Lampjes dashboard en klokken

Forumindex Forums Modellen Astra Lampjes dashboard en klokken

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219633
    frankvanhuet
      Lid sinds:
      3 January 2009

      Astra F bj. 1992 – C18NZ Automaat.

      :( 2 lampjes in m’n dashklok hebben het na bijna 18 jaar trouwe dienst begeven. Net als het lampje achter de knop om de luchtcirculatie alleen binnen de auto te hebben (helemaal onderaan middenconsole).

      Nu heb ik een vraag. Welke vitting nr’s / lampjes gaan er achter in de klok en welke lampjes gaan in de middenconsole? Ik heb de klok er al een keertje uit gehad omdat een stroomkabel niet goed vastgedrukt was achterop. (had ik nu maar direct die lampjes vervangen…)

      Ik wil dus nu in 1x alle lampjes vervangen. Van zowel de klokken als die van de richtingaanwijzer, handrem, etc.

      Ook middenconsole wil ik in 1x alle lampjes vervangen. Ik heb namelijk ook 1 lampje wat soms wel brand en soms niet (bij de knop waar je kan kiezen hoe de blazer blaast. (hoofd, hoofd, benen, etc.)

      Trouwens…. klopt het dat achter die knop om lucht alleen in de auto te laten circuleren er 1 lampje achter zit? De knop werkt namelijk gewoon nog, alleen het “streepje” onder het symbooltje brand nu niet meer als ie ingedrukt is.

      Alvast heel erg bedankt. Ik zou graag morgen naar een car-part shopje willen gaan en in 1x genoeg lampjes gaan halen. De klok uitbouwen gaat tijd genoeg kosten.

      Iemand nog tips voor het middenconsole? Ik heb gezien dat er wat schroeven zitten, maar tot hoever loopt dat plastic door? Tot aan het stuur?? Hoe is dit het beste aan te pakken??

      #17652543
      Oenatje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
        De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

        Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
        1-> elk lampje een losse fitting,
        2-> Alle lampjes in een grote houder.

        Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

        Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

        lucht circuleer knop: die eruit wippen met platte schroevendraaier. voorzichtig dat je de veer niet kwijt helpt. dan zie je het lampje zitten.

        #17652544
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          zo zien de lampjes achter de drie draaiknoppen eruit. en het lampje van de lucht circuleerknop.

          #17652545
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            zo zien de lampjes eruit van je tellerklok

            alleen zijn ze dan zwart en groen ipv blauw

            groen voor de tellerplaat verlichting en de zwarte zijn voor je controle lampjes

            #17652546
            bjornspiering
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2009

              ik heb ze allemaal groen achter de tellerplaten, opzich maakt dat vrij weinig uit ze geven het gewone standaart licht. ik wou graag naar helder wit licht weet iemand deze te vinden?

              #17652547
              KaySport
                Lid sinds:
                8 January 2010

                Ik heb hetzelde probleem als hierboven. De verlichting van de verwarmingsknoppen is kapot. (astra 1995)

                Het volgende is gelukt: Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
                De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

                Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
                1-> elk lampje een losse fitting,
                2-> Alle lampjes in een grote houder.

                Hier gaat het mis. ik heb alle lampjes in een grote houder zitten. Dus zou het volgende moeten lukken:
                Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

                Ik heb de stekker achterop de schakelaar naar achtergedrukt. maar de houder met de lampjes blijft nog steeds op zijn plek zitten?

                iemand een tip?

                #17652548
                KaySport
                  Lid sinds:
                  8 January 2010

                  Mijn probleem opgelost: de houder kan je namelijk ook aan de zijkanten losklikken

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.