Lane assist inschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra Lane assist inschakelen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353798
    rene
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2004

      Hoi,

      Mijn Lane assist wordt uitgeschakeld als ik een aanhanger, fietsenrek en of caravan op mijn 13 polige stekker aansluit.

      Ik vind dat lastig en daarom heb ik Jansen gevraagd of ze dat konden uitzetten, dus stekker er in Lane assist aan.

      Er was ongeloof aan de kant van de dealer, deze vraag hadden ze nog nooit gehad.

      Stel ik een onmogelijk vraag?  :unsure:

      Bij Jansen Naarden wisten ze niet of het kon.

      Broekhuis Zwolle, neuzelde iets over scharen van aanhangers ed maar toen ik over mijn fietsrek begon ging ie te stotteren.

      Iemand hier op het forum die hier bekend mee is??

      :help: :help:

      #18353947
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Lane assist heb ik sowieso al nooit aan staan, dus dat is me niet opgevallen. Blind Spot assist, etc werkt niet met ingeschakelde trekhaakspanning, dat weet ik wel. Werkt het systeem ook niet deels met de parkeersensoren? Die zijn afgedekt door een gebruikte trekhaak.

        #18354021
        rene
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Inmiddels contact gehad met OPEL NL

          Naar aanleiding van uw reactie heb ik dealers van diverse automerken, gevraagd hoe bij hun merken de lane assist werkt.

          De volgende merken gaven aan dat er bij het inpluggen van de stekker van de trekhaak de lane assist gewoon ingeschakeld blijft:

          RANGE ROVER
          FORD
          SEAT
          VOLKSWAGEN
          AUDI
          SKODA
          MERCEDES
          NISSAN
          TOYOTA
          MITSUBISHI
          DODGE
          KIA

          Het is toch merkwaardig dat de bovenstaande merken het veiligheidsissue anders benaderen dan OPEL.
          OPEL is de enigste die deze standaard toepast

          Ik verzoek u dan ook, voor de mensen die het nodig achten een software update te regelen.
          Zodat ze net als de rest van de wereld volledig over hun lane assist kunnen beschikken.
          Ik ben zelfs bereid hiervoor een kleine vergoeding max 50,00 euro te betalen.

          Ik heb nu 20 jaar met plezier een OPEL gereden, maar als OPEL dit issue niet wil oplossen, zal ik bij de aanschaf van de volgende auto hier zeker rekening mee houden

          In afwachting van uw reactie

           

          En de reactie was:

          Wij willen u danken voor uw wederbericht.

          Wij kunnen u bevestigen dat wij uw bemerkingen naar de hiervoor verantwoordelijke afdeling hebben doorgestuurd voor eventuele toekomstige productsverbetering.

          Daar wij vanop de Opel klantenservice hierin geen beslissingsmogelijkheden hebben, kunnen wij zo u begrijpt geen toezegging doen of deze update beschikbaar zal worden. Intussen kunnen wij ons enkel verontschuldigen voor enig ongemak dat hiermee gepaard gaat. Uw Opel dealer zal als eerste op de hoogte gebracht worden indien deze update beschikbaar wordt en kan u hierover op dat moment verder adviseren.

          Erop vertrouwend u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

          Met vriendelijke groet.
          Evelien Verheyen
          Opel Nederland B.V.

           

          :-(

           

          #18354024
          Vierwieler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2017

            Ik kan niet anders zeggen dan een keurige reactie van Opel NL waarin ze aangeven dat ze je opmerking (of wens) doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling :good-job:

            #18354025
            rene
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2004

              zekers :good:

              #18354049
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                En zoals altijd het probleem elders neer leggen en niet met oplossingen komen. Ze kunnen ook melden we jagen dit na en deze week geven we reactie op uw vraag met alle mogelijke oplossingen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.