Lambnasondes waardes

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Lambnasondes waardes

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343158
    crunch81
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2015

      Goedemiddag beste mensen,

      Ik stel een algemene vraag hier over Lambnasondes. Ik hoop dat er iemand hier is die er verstand van heeft. Ik heb een Insignia waar twee Lambnasonde sensoren inzitten, 1 voor de kat en 1 erna. Ik verdenk een of allebei dat deze defect zijn omdat ik een gigantisch hoog benzineverbruik heb en de auto houd in en stottert soms bij optrekken in de derde versnelling vanuit lage toeren.
      Ik heb met een ODB2 bluetooth module de sensoren uitgelezen. Ik heb gelezen dat de sonde een Voltage moet schommelen tussen de 0,1 V en 0,9 V. Een van de twee doet dit inderdaad maar de andere niet, deze blijft hangen op exact 0,5 V. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat deze defect is of hoort het zo dat een van de twee een constante 0,5 V voltage heeft?

      Btw: voor mensen die zeggen dat ik in het verkeerde forum post, dat klopt, maar dit is een algemene vraag en hier krijg ik 10 dagen eerder antwoord.

      Bedankt voor eventuele reactie’s.

      #18343164
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Is ok. 0.5 vast is een betje raar, maar ok, tussen ok waardes.

        #18343170
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          1ste lambda moet schommelen idd tussen de 0.1 en 0.9V de 2de lambda moet rond de 0.5V aangeven dus goed!!

          #18343178
          crunch81
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2015

            Bedankt mensen voor jullie reactie. Kan ik met deze waardes concluderen dat de sensoren goed zijn of kan het ook nog zo zijn dat de voltages goed zijn maar dat de sensoren toch niet goed meten en voor problemen zorgen in de auto? Als ik namelijk de stekker van de lambnasonde lostrek en er zo voor zorg dat de auto in de noodloop gaat rijden heb ik geen problemen met stotteren maar dat zegt natuurlijk weer niks over het feit dat het dan zeker met de lambdasondes te maken heeft….

            #18343224
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Lambda’s zijn goed ja!

              Je zegt optrekken in z’n 3 met lage toeren, dat lijkt me een ontstekings probleem bougies/bobine eventueel luchtmassa meter.

              #18343226
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                dont mind my 2 cents.. maar ik denk eerder idd lucht massa meter of klopsensor… ( als je motor een klopsensor heeft..) een bobine die kapot gaat is vaak blijvend als die eenmaal begint

                #18343256
                crunch81
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 March 2015

                  Bougies, Bobine, MAF sensor, MAP sensor zijn vervangen. Dat heb ik als eerste gedaan om het probleem op proberen te lossen. Ik ben nu bij de lambnasondes aangeland. Weet iemand of ik een klopsensor heb wat Bart zegt? en/of eventueel nog een aanvulling voor wat het zou kunnen zijn? In de noodloop geen problemen….

                  #18343297
                  crunch81
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 March 2015

                    Ik heb deze informatie nog gevonden in Global TIS. Ik weet niet of ik het goed lees maar ik lees dat allebei de Lambnasondes Voltage moet varieren tussen 10 en de 1000 MV?

                    HO2S 1 of HO2S 2 Sensor

                    50-850 mV en variabel

                    Het scangereedschap toont een bereik van 0-1.106 mV. Parameter verwarmde lambdasonde 1 (HO2S 1) of verwarmde lambdasonde 2 (HO2S 2) staat voor de uitgangspanning van de uitlaatlambdasonde. De spanning schommelt constant binnen het bereik van 10 mV tot 1.000 mV bij bedrijf in een gesloten circuit.

                    Is er iemand die het anders leest?

                    Update: Omschrijving is onduidelijk in Opel Tis. Waardes zoals Opeltje zegt moeten 100 % kloppen, ook op andere fora van andere merken hebben ze het exact over deze waardes. Lambnasondes zijn zeker goed.

                    #18343315
                    crunch81
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 March 2015

                      Mogelijk de oplossing van inhouden gevonden, eerst dit uitvoeren.

                      [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170514/caba1746555763c409795f9d10f96490.jpg[/IMG]

                      #18343580
                      crunch81
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2015

                        Dit heeft het probleem deels opgelost, het is een stuk minder nu

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.