lampen vervangen Opel Vectra C 2.2 16_V Z22SE 108 kW

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum lampen vervangen Opel Vectra C 2.2 16_V Z22SE 108 kW

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18447816
    Opelmac
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2014

      Beste Opel forum,

      Ik kom net terug van Kwikfit, en de monteur geeft aan dat ik alle lampen het beste kan vervangen aan de achterkant (deze zijn verouderd) en zien er niet goed meer uit.
      Hij geeft ook aan, dat ik het beste bij de action 2 lampensetjes kan kopen om daarna de lampen te vervangen. Scheelt mij namelijk veel kosten, terwijl het vrij simpel is om dit zelf te doen. Wat kan ik het beste aanschaffen?
      H7 autolampset of een H4 autolampset
      Zie ook de foto hieronder.
      Of heeft iemand een betere tip voor mij? Heel veel dank!

      Opel_lampenset_back

       

      #18447851
      Marx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2017

        Maakt geen fluit uit, als je H7 hebt, kun je een H7 setje kopen, maar als die er niet zijn, of je hebt xenon in je vectra is het ook goed, je breekt die setjes aan, gebruikt de lampjes achter en gooit de rest weg/maakt er een ander blij mee.

        De H7/H4 is alleen de voorlamp aanduiding die anders is, de rest van het pakje is precies hetzelfde namelijk.

        Nog altijd goedkoper dan een paar lampjes los bestellen bij de dealer.

        #18448000
        Opelmac
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2014

          Hoi Marx,

          Dank voor de info!!
          Daar ben ik al erg mee geholpen.
          Ik heb nog 1 vraag. De lampen zien er allemaal hetzelfde uit, zoals je in de afbeelding kan zien.
          Ik heb van 1 een foto gemaakt, hierop staat 12V – 21W.
          Op sommige lampen zie ik geen details van de lamp, maar zijn wel gelijk qua grootte als de anderen.
          Kan ik ervan uitgaan dat alle lampen 12V – 21W zijn als ik deze vervang?
          Wederom dank!

          lamp

          #18448019
          Marx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 January 2017

            Kijk even in het setje van de action, daar staat ook op welke het zijn, je hebt er twee types, een met een enkele gloeidraad, en met een dubbele gloeidraad.

            Ik meen dat er 2 inzitten met een enkele gloeidraad, die draai je terug in de houders waar nu ook een enkele inzit. En een dubbele waar nu ook een dubbele inzit.

            Je zult een paar pakjes nodig hebben, dus je houdt wat lampjes over. Klik ze erin, zet de lampen aan en kijk wat ze doen, als ie het niet doet, is het de verkeerde ;)

             

            Je auto smelt niet meteen door, de lampjes spatten niet uit elkaar, tis een beetje puzzelen, je komt er vanzelf uit. Gewoon een voor een doen, lampje eruit, kijken welke het is, en dezelfde soort terug op dezelde plek.

             

            Ik weet niet waar je woont, als je een beetje in de buurt van Zaandam zit, wees dan welkom om even langs te rijden, dan doen we het samen even.

             

            #18448074
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              De Vectra C heeft achter 4 gelijke lampen zowel links als rechts. (BA15s / P21w)

              #18448121
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Rij naar een automaterialen zaak en koop een doosje van 10 stuks van die lampjes, want in die action setjes zit er steeds maar van dat type dat je nodig hebt.

                #18448126
                Opelmac
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 November 2014

                  Hoi Corsa_GSi,

                  Zit er steeds maar 1 van dat type? of bedoel je 2 van dat type?
                  Als ik de foto van de action uitvergroot dan zie ik het volgende:

                  1x12V 21W – 1x12V 21/5W
                  Zitten hier nu 2 bruikbare lampen in? of 1?

                  GrundigAction

                   

                  #18448306
                  Opelmac
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 November 2014

                    Het volgende besteld:
                    https://www.winparts.nl/verlichting-lampen/autolampen/c1020/osram-original-12v-p21w-ba15s-doosje-10-stuks/p350206.html

                    Ik neem aan dat dit de juiste lampen zijn….
                    Allen dank voor de input en advies!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.