lakvraagje?

Forumindex Forums Modellen Insignia lakvraagje?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265225
    wimdm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2012

      ik heb een zwarte insignia. carbon black. heeft die laklaag geen blanke eindlaag misschien? de wagen is net geen twee jaar en wordt wekelijks met zorg gewassen. toch vertoont de lak reeds grote gebruikssporen. vnl rond de deurklinken en kofferslot. ook zie je bij de minste kras direct de witte onderlaag. ook door steenslag op de voorbumper zie je talloze witte stipjes.dit krijg je wel^min of meer weg met zwarte wax, maar dit is slechts een lapmiddel. had toch een betere lakkwaliteit verwacht voor een wagen in deze prijsklasse.

      #18228462
      fernando93
        Lid sinds:
        18 January 2014

        Misschien door te veel wassen ? En tja de kwaliteit is tegen
        woordig van veel producten niet meer wat het was.

        #18228463
        Stefke insignia
          Lid sinds:
          5 April 2014

          Ik heb ook insignia sport tourer carbon zwart en ik moet zeggen de lak van opel is niet om naar huis te schrijven. Ik heb me al een lakstift aangeschaft om hem al bij te werken.de lak is zeer kras gevoelig.

          #18228465
          calibra-power
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Waar ik mijn auto altijd afspuit kwam ik van de week ook een insignia rijder met zwarte lak tegen. Hij klaagde ook enorm. Hij had veel krassen aan de bovenkant van de deuren die waren veroorzaakt door de stofzuigerslang die daar hangt.
            Ikzelf heb een auto die technical grey is en heb nergens last van. Toen ik hem liet polijsten kreeg ik juist te horen dat de lak laag enorm hard is.
            Ik geloof niet dat er verschil zit in de lak. Maar misschien wel in de finish

            #18228466
            NelisZ20LER
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2011

              Mijn auto is safier zwart (R20) en is redelijk krasgevoelig inderdaad. Extreem is het niet. Een zwarte auto is altijd wat krasgevoeliger, omdat je er alles
              op ziet. Ik laat de voor en achterbumper over een tijdje spuiten en vraag dan om wat extra lagen lak op de voorbumper.

              #18228467
              Opeloco
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2011

                Dit is dan weer van de weinige voordelen van een witten, daar zie je bijna geen krassen op :D

                #18228464
                nicocorsa
                  Lid sinds:
                  6 June 2006

                  de lakken die op de opel wagens zitten staan gekend om erg hard te zijn ja .

                  je zal er ook niet zomaar door heen polijsten of krassen .

                  je kan mss voor lak info en krassen verwijderen mss eens alain contacteren . die kent er wat van . of doet voor jou de wagen weer tot bijna nieuw blinken .

                  #18228468
                  alphox
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mijn vorige insignia was ook zwart, en ik had ondanks dat ik hem regelmatig polijste ook snel last van waskrassen inderdaad. ook de steenslag, m’n voorbumper zaten overal witte stippen.
                    nu met m’n witte nergens last van, althans, daar zie je geen waskrassen op ;)

                    #18228469
                    alaintrines
                      Lid sinds:
                      8 July 2012

                      Hoi, ik wil me wel even in het gesprek mengen als serieuze hobby detailer, de witte strepen die je bij de krasvorming ziet is niet de grondlak maar de geschraapte zwarte lak (of het moet echt een diepe voelbare kras zijn !!) Met een goede polijst behandeling is dit allemaal super te herstellen. Je kunt dit zelf gaan doen of een detailer bij je in de buurt zoeken. Je hebt toch wel enige ervaring en de juiste materialen nodig mar dan ziet elke auto er weer als nieuw uit :wub :wub . Wil je echt specifieke info laat je het maar weten. Kijk maar eens naar onderstaande impressie :thumb
                      http://forum.carclean.nl/forum/foto-en-video-gedeelte/show-off/15191-opel-insignia-sports-tourer-sw-11″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.