lakschade op dak

Forumindex Forums Modellen Grandland X lakschade op dak

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18417555
    Diver999
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2021

      Ik heb net een behoorlijke schade geconstateerd op het dak van mijn 1 jaar oude Grandland.

      Ik ben nog niet bij garage geweest, ga ik vandaag doen, maar heeft iemand hier ervaring mee?

      De verf is tot op de onderlaag weggevreten, dak is trouwens zwart maar de onderlaag is blauw.

      Dit is standaard vanuit de fabriek

      20210420_062654_resized

      #18417561
      Karel Gorissen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2020

        Heb ooit zo iets voorgehad met volgeluitwerpselen, maar was alleen een doffe plek in de lak, zeker niet zo uitgebeten…dit lijk me eerder iets chemisch te zijn…

        Was op een donkerblauwe Astra H van 2009, de doffe vlek is er nooit meer uitgegaan; ook niet met simoniseren…

        #18417729
        Diver999
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 February 2021

          Net even langs de plaatselijke dealer geweest en die zei op afstand al, vogelpoep dus geen garantie. Waarop mijn vraag was of ik dan de auto nog wel kan gebruiken buiten met het risico van nieuwe poep op het dak. Kwam het doodleuke antwoord: Eigenlijk niet maar dat is u probleem, donkere lak is slecht voor een auto, watergedragen enz. Toen ik hem vertelde dat mijn vorige auto een zwarte Zafira was die na 8 jaar nog geen problemen had met volgelpoep haalde hij zijn schouders op en liep weg. Het was maar goed dat mijn auto geen krik heeft anders had hij hem nu in zijn nek gehad. :negative:

          #18417871
          koenwar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 February 2018

            Hoi Diver,

            Ik heb precies hetzelfde probleem maar dan met een rode onderlaag ;-). Is bij mij inderdaad vogelpoep geweest, die heeft er toen twee weken op gezeten tijdens een vakantie. De zwarte toplaag is vreselijk gevoelig, veel gevoeliger dan de rode “normale” laklaag. Ik vind het wel erg makkelijk van de dealers dat ze zich achter de vogelpoep uitsluiting verschuilen. Volgens mij biedt de zwarte toplaag geen adequate bescherming tegen een normale dagelijks vervuiling.

            #18417878
            Diver999
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2021

              Echt schande voor een auto van bijna 46K. Bij mij heeft het misschien 2 of 3 dagen opgezeten aangezien hij het weekeinde nog gewassen is

              #18417883
              rene
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                Ik zou mijn rechtsbijstand eens polsen. Voor 45k mag je er toch vanuit gaan dat het product een tijdje meegaat. :unsure:

                #18418233
                pjotter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2013

                  Zag de schade op het dak zou het helpen als je het dak zou glas coaten bv dat het er minder makkelijk intrekt die vogelpoep

                  heb ook een zwart dak ben bang dat dit mij ook kan overkomen of heeft iemand nog andere tips om dit te voorkomen

                  #18418293
                  rene
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    Ook ik heb zo`n dak en zou wel eens willen weten hoe het te voorkomen.

                    #18418540
                    FS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2019

                      goed koop lak en zeer dun aangebracht kan je zelf niet wedzanden direct door de lak

                      #18430420
                      Geert.desc
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 August 2021

                        na twee weken rijden met de Grandland stel ik helaas dezelfde schade vast op het dak ( zwart dak , witte auto) Van vogelpoep kan het zeker niet komen want dat blijft hier geen dag op het dak . De beschadigingen zijn trouwens veel kleiner en op andere plaatsen waar al vogelpoep zat . Het gaat om meerder kleine stukken verfschade +- 5mm per schade . Eerst dacht ik aan toevallige schade of zelfs vandalisme of na een poetsbeurt ( agressieve zeep…) maar nu controleer ik dagelijks het dak en constateer ik opnieuw gelijkaardige kleine beschadigingen . Krijg dit maar uitgelegd om eventueel garantie aan te kaarten .183ED9CA-1E21-47E2-A9FF-0A235A3B61F43A101C9E-A922-4958-9750-80A223989F240347BD64-881A-4B96-B78D-7146790CC492

                        #18430422
                        Diver999
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2021

                          Mijn dak is inmiddels overgespoten. Ben teruggegaan naar de dealer waar ik de auto gekocht heb. Is dus niet de plaatselijke dealer. Hoefde er niet eens langs maar foto’s waren genoeg. Moest wel eerst toestemming komen( denk van opel nederland). Daarna gespoten en tot op heden geen problemen meer.

                          #18466740
                          raymondtb
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 June 2018

                            Hier ook hetzelfde probleem. Pas terug gekomen van 2 weken vakantie. Op het zwarte dak zat wat vogelpoep (auto is van augustus ’21). Bij het verwijderen zag ik dat de lak op verschillende plekken aangetast was tot de witte onderlaag. Direct naar de dealer in Alblasserdam gegaan, deze zegt dat door vogelpoep er geen garantie is en dat ze het vaker zien. De leasemaatschappij laat nu een expert komen. Het is toch absurd dat je eigenlijk niet 2 weken weg kan gaan zonder je auto af te dekken. Hiervoor had ik een zwarte Zafira, nog nooit last gehad. Opel maakt zich hier wel erg makkelijk van af. Door deze houding is dit dus de laatste Opel voor mij.

                            20220511_100419

                            #18466976
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              [quote quote=18466740]……. Opel maakt zich hier wel erg makkelijk van af. Door deze houding is dit dus de laatste Opel voor mij. [/quote]

                               

                              groot gelijk

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.