Led koplampen vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Led koplampen vervangen

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450855
    OPC-Line180
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2021

      <p style=”text-align: left;”>Is het mogelijk om mijn led matrix koplampen te vervangen door xenon koplampen,  of kan het enkel andersom? Vind xenon beter licht geven, vandaar de vraag.</p>

      #18450896
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Wat mis je aan je huidige koplampen?
        Gebruik je het groot licht? Met LED matrix zou je beter zicht moeten hebben dan met xenon, omdat je het groot licht aan kunt laten als er ander verkeer is. De matrix zorgt ervoor dat het groot licht alleen daar schijnt waar geen verkeer rijdt.

        #18450902
        OPC-Line180
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2021

          Allemaal goed en wel, ja je kan met automatisch grootlicht rijden en dan zie je ook alles en fijn dat de lampen mee draaien en alles als je het instelt op intelligente lichtverdeling, maar bij de eerste de beste straatverlichting schakelt het al terug uit. Bij instelling uit of gewoon bochtverlichting staat alles op 1 punt gericht als je je grootlicht opzet. Trouwens bij xenon verlichting, eenmaal goed afgesteld blijft het ook goed en geen condens aan de binnenkant vd koplampen. En de lichten zijn correct afgesteld want hij is 29/12 pas gekeurd geweest door de garage. Ben gewoon geen fan van die matrix koplampen en dat het elke 50m verandert, vandaar de vraag of het mogelijk is om de originele xenon koplampen erin te steken. Als ik iemand kende, wil ik ze zelfs gratis omwisselen, mijn led voor zijn xenon, maar ik vrees dat de wagen dan weer aan de computer moet :scratch:

          #18452977
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            nee kan niet van led naar xenon, omdat de leds in de koplamp geslodeerd zitten en geen los lampje is, daarnaast is de astra K nooit met xenon geleverd. Heb zelf in mijn astra J de originele  xenon lampen vervangen voor d1s led lampen, en merk dat ik beter licht heb dan met de xenon lampen

            #18452992
            OPC-Line180
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2021

              Ben je daar zeker van? Toevallig heeft een collega van mij een 2020 demowagen gekocht een paar maanden terug die gebruikt was door iemand vd garage zelf, en deze wagen is uitgerust met bi-xenon koplampen.

              #18453044
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Aftermarket bedoel je?

                #18453096
                OPC-Line180
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2021

                  Dat betwijfel ik aangezien hij de wagen nog maar 6 maanden heeft, maar het zou kunnen. Ik zal het van de week eens vragen of hij daar iets vanaf weet.

                  Zagen er volgens mij toch origineel uit :scratch:

                  #18453131
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Raar, als ik in de tekeningen niets zien van xenon. Alleen maar halogeen en led.

                    #18453154
                    OPC-Line180
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2021

                      Onze vriend is thuis met covid, dus ik zal een weekje moeten wachten om uitleg te vragen. Dat is populair tegenwoordig in Belgie, zo’n weekje corona-verlof.

                      Heb je toevallig ook aantekeningen vd passagiersstoel? Of ik daar eventueel een ander onderstel kan onder plaatsen of de achterkant op de een of andere manier verhogen, zodat ons moeder deftig uit de auto kan stappen ??? Thanks

                      #18453373
                      Nick-GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        [quote quote=18452992]Ben je daar zeker van? Toevallig heeft een collega van mij een 2020 demowagen gekocht een paar maanden terug die gebruikt was door iemand vd garage zelf, en deze wagen is uitgerust met bi-xenon koplampen.[/quote]

                         

                        100% de laatste astra met bi xenon was de astra J van 2010 tot 2015

                        #18453398
                        OPC-Line180
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2021

                          En bestaat er aftermarket xenon voor de Astra K ?

                          #18453923
                          Nick-GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            [quote quote=18453398]En bestaat er aftermarket xenon voor de Astra K ?[/quote]

                            gaat niet werken ivm je afl systeem, bedrading van de koplampen is anders en je gaat storingen krijgen

                            #18453954
                            OPC-Line180
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2021

                              Daar zeg je zoiets. Heb al storingen gekregen van het achteruitrijlicht en vd kentekenplaatverlichting. Ik had er T10 LED’s ingestoken en ze geven allebei een foutmelding op de BC. Nochtans als je tegenwoordig achter LED gaat zoeken op het internet zijn ze allemaal CANBUS-proof als je de  omschrijving moet geloven. Enige tips welke 100% werken en zeker geen storingsmelding geven?? Ik had graag een High-power led voor de achteruitrijlichten en gewone witte voor het kenteken, alle tips welkom.

                              #18454045
                              Koffie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 November 2019

                                Een T10 led-lamp zit voorbij de omzetter die de canbus-data uitleest en 12 V doorstuurt aan de lamp. Het kan best dat die omzetter de stroomsterkte meet en ziet dat de lamp te weinig stroom trekt. De ontwerper van de led-lampjes kan dat niet oplossen. Wat werkt is om de resterende stroom op te stoken in een weerstand, maar je hebt dan alle nadelen van de oorspronkelijke gloeilamp terug.

                                #18454350
                                Nick-GSI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  [quote quote=18453954]Daar zeg je zoiets. Heb al storingen gekregen van het achteruitrijlicht en vd kentekenplaatverlichting. Ik had er T10 LED’s ingestoken en ze geven allebei een foutmelding op de BC. Nochtans als je tegenwoordig achter LED gaat zoeken op het internet zijn ze allemaal CANBUS-proof als je de omschrijving moet geloven. Enige tips welke 100% werken en zeker geen storingsmelding geven?? Ik had graag een High-power led voor de achteruitrijlichten en gewone witte voor het kenteken, alle tips welkom.[/quote]

                                   

                                  kijk eens bij gmtuningparts

                                  #18454367
                                  OPC-Line180
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 December 2021

                                    @Nick: yep, daar ben ik al gaan zien, heb je volledige sets voor het kenteken, maar losse LED-lampjes voor de achteruit vind je daar ook niet. Vandaar de vraag, als er T10 Leds waren zonder foutmelding, dan past het op beiden.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.