laten cleanen/detailen

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing laten cleanen/detailen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242120
    kwalihavome
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 August 2006

      ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is, zo niet, dan spijt dat me.

      Hoi allemaal,

      Ik wil graag mijn auto laten cleanen/detailen. Dit vooral met het doel om de rode kleur weer helemaal fel en diep terug te krijgen.
      Steeds vaker zie ik namelijk dat het rood van het dak en de motorkap mindere fel is dat bijvoorbeeld de bumper.

      Zelf heb ik ook al geprobeerd met cleaner te werken, maar ik wil dit graag goed laten doen.

      Is er iemand, of ken je iemand, die dit zou willen/kunnen doen?

      Mazzel, Floris

      #17926726
      drempelvrees
        Lid sinds:
        4 October 2005

        Als het een rode unikleur is zal de kleur maar tijdelijk mooi worden, probleem is namelijk dat de pigment uit de lak verdwenen is en dus unikleuren na verloop van jaren dof worden.

        #17926727
        Bo652
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 June 2009

          Dat ben ik niet met je eens.
          Ik heb zo een jaar of 3 geleden een zwaar verweerde gepolijst en daarna goed beschermd met een hoogwaardige sealant.
          Deze prachtig glimminde rode kar is hedentendage nog steeds een plaatje.
          Wel word hij ieder jaar opnieuw in de sealant gezet.
          Zal even kijken of ik nog een foto op kan snorren.

          Dit was voor,

          En dit na en zo ziet hij er nog steeds uit.

          #17926728
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            rood…. dat zijn de mooiste klussen…. als je nog even geduld hebt tot begin december, stuur me maar ’n u2u en wie weet kunnen we wat regelen. ik heb onlangs nog ’n andere opel rijder uit zoetermeer hier over de vloer gehad…


            rood… veel eer van je werk en is ook mooi te houden, mits je het goed doet.

            #17926729
            vectra-roels
              Lid sinds:
              1 December 2009

              ik kan je evt wel helpen. Dat is geen probleem. Heb hier meer dan genoeg spullen liggen. En ook al meerdere rode wagens gedaan.
              stuur maar een u2u

              #17926730
              Bartezzz
                Lid sinds:
                18 September 2011

                Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
                maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

                ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

                #17926731
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  @Bartezzz wrote:

                  Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
                  maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

                  ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

                  heb een rode corsa b1 gsi gedetaild die aanvoelde als schuurpapier super dof en roze aan het worden
                  wat ik er voor gebruik? Curaltex van Prochemco is verkrijgbaar bij de schoonmaakgroothandel
                  is een licht agressief polijstmiddel wat meestal word gebruikt op (doffe) kunststof kozijnen
                  doeken worden wel rood/roze, maar de auto weer als nieuw
                  scheelde het vrouwtje 500eu aan inruilwaarde bij de dealer! (zelf 100 gerekend)
                  en in plaats van dat ie op de plaats terrecht kwam mocht hij blinken in de showroom :wors

                  #17926725
                  Bartezzz
                    Lid sinds:
                    18 September 2011

                    no offence trashmetal,

                    iedereen zijn eigen werkmethode, en op een auto van 1000,- is een detail beurt misschien een overkill.
                    maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
                    dan zitten er misschien wel hologrammen in.

                    waarom denk je anders dat detailers 1 speciale polijstmachine (soms 2) en 5 verschillende pads icm 3 verschillende polijst pasta’s hebben?

                    nogmaals ieder zijn ding, maar vraag niet van mij te geloven dat jij het zelfde hebt bereikt als een detailer het zou kunnen. :thumb

                    #17926732
                    kadett-supreme
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      +1 bart…

                      #17926733
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        denken jullie dat ik het puur alleen daar mee gedaan heb?
                        was maar net een tip om ZWAAR verweerde lakken die hopeloos lijken toch op te knappen
                        omdat iedereen zijn eigen stappenplan heeft heb ik alleen deze tip gegeven
                        de rest kan je er wel zelf bij verzinnen of niet?
                        maruh, no offence
                        je hebt er in je post toch een gemaakt……
                        maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
                        dan zitten er misschien wel hologrammen in.

                        en een detailer heeft ook 2 handen toch?……………………. :swear
                        laat maar zal wel geen tips meer geven :puke bah

                        #17926734
                        Basgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Ik denk dat het een misverstand is, je hebt in jouw post ook niet staan dat je andere middelen gebruikt hebt.
                          En als je alleen met dat middel zou hebben gedaan wat grof is zou je wel hologrammen kunnen zien denk ik.

                          #17926735
                          Bartezzz
                            Lid sinds:
                            18 September 2011

                            +1 basgsi

                            trashmetal,

                            niet zo bedoeld.
                            alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
                            het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

                            excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.

                            over dat 2handen gebeuren.
                            wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
                            daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

                            Edit://
                            dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb

                            #17926736
                            vectra-roels
                              Lid sinds:
                              1 December 2009

                              ik zelf ben de laatste keer bij een zwaar verweerde rode lak op een opel agila begonnen met de volgende combinatie

                              Pro900 (rotary) icm de gele pad en monello mezzo
                              pro900 icm witte pad en monello mezzo
                              Dap500 icm groene pad en monello finale
                              hierna als voeding de chemical guys Black light
                              en afgewerkt met de collinite 845 insulator wax.

                              Ben hier toen om 9 uur ’s ochtends mee begonnen en was om 7 uur ’s avonds klaar

                              #17926737
                              vectra-roels
                                Lid sinds:
                                1 December 2009

                                @Bartezzz wrote:

                                Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
                                maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

                                ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

                                THNX :D

                                #17926738
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  @Bartezzz wrote:

                                  +1 basgsi

                                  trashmetal,

                                  niet zo bedoeld.
                                  alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
                                  het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

                                  excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.

                                  over dat 2handen gebeuren.
                                  wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
                                  daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

                                  Edit://
                                  dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb

                                  :thumbup
                                  laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel ’n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt
                                  maar kreeg alleen maar nieuwe auto’s voorgeschoteld :???:
                                  dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit
                                  en de volgende, niets voor mij
                                  wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst
                                  zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur
                                  het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs
                                  zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde “rode” corsa gsi uit 94 geloof ik
                                  het b1 model waar alles mee is gespoten
                                  het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten
                                  eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim
                                  daarna met valma wash and shine ingesopt
                                  weer afgespoten
                                  laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie
                                  paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz
                                  eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug
                                  vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex
                                  weer drogen weer sjekkie
                                  vervolgens gepoetst met rode turtle wax
                                  daarna met king’s crown, wax/sealant
                                  totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:S

                                  ik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet
                                  wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen
                                  als het met de hand al goed werkt ;)
                                  bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgen

                                  Groeten Mario

                                  #17926739
                                  drempelvrees
                                    Lid sinds:
                                    4 October 2005

                                    Ik weet ook niet of er verschil zit in de lak warvan het bouwjaar van de auto is.

                                    De auto waar ik het over had was een mazda uit 1988

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.