lage olie druk

Forumindex Forums Modellen Ascona lage olie druk

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207871
    Ascona20E
    • Topics 30
    • Reacties 266
    Lid sinds:
    30 September 2007

    Hallo

    Ik heb een probleempje met de opel

    Ik heb er een motor met 324 gr nokkenas en weber carb er op gezet.
    En na aanraden van veel mensen heb ik er ook een oliekoeler opgezet.
    Maar nu is de oliedruk(stationair 0.2 barr en met gas er op 1.5 barr) erg veel omlaag gegaan.
    de oliekoeler wil niet open.(terwijl ie met 80 graden open hoort te gaan , en de koeler is van mocal en is nieuw)
    en de olietemp ligt voor een opel redelijk hoog (110-130 graden)
    de olie pomp is ook goed.
    en het olieverbruik is laag , hij verbruikt bijna niets

    Wie weet wat de oorzaak zijn kan ??

    #17445910
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    denk niet dat aan de oliekoeler ligt
    een tijd terug had je ook al een probleem met de oliedruk.
    kan ik me nog goed herineren.
    zelfde symptonen echter toen zonder oliekoeler dus denk dat het toch iets anders is.
    je eerste probleem is dus ooit verholpen zeg maar

    #17445911
    Ascona20E
    • Topics 30
    • Reacties 266
    Lid sinds:
    30 September 2007

    ik had het idd ook al
    Maar dat was toen redelijk opgelost.

    Maar nu is het gewoon wel heel laag.
    soms lijkt het wel of ik helemaal geen oliedruk heb.

    Is een grotere oliepomp een oplossing ??

    #17445912
    corres
    Bijdrager
    • Topics 70
    • Reacties 1587
    Lid sinds:
    12 April 2006

    tuurlijk niet
    de oliepomp die op de 2.0E zit is er voor ontwikkeld.
    zal wel raar wezen dat je daar zelf een ander op moet zetten om meer druk te krijgen.
    er is gewoon iets niet goed.

    #17445913
    Ascona20E
    • Topics 30
    • Reacties 266
    Lid sinds:
    30 September 2007

    dat er iets niet goed is is wel duidelijk.
    ik had gehoop dat er opel monteurs waren op dit forum die mij helpen konden.

    Maar de oliepomp is ontwikkeld op de 2.0 motor.
    Maar is wel meer dan een meter kabels bij gekomen en een cooler waar ook olie door heen moet.
    Is de pomp daar ook op berekend dan ??

    #17445914
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Is misschien het deksel van de oliepomp erg ingesleten?

    #17445915
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    olie pomp is natuurlijk niet nieuw meer;)
    dus kan best wat drukverlies hebben
    n dekseltje van n diesel wil nog wel eens helpen

    maar zijn niet heel gemakkelijk meer te vinden;)

    #17445916
    nick1987
    Bijdrager
    • Topics 29
    • Reacties 202
    Lid sinds:
    31 October 2005

    had je dit probleem eerder ook al? of pas nadat je de nokkenas en koeler enzo plaatste?

    als de leidingen lange zijn geworden lijkt het mij dat het misschien langer duurt voordat de druk opgebouwd is, maar als deze er eenmaal is moet het volgens mij gewoon op niveau blijven.

    als er wel druk is, maar niet genoeg dus en de pomp doet het goed, moet de druk ergens weg lekken. bijvoorbeeld ergens bij de pomp.
    maar aangezien je een andere nokkenas heb geplaats, hoe zit het met de speling op deze nokkenas?

    2.0E kop? dat is tog waar de nokkenas echt in de kop zit en je hem er aan de voorkant uit moet trekken, ipv aan de bovenkant door middel van demonteren van nokkenaslagerkappen? want als het met lagerkappen zit dan kan je er ff van die plastigage tussen leggen dan om de speling te zien.
    maar dat gaat dus niet als je nokkenas in de kop moet schuiven. dus als je de ouwe nokkenas nog heb, zou ik de lagertappen even heel nauwkeurig opmeten met een schroefmaat, en die maat vergelijken met de nieuwe nokkenas.

    een vriend van me had te veel lager speling bij z’n golfje, bij hem zaten de olie kanalen in de kop verstopt, geen olie dus in de kop, kleppen tikten ook heel erg. maar gewoon stuk doorrijden omdat hij geen tijd had om naar de garage te gaan. uiteindelijk dan tog het probleem verholpen, er kwam weer olie boven en het tikken was weg. maar zodra de motor warm was, en dus dunner, ging onder de 3000 rpm ze olie lampje branden. door zonder olie gedraait te hebben waren de nokkenaslagers te ver ingesleten en door de ontstane speling kon de olie te makkelijk er tussen weg lopen, dus geen tegen druk, daar kon de olie pomp niet tegen werken.

    #17445917
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    kijk ook eens bij cih waar je ook dezelfde vraag heb gesteld

    #17445918
    Ascona20E
    • Topics 30
    • Reacties 266
    Lid sinds:
    30 September 2007

    Ik ben overal aan het vragen geweest en de meesten zeggen dat de lagers versleten zijn
    dus ik ga die maar eens vervangen

    Iniedergeval idereeen bedankt

    #17445919
    asci 2000
    • Topics 17
    • Reacties 176
    Lid sinds:
    3 October 2008

    is het probleem al opgelost ?
    en waar lag het nou aan?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.