Laten spuiten of niet?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Laten spuiten of niet?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245847
    NeonnovA
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Op dit moment zit ik eraan te denken om in de lente/zomer de auto gedeeltelijk te laten herspuiten.
      Reden, zie foto’s hieronder:

      Zit alleen met een beetje lastig verhaal.

      Op de eerste foto kan je vrij duidelijk zien dat de auto is gespoten. Het lijkt er op dat dit de rechter voordeur en het rechter spatbord zijn geweest.
      Je ziet duidelijk het verschil tussen de voorbumper en het spatbord en de rechter voordeur en rechter achterdeur. Spatbord de de rechter voordeur zijn beduidend lichter.
      Het stomme alleen is, is dat aan de linkerkant (foto 2) je ook een groot kleurverschil ziet tussen de voorbumper en het spatbord. Het spatbord heeft daar in tegen dezelfde kleur als de hele linkerkant van de auto.

      Als je nu aan de rechterkant de voordeur en spatbord iets donkerder zou spuiten is deze kant weer in orde. Maar als je de linkerkant bekijkt zou je zeggen dat je alleen de voorbumper opnieuw moet laten spuiten, maar dan zou de rechterkant weer verkeerd uitkomen. :hmmz

      Voor de rest zie je verder nergens kleurverschil. Wat zouden jullie doen?

      #17984233
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Bumpers en kleurverschil is nog wel te verklaren aan materiaal verschil..

        Willem

        #17984234
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Dat kleurverschil met de bumper zie je bij de vecta wel vaker.

          #17984235
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Zal een duur grapje worden.

            #17984236
            GTS2.2DTI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2006

              Als je al wat zou willen moet je de hele zijkant laten overspuiten. Ik vermoed dat het achterscherm en achterportier zijn overgespoten, als jij een zilvergrijze bijspuit en uitnevelt dan word de kleur in de meeste gevallen wat donkerder.

              Bumpers zijn altijd iets afwijkend qua kleur.

              #17984237
              janneman vectra c
                Lid sinds:
                19 October 2008

                Ik heb een GTS Moonlandgrey en een C Station in dezelfde kleur als jou GTS en ik had bij beide een kleurverschil in de bumper/spatbord. Van mijn station heb ik vanwege een beschadiging toen het vlak onder de stootstrips (2 deuren) laten overspuiten.
                Dit werd een grote puinhoop, er zat veel kleurverschil in het onderste en bovenste vlak van mijn deuren(ook omdat er al een keer aan gespoten was) Zilver is schijnbaar zo moeilijk te spuiten. Als je het laat doen kies dan voor de hele zijkant.

                Jan

                #17984238
                blue mystery
                  Lid sinds:
                  22 May 2011

                  zilver / gun metall blijkt een super moeilijke kleur te zijn voor elke spuiter,
                  er zijn spuiters die het vast goed kunnen herstellen.

                  #17984239
                  GTS2.2DTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2006

                    @blue mystery wrote:

                    zilver / gun metall blijkt een super moeilijke kleur te zijn voor elke spuiter,
                    er zijn spuiters die het vast goed kunnen herstellen.

                    Ligt niet aan de spuiters maar aan de samenstelling van pigment en alu deeltjes. Die krijg je net niet op de zelfde manier als orgineel was.

                    Nog iets, als je alleen al blanke lak op een zilvergrijze kleur spuit heb je al kleurverschil, dit verschijnsel zie je bij andere kleuren niet en dit is bij alle auto merken zo. Zilver is super gevoelig voor lichtinval en dergelijk.

                    #17984240
                    NeonnovA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 January 2011

                      Dankje voor jullie info. Zal dus waarschijnlijk de hele rechterkant worden (2x deur 2x spatbord).
                      Jammer dat de persoon voor mij dit niet in een keer heeft laten doen. :hmmz
                      Auto zit verder nog super strak in de lak maar dat kleurschil begint mij nu toch wel een beetje te irriteren.

                      #17984241
                      Arjen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Kleurverschil is gewoon onzin. Als je bijv een deur spuit moet je de lak uitwaaieren over de aangrenzende delen. Deze aangrenzende delen worden vervolgens in de blanke lak gespoten. Een deel spuiten is ongeveer € 150,- a € 200,- dus reken maar uit.

                        #17984242
                        GTS2.2DTI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 October 2006

                          @Arjen, dat is bij deze Vectra ook wel gebeurd, alleen wil dat slecht bij Zilvergrijs.

                          Nogmaals, al zet je alleen maar blanke lak op een deel wat zilver is. Dan krijg je al kleur verschil, zilver is echt lastig bij te spuiten uit te nevelen. Ik ben 20 jaar spuiter geweest en heb al heel wat voorbij zien komen. Vroeger met die oude lakken, niet de watergedragen, was het eenvoudiger.

                          #17984243
                          Arjen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Ok, dat geloof ik graag. Dan is het bij mijn zilverkleurige T5 perfect gedaan dus!! Want je ziet er absoluut niets van!

                            #17984232
                            aapje1963
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2006

                              Kleurverschil bumpers en spatborden hebben ze allemaal alleen hele donkere kleuren zie je het niet of nauwelijks zijn wel meer topics over hier.
                              Verder deze kleuren zijn wat moeilijker maar een goede spuiter moet het gewoon goed lukken hoor….
                              Misschien zijn de delen wel los gespoten of van andere auto…het zie er niet uitgewaaierd uit, je ziet precies de delen….

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.