Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Lak camouflage.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2012 om 17:55 #17776129AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Juffer1:
Mijn F heeft ook metallic lak ;)
8 januari 2012 om 18:36 #17776130@kendirven wrote:
ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit
en als je je kleurcode vind ga even carroserieherstel bedrijf en vraag of ze je wat lak maken lijkt mij het beste
voor de juiste kleur te krijgenDat is inderdaad een gouden tip en ergens ook wel logisch als je erbij nadenkt, een beetje laten vernevelen voor de overgang.
Ik heb de kleurcode van GM en van Opel (zijn 2 verschillende codes voor dezelfde kleur) .
Ik ga morgen gewoon naar een autozaak waar ze hopelijk spuitbusjes hebben, en anders bestel ik er 1 bij mijn opel dealer.
Dan is het zeker de juiste kleur! :D8 januari 2012 om 18:41 #17776131@kwuyts wrote:
@kendirven wrote:
ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit
en als je je kleurcode vind ga even carroserieherstel bedrijf en vraag of ze je wat lak maken lijkt mij het beste
voor de juiste kleur te krijgenDat is inderdaad een gouden tip en ergens ook wel logisch als je erbij nadenkt, een beetje laten vernevelen voor de overgang.
Ik heb de kleurcode van GM en van Opel (zijn 2 verschillende codes voor dezelfde kleur) .
Ik ga morgen gewoon naar een autozaak waar ze hopelijk spuitbusjes hebben, en anders bestel ik er 1 bij mijn opel dealer.
Dan is het zeker de juiste kleur! :Dkan je doen ik werk in carroserie bedrijf en moest je het niet goed krijgen zou ik bij een carrosserie bedrijf in de buurt eens gaan horen als je de codes hebt kunnen ze je zeker helpen
8 januari 2012 om 18:50 #17776132Als je in een carroserie bedrijf werkt, hoeveel zou dit dan ongeveer kosten om te laten spuiten?
Bij benadering natuurlijk :thumb8 januari 2012 om 19:14 #17776133als je dat laat doen en geen kleur verschil wilt moet je volledig laten spuiten en dat komt rond de 150 tot 200euro maar als ik jou was zou ik gwn voor de verf gaan vragen en het zelf doen zeker voor zo een klein stukje
8 januari 2012 om 19:17 #17776134bij een beunhaas moet het voor zo’n €100,- lukken.
als je zelf aan de gang gaat ben je zo’n €30,- / €40,- aan verf en blanke lak kwijt + dat je het zelf nooit zo netjes krijgt als de vakman ;)Zou hem persoonlijk laten spuiten
8 januari 2012 om 19:20 #17776135laten spuiten is idd wel beter door een vakman gedaan maar als je zegt van het moet niet te veel kosten kan je het ook zelf doen
8 januari 2012 om 20:54 #17776136Ik zou er zelf niet aan beginnen. Het is gewoon heel lastig om het mooi te krijgen. Zoals Juffer al zegt, blanke lak moet je echt niet mee gaan werken. Dat is hetzelfde als met een lakstift iets bij stippen; altijd zonder blanke lak doen.
Als je het zelf gaat doen moet een je een stuk pakken dat veel breder is dan de schadeplek. Je moet namelijk goed gaan uitwaaieren naar de zijkanten toe. Daarna zou je voor het beste resultaat waterproof moeten schuren. Dit is echter heel lastig omdat de lak uit spuitbussen vaak heel dun aangebracht is. Hierdoor schuur je al heel snel te veel weg. Tot slot moet je de plek machinaal polijsten. Op die manier haal je wat meer glans uit de lak omdat de lak uit een spuitbus van nature behoorlijk dof is. Als je deze stappen allemaal doet dan kun je na de kleur overigens ook de blanke lak gebruiken. Doe je het gewoon ‘simpel’ dan moet je die achterwege laten.
Belangrijk ook is om alles eromheen goed af te plakken. Je gaat de spuitstof namelijk overal tegenkomen!Ik zou de boel gewoon laten spuiten, en dan gelijk de motorkap verder meepakken en uitwaaieren over de spatborden. Dit is de enige manier om het echt helemaal strak te krijgen. Bovendien ben je dan meteen van de steenslag af ;)
9 januari 2012 om 04:27 #17776137Ik ga het stukje toch zelf spuiten en een stuk laten uitnevelen.
Als je hem laat spuiten blijf je dat ook altijd zien en voelen op bepaalde plekken, en voor mij hoeft het niet 100% in orde te zijn.
Dat was het voorheen ook niet en het is mij pas dit weekend opgevallen dus als ik het in zo’n staat terug krijg ben ik tevreden! king:9 januari 2012 om 11:23 #17776138Heb zelf een lakstift bij de Opel-dealer besteld, die is prima van kleur.
Verder heb ik een spuitbusje op kleur laten maken, die komt echt perfect overeen.Twee jaar geleden jaar flinke schade gehad door een Belg die niet zat op te letten (niet mijn schuld gelukkig) en toen ging het mis: bij de schadehersteller is er met de verkeerde tint Capri Yellow gespoten en nu is er een kleurverschil tussen de bumper en deur+spiegen en de rest van de auto (drie tinten dus op de auto). M’n oom heeft getekend voor ontvangst en goedkeuring van de herstelde schade, aangezien ik toen in Frankrijk was, dus heb geen poot om op te staan. Ben er behoorlijk ziek van geweest, aangezien er ook drie vingerafdrukken in lak staan bij de deurgreep die in het zonlicht overduidelijk zijn.
Besteed je het eens uit aan een professional (volgens velen één van de beste spuiters in de regio West-Brabant), gaat het fout….sindsdien komt er niemand meer aan m’n auto die er geld aan moet verdienen, behalve mensen die zich al bewezen hebben en de VOD tijdens de APK…
Zal binnenkort wel een foto posten van die vingers…
9 januari 2012 om 16:12 #17776139Zo’n verhaal is best triest. Ik zou er mij ook enorm rot bij voelen :???:
Ik heb vandaag een spuitbus gaan halen bij een autozaak maar deze vonden kleurcode van opel niet in het boek van Motip..
Kleurcode van mirage zou 151 moeten zijn, maar die stond er niet tussen :(Heb dan eens gekeken welke tin het beste erop lijkt en deze bus dan maar aangeschaft.
Ik ga het een van de dagen eens in een deurstijl ofzo proberen om te zien of het kleurverschil op zo’n klein plaatsje groot is.Het gaat om 1cm² dus volgens mij kan het echt niet zo’n geweldig verschil geven, de kleur is bij benadering wel redelijk juist.
9 januari 2012 om 17:15 #17776140Ja, of op de onderkant van de motorkap ofzo. Daar zit toch die hoes overeen. Die haal je er gemakkelijk vanaf, waarna je het kan uitproberen. Onder de mat in de kofferbak en onder de achterbank (die kun je zo omhoog draaien) zijn ook gemakkelijke plekken die uit het zicht liggen. Wel zorgen dat je het bij verschillende lichten vergelijkt…in het schemer lijkt alles op elkaar.
9 januari 2012 om 17:28 #17776141Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met een hoes over de motorkap, maar onder de motorkap wordt denk ik inderdaad de test plaats :D .
En ik moet er maar een mooie dag uitkiezen met goed daglicht, dan zal het wel lukken hoop ik :D9 januari 2012 om 17:35 #17776142Ik bedoel die geluidsdempende deken onder de motorkap, of zit die er bij jou niet?
Op deze foto uit één van m’n how-to’s zie je ‘m nog net, bovenaan de foto9 januari 2012 om 18:17 #17776143ooh nee, dat heb ik niet :D
9 januari 2012 om 18:56 #17776144Budget Motortje = Budget afwerking motorruimte..
Helaas, het blijft een Opel.
Willem
9 januari 2012 om 19:01 #17776145@wim-v6 wrote:
Budget Motortje = Budget afwerking motorruimte..
Helaas, het blijft een Opel.
Willem
haha :D vind ik nu niet erg hoor, en ik vind mijn budget motortje wel leuk rijden als eerste wagen :D
En nu ik hoger in toeren ga durven, zal het mij nog beter bevallen :pAls het niet te dikkenekkerig overkomt, ben ik best wel fier. Je ziet niet veel jongens van mijn leeftijd
met zo’n mooie wagen rondrijden :D . (of het moesten jongetjes zijn die alles van hun ouders krijgen :jerry ).9 januari 2012 om 19:04 #17776146Dat had ik ook ja, iedereen dacht dat ik die wagen van m’n ouders had gekregen. Vaak zielige figuren die zelf in een hok moesten beginnen (of nog steeds rijden)….
9 januari 2012 om 19:10 #17776147Bij mij net hetzelfde :D .
En net zo’n opmerkingen maken mij blij haha :jerry .Toch een compliment eigenlijk :D .
9 januari 2012 om 20:11 #17776148Had met 18jaar geen auto, reed lekker in de gebakkies van mijn ouders, en als iemand een dikke kar had, moest ie het zelf weten.
Mijn eerste auto op eigen naam was wel een Omega 3000-24V (C30SEI) irmscher (was toen 19 lentes jong, en had m gekocht met schade, en gauw voor meer kunnen verkopen, dus kort gehad, dat 1 op 6 ben je ook gauw zat als je geld je niet op je rug groeit.)
Toen heel tevreden 2 jaar met een toen ik m kocht 9,5 jaar oude kadett rond getoured.
haha ik rijdt nu met een 16jaar oude Vectra-B, maar wel een Met een Fantastische 2.5 V6 (nu 3.0 V6) motor, lang voor de Downsize tijd gelukkig…
Was anvankelijk aan het kijken voor Astra’s (F-G G-Coupe’s) tot ik de Vectra V6 vond op internet, na de 1e proefrit was ik verkocht, wat is dat MEER auto als een Astra-G / G-Coupe, Qua Comfort, Stuur en rijgedrag etc etc.
Willem
9 januari 2012 om 20:42 #17776149Ik heb leren rijden in mijn moeder haar Opel corsa D 1.2 +- 70 pk?
En in mijn vader zijn Zafira A 2.0 Diesel.Ik denk dat je dan wel begrijpt waarom ik mijn 1.6 105 pk zo leuk vind :D
9 januari 2012 om 20:48 #17776150haha, Je weet nog niet half wat jouw 1.6 allemaal in huis hebt, als ie goed warm is (20min rijden minimaal) kan je m goed straffen hoor…..
Willem
9 januari 2012 om 22:41 #17776151Hehe, ik heb mijn auto ook vanaf mijn 19e.
Vond het daarvoor wel prima in die z22yh Vec-C van m’n ouders.Lang gezocht naar een GOEDE G OPC, niet gevonden, alles afgetrapt. Daarna even gedacht over een driedeurs Sport Edition II, maar ook die vond ik niet naar m’n zin. Toen tegen deze Coupé met schades aangelopen, opgeknapt en rijd er voorlopig nog in, tot het mijn hobby-auto gaat worden over een jaartje ofzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.