dan laat je het relais schakelen dmv contact. Contact aan relais aan. En dan hang je die aan de massa en de andere aan de schakelaar. Dan ben je er ook. Zelf niet voor gekozen omdat ik het ook aan wil kunnen hebben als de auto uit staat.
          En dimmen zou kunnen. Maar weerstandje en het is gedimd. Maar ook jou oplossing kan. Je kunt van alles verzinnen en verbouwen. Heb ook andere flits lichten en dergelijke erin zitten. En die zitten weggebouwd via een afstandsbediening. Niks zichtbaar en geen “knullig” schakelaartje.
          Daarbij zal een net schakelaartje minder opvallen als een set ledstrips die branden in alle kleuren en knipperen wat je ook wel eens ziet.
          De TS zit trouwens met een led controller. Dus zal jou optie al niet gaan omdat die simpel niet gedimd wil worden. Onder de 12v schakelt die gewoon uit.
          Dus zal aan type driver liggen en type ledstrip.
          Mijne laten zich wel dimmen daar ik blauwe powerleds heb met een weerstand. En geen controller gebeuren omdat ze niet kunnen wisselem van kleur of wat dan ook.

          Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

          #18191652
          Markus12
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 March 2016

            De LEDstrips die ik wil gebruiken zijn hier te vinden (12V met controller). Mijn doel is om de voetruimtes te verlichten wanneer de interieurverlichting ook aan is door gebruik te maken van de genoemde LEDstrips. Maar ik wil ook een stukje functionaliteit d.w.z. ik wil die strips ten alle tijden aan kunnen zetten en ik wil ook het hele systeem uit kunnen schakelen. Daarom is een SPDT switch geschikt voor mijn toepassing.

            Foto’s volgen wanneer ik de spullen ontvangen heb.

            #18191653
            littlebird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2015

              Hmm dat zal misschien nog eens lastig worden om ze in en uit te schakelen dmv deurcontact.
              Aangezien dat als je circuit onderbreekt en weer aanzet de afstandsbediening gebruikt moet worden om aan te zetten. Ik ben benieuwd hoe je dit gaat knutselen. Succes!

              Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

              #18191654
              Markus12
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 March 2016

                Inmiddels heb ik de LEDstrips ontvangen en ik ben te spreken over de hoeveelheid lichtopbrengst. De 60 LEDS op de strip trokken ongeveer 1,7~1,8A bij 12~14V bij een witte kleur op volle helderheid.

                @littlebird wrote:

                Hmm dat zal misschien nog eens lastig worden om ze in en uit te schakelen dmv deurcontact.
                Aangezien dat als je circuit onderbreekt en weer aanzet de afstandsbediening gebruikt moet worden om aan te zetten. Ik ben benieuwd hoe je dit gaat knutselen. Succes!

                Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                Ik heb dit getest, en de controller die ik gebruik laat de LEDs direct weer oplichten wanneer er weer spanning op de controller komt te staan. Ik ga waarschijnlijk dit weekend de strips inbouwen. Wanneer dit lukt zal ik foto’s en een filmpje tonen van het resultaat en hoe ik dit heb bereikt.

                #18191655
                littlebird
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2015

                  Helemaal super! Soms willen ze standaard in uit stand staan. Dus als je er stroom op zet gaat er niks branden.
                  Maar kon jij ook kleuren instellen? En zo ja. Onthoud ie dat wel?

                  Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                  #18191656
                  Markus12
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 March 2016

                    Ja dit heb ik getest met een labvoeding. De helderheid, ingestelde kleur en eventuele modus werden onthouden. Ik kan niet met zekerheid zeggen of de stand wordt onthouden nadat er na langere tijd, zeg 1 week, weer spanning op komt te staan. Dit gaan we vanzelf merken.

                    #18191657
                    littlebird
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2015

                      Helemaal top! Laat maar ff weten en zien met filmpje. En inderdaad na hoelang zijn geheugen kwijt is. Maar voor nu is alleen positief!

                      Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                      #18191658
                      Markus12
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 March 2016

                        Ik heb nog een vraagje voor de zekerheid: de 12v + tap ik af van het circuit van de hemelverlichting met een kabeltje zoals deze:

                        De min moet ik van de kabel van de hemelverlichting doortrekken als ik het goed begrijp?

                        #18191659
                        littlebird
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2015

                          Ja. Vanaf je hemel de massa aftakken naar beneden. Wel de goede pakken. Zodra hemel verlichting dan aan gaat gaan de strips aan. De deur schakelaar zou kunnen maar weet niet of voor achter of links rechts gescheiden zijn. Succes

                          Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.