Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › laten cleanen/detailen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2011 om 12:02 #17242120
ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is, zo niet, dan spijt dat me.
Hoi allemaal,
Ik wil graag mijn auto laten cleanen/detailen. Dit vooral met het doel om de rode kleur weer helemaal fel en diep terug te krijgen.
Steeds vaker zie ik namelijk dat het rood van het dak en de motorkap mindere fel is dat bijvoorbeeld de bumper.Zelf heb ik ook al geprobeerd met cleaner te werken, maar ik wil dit graag goed laten doen.
Is er iemand, of ken je iemand, die dit zou willen/kunnen doen?
Mazzel, Floris
20 oktober 2011 om 20:20 #17926726Als het een rode unikleur is zal de kleur maar tijdelijk mooi worden, probleem is namelijk dat de pigment uit de lak verdwenen is en dus unikleuren na verloop van jaren dof worden.
20 oktober 2011 om 21:05 #17926727Dat ben ik niet met je eens.
Ik heb zo een jaar of 3 geleden een zwaar verweerde gepolijst en daarna goed beschermd met een hoogwaardige sealant.
Deze prachtig glimminde rode kar is hedentendage nog steeds een plaatje.
Wel word hij ieder jaar opnieuw in de sealant gezet.
Zal even kijken of ik nog een foto op kan snorren.Dit was voor,
En dit na en zo ziet hij er nog steeds uit.
21 oktober 2011 om 16:31 #17926728rood…. dat zijn de mooiste klussen…. als je nog even geduld hebt tot begin december, stuur me maar ‘n u2u en wie weet kunnen we wat regelen. ik heb onlangs nog ‘n andere opel rijder uit zoetermeer hier over de vloer gehad…
rood… veel eer van je werk en is ook mooi te houden, mits je het goed doet.
24 oktober 2011 om 08:08 #17926729ik kan je evt wel helpen. Dat is geen probleem. Heb hier meer dan genoeg spullen liggen. En ook al meerdere rode wagens gedaan.
stuur maar een u2u25 oktober 2011 om 09:18 #17926730Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers
25 oktober 2011 om 10:55 #17926731@Bartezzz wrote:
Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers
heb een rode corsa b1 gsi gedetaild die aanvoelde als schuurpapier super dof en roze aan het worden
wat ik er voor gebruik? Curaltex van Prochemco is verkrijgbaar bij de schoonmaakgroothandel
is een licht agressief polijstmiddel wat meestal word gebruikt op (doffe) kunststof kozijnen
doeken worden wel rood/roze, maar de auto weer als nieuw
scheelde het vrouwtje 500eu aan inruilwaarde bij de dealer! (zelf 100 gerekend)
en in plaats van dat ie op de plaats terrecht kwam mocht hij blinken in de showroom :wors25 oktober 2011 om 14:06 #17926725no offence trashmetal,
iedereen zijn eigen werkmethode, en op een auto van 1000,- is een detail beurt misschien een overkill.
maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
dan zitten er misschien wel hologrammen in.waarom denk je anders dat detailers 1 speciale polijstmachine (soms 2) en 5 verschillende pads icm 3 verschillende polijst pasta’s hebben?
nogmaals ieder zijn ding, maar vraag niet van mij te geloven dat jij het zelfde hebt bereikt als een detailer het zou kunnen. :thumb
25 oktober 2011 om 16:56 #17926732+1 bart…
25 oktober 2011 om 21:31 #17926733denken jullie dat ik het puur alleen daar mee gedaan heb?
was maar net een tip om ZWAAR verweerde lakken die hopeloos lijken toch op te knappen
omdat iedereen zijn eigen stappenplan heeft heb ik alleen deze tip gegeven
de rest kan je er wel zelf bij verzinnen of niet?
maruh, no offence
je hebt er in je post toch een gemaakt……
maar ik wil jouw werk niet in de zon zien denk ik.
dan zitten er misschien wel hologrammen in.en een detailer heeft ook 2 handen toch?……………………. :swear
laat maar zal wel geen tips meer geven :puke bah25 oktober 2011 om 23:45 #17926734Ik denk dat het een misverstand is, je hebt in jouw post ook niet staan dat je andere middelen gebruikt hebt.
En als je alleen met dat middel zou hebben gedaan wat grof is zou je wel hologrammen kunnen zien denk ik.26 oktober 2011 om 07:05 #17926735+1 basgsi
trashmetal,
niet zo bedoeld.
alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.
over dat 2handen gebeuren.
wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.Edit://
dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb26 oktober 2011 om 09:22 #17926736ik zelf ben de laatste keer bij een zwaar verweerde rode lak op een opel agila begonnen met de volgende combinatie
Pro900 (rotary) icm de gele pad en monello mezzo
pro900 icm witte pad en monello mezzo
Dap500 icm groene pad en monello finale
hierna als voeding de chemical guys Black light
en afgewerkt met de collinite 845 insulator wax.Ben hier toen om 9 uur ‘s ochtends mee begonnen en was om 7 uur ‘s avonds klaar
26 oktober 2011 om 09:23 #17926737@Bartezzz wrote:
Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.
maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers
THNX :D
26 oktober 2011 om 17:35 #17926738@Bartezzz wrote:
+1 basgsi
trashmetal,
niet zo bedoeld.
alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.
over dat 2handen gebeuren.
wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.Edit://
dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb:thumbup
laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel ‘n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt
maar kreeg alleen maar nieuwe auto’s voorgeschoteld :???:
dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit
en de volgende, niets voor mij
wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst
zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur
het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs
zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde “rode” corsa gsi uit 94 geloof ik
het b1 model waar alles mee is gespoten
het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten
eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim
daarna met valma wash and shine ingesopt
weer afgespoten
laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie
paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz
eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug
vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex
weer drogen weer sjekkie
vervolgens gepoetst met rode turtle wax
daarna met king’s crown, wax/sealant
totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:Sik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet
wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen
als het met de hand al goed werkt ;)
bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgenGroeten Mario
28 oktober 2011 om 05:10 #17926739Ik weet ook niet of er verschil zit in de lak warvan het bouwjaar van de auto is.
De auto waar ik het over had was een mazda uit 1988
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.