Lampje motormanagement blijft branden.

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Lampje motormanagement blijft branden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18380709
    Johan2020
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 July 2020

      Hallo beste mensen. Ik heb een vraag die volgens mij niet de meest eenvoudige is.

      Wij hebben een Opel Combo (-C-van Y 1.7DTH AC), motorisch blijkbaar vergelijkbaar met een Corsa diesel. De auto is van 2004 en we rijden hem al sinds 2006. Hij heeft inmiddels 2 ton op de teller staan. Jaren geleden kwamen we er achter dat het lampje van het motormanagement ging branden als de auto was blootgesteld aan een stevige regenbui. Hij is toen bij de dealer uitgelezen en er kwam geen melding uit. Dit is al jaren zo. Na een paar ritten bleef het ook gewoon weer uit.

      Sinds enkele maanden brandt het lampje echter continue. Als ik de accupool even los leg brandt het daarna na het starten niet. Als ik dan een flink stuk gereden heb en ik start hem opnieuw brandt het lampje weer wel. Het lampje gaat onder het rijden nooit aan of uit; het is altijd na het starten.

      Onlangs is de brandstoffilter vervangen en de olie ververst maar het blijft branden. Om hem door de keuring te krijgen (ivm uitstoot oude diesels) is er in juni dieselreiniger toegevoegd. Onlangs is er ook Forte reiniger voor het reinigen van de verstuivers toegevoegd. Het lampje blijft nog steeds hardnekkig branden. Vorige week is hij opnieuw uitgelezen; opnieuw geen melding.

      Dit is dus iets van de laatste maanden: Als we koud wegrijden merk je dat hij met moeite aan zijn brandstof komt. De auto houdt in maar na enkele honderden meters schiet hij door waarna we probleemloos kilometers kunnen rijden. Stationair loopt hij altijd perfect.

      De vraag is hoe dit probleem op te lossen.

      Bedankt voor het meedenken,

      Johan. :good:

      #18382954
      Johan2020
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 July 2020

        Helaas nog geen reacties. Wie trekt deze topic vlot ? Denk eens hardop. Thx. :good:

         

        #18382955
        Super-Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2017

          Uitlezen met OPCOM of TECH2 en live data mee lezen.

          #18382993
          Johan2020
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 July 2020

            Thx Super. Hij is al bij de dealer uitgelezen en bij een vriend van me. Zouden die een ander uitleesapparaat hebben ?

             

            #18383017
            Super-Astra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 January 2017

              Dat kan niet alle uitleesapparaten hebben de juiste protocollen. Bij een Opel dealer kan je daar vanuit gaan.

              #18383029
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Uitlezen met draaiende motor. Mischien olie life 0%, komt de storing als motor loopt.

                #18383090
                Johan2020
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 July 2020

                  Thx mensen. De storing wordt of wèl of niet aangegeven bij het starten van de motor. Tijdens het rijden zal het lampje nooit uit of aan springen.

                  #18384210
                  Johan2020
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 July 2020

                    Het enige probleem wat we eigenlijk met de auto hebben is dat hij met een koude motor in houdt. Na een paar honderd meter rijdt hij weer als een zonnetje. Ook stationair loopt hij perfect. Da’s toch geen probleem van de verstuivers ? (hoop ik )

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.