Lambdasonde computer voor de gek houden

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Lambdasonde computer voor de gek houden

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206483
    GateZer0
      Lid sinds:
      19 September 2006

      ik heb pas een spaghettispruitstuk gekocht voor me kadett met een C20NE. maar nu zit ik met een probleem.

      ik heb op mijn orginele uitlaatspruitstuk een lambdasonde zitten. maar op dat spaghettispruitstuk zit geen sparing voor een lambdasonde. hoe kan ik dit oplossen.

      zijn er misschien speciale vervangers die ik er op kan zetten die een goede waarde doorgeeft aan de computer. of kan ik zelf iets maken waardoor de computer denkt dat hij de ideale waarde afgeeft.

      Graag hulp hierbij !

      #17382741
      Bandiet
        Lid sinds:
        18 November 2004

        Je kunt toch ook een moertje op het spruitstuk lassen, zodat je toch een lamdsonde kunt monteren?

        Gr. Diederik

        #17382742
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Heb dit ooit is moeten doen op een voorpijp van een peugeotje
          Heb een gat gemaakt in de nieuwe pijp ongeveer ter hoogte van waar die origineel ook zat,
          wel zo dat ie van 4 pijpen pakte en niet van 1 cilinder…maar maakt verder niet uit hoe en wat…(heb dr een hele zooi over in een boek staan over lambdasensoren…die cursusen krijg ik nog:thumbdown:(:cry)

          Daar heb ik de oude bevestigin over gelast.
          Werkte perfect.
          Bestaan ook gewool losse moeren die op de pijp gelast worden, alleen had ik die niet.

          dit leverd m-tech:


          maar mischien kan je goedkoper wat anders fixen:jerry

          Gewoon monteren en doormeten, koud moet ie 0.45V aan geven op je multimeter.
          Bij warm geeft ie vanalles aan van 0.1 tot 0.9, maar das kloten met een multimeter dan.

          #17382743
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            lambdasensoren werken toch met een weerstandswaarde?

            kan men hier niet gewoon een “normale” weerstand tussen plaatsen?

            en een analoge multimeter kun je t signaal wel meten.. ook met een digitale, maar dan met een scoopfunctie (de errug dure modellen dus)

            #17382744
            Counterstrike
              Lid sinds:
              2 November 2005

              M18x1.5 dacht ik….

              #17382745
              charger 73 se
                Lid sinds:
                22 December 2007

                een lambdasonde geeft gewoon een spanning af van 0 tot 1 volt aanvankelijk van het zuurstofgehalte in de uitlaat.

                en een lambda sonde is gewoon met een digitale multimeter te meten hoor heb je niet special scoopfunctie voor nodig

                #17382746
                imported_piet
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 September 2004

                  gewoon een bout op je spruitstuklassen(wel eers ff gatje boren he) en erop draaien heb dit ook al in het verleden wel eens gedaan werkt nog altijd goed;)

                  #17382747
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    een moer is makkelijker piet

                    Je draait zo lastig een lambda in een bout

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.