Lambdasonde

Forumindex Forums Modellen Omega Lambdasonde

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226347
    Tinuske
      Lid sinds:
      21 June 2010

      Vraagje,

      wat zijn de “symptomen” als een Lamdasonde niet meer werkt?

      Is het dan mogelijk dat je vermogens verlies krijgt? Dat het net is of de turbo niet meer werkt??

      THX!!

      #17733434
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Geeft ie storing op de lambda dan??

        Als deze niet meer werkt zou ie storing moeten geven.

        als ie verkeerde waarden geeft kan een motor inderdaad rotter gaan lopen.

        vermogensverlies zit vaak in de Lucht Massa Meter

        Willem

        #17733435
        Tinuske
          Lid sinds:
          21 June 2010

          motorstoring brand,

          #17733436
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            tinuske…..heb jeen mogelijkhied om OBD uit te lezen zoals foutcodes…..en om naar de spanning op de sensor te kijken?

            ooit ben ik door mensen wel eens gestuurd in de richting van labdasensor vervangen, en luchtmassa meter vervangen., maar de oorzaak lag elders, en was “gartis” op te lossen.

            Uiteindelijk bleek het dat ik bij het schoonmaken van de gasklep een gaatje naar een slangetje aan de rechter kant van die gasklep had dichtgesmeerd met trope. Ik heb toen op internet gelezen dat mensen wel eens vaker problemen hadden met het gaatje en dat “zuig” slangetje, en ook was er advies het een beetje op te boren. Ik heb de hele klep er af gehaald en gaatje schoongemaakt en opgeboord…en weg waren alle problemen en foutcodes.

            het waren de foutcodes di me in de goede richting wezen. ik weet niet meer porecies welke foucode ik had. heb jij foutcodes actief?

            #17733437
            Jack-omegax3.0xe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 September 2007

              dat is het gas klephuis wat je bedoeld ik betwijfel of een diesel dit probleem kan hebben.

              ik kan de fout codes eventueel zo voor je uitlezen.

              Gr jack

              #17733438
              Tinuske
                Lid sinds:
                21 June 2010

                is uitgelezen en er kwam uit lambdasonde,

                maar ik vind het een beetje vreemd dat daardoor de turbo helemaal wegvalt.

                gaat overigens over een Merc E200 CDI, maar het principe blijft hetzelfde met de Lambdasonde, toch??

                auto uit eind 2006 en 207.000 op de klok, dus veel snelweg km, dus beetje raar dat lambdasonde nu al kapot is / niet meer werkt

                :jerry:jerry

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.