Lage motortemperatuur Insignia in de winter

Forumindex Forums Modellen Insignia Lage motortemperatuur Insignia in de winter

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229350
    Peter68
      Lid sinds:
      6 December 2010

      De afgelopen dagen gemerkt dat mijn Insignia (2.0 CDTI) nauwelijks de normale bedrijfstemperatuur haalt. Bij korte ritten tot 10 km. nauwelijks warmer dan 65 graden. Vandaag bij de dealer geweest. Probleem is bekend, hebben bij sommige modellen de termostaat vervangen, dit hielp echter niet. Voorlopig wordt er niets aan gedaan, het aantal klachten is te gering volgens Opel. Zijn er meer Insignia-rijders die hier ervaring mee hebben.

      #17770447
      nicocorsa
        Lid sinds:
        6 June 2006

        mijn insignia diesel 130 ps wordt dezer dagen ook niet vlug warm .

        maar mijn verklaring is zo het is nu hier -5 graden . dus motor ook dan duurt het automatisch langer eer de motor bedrijfswarm is .als de motor in gewoon seizoen 20 graden zou hebben . dan moet die niet eerst 25 graden opwarmen eer dat hij terug kan beginnen verder opwarmen en rij wind lucht nu ook een heel stuk kouder is .

        mijn insignia is pas na 7-8 km aan de 60-70 graden en dan moet ik nog een stuk rijden km of 5 eer hij aan de 90 komt en dan pas ga ik de snelweg op richting huis elke dag .

        denk eerder dat het probleem zich aan het weer ligt en jouw afstand te kort is voor de motor op temp te krijgen . vermoed ik

        #17770448
        erwinvo1964
          Lid sinds:
          11 November 2010

          Hallo,
          eerst en vooral bravo aan de hardwerkende it’rs van het forum om alles zo snel als mogelijk klaar te krijgen , dit ff offtopic.

          wat de temperatuur betreft hebben wij in belgie een soortgelijk probleem doch niet zo zeer de motortemperatuur is te laag maar de wagen ( interieur ) wordt niet warm als de verwarming op automatisch staat ( een bug geïntroduceerd in de maan 05..06/2010 ) zelfs bij mensen die een quickheat optie hebben zitten met dit probleem , dit is alleen maar op te lossen door de knop temperatuur op HI te zetten ( dan gaat de verwarming uit automatisch , tussen Lo en Hi zit dus het probleem ) , in automode werkt dus wel de automatische ontwaseming en AR verwarming maar de blower ( blazer ) blijft op standje 0 of 1 staan waardoor je een zeer lage output krijgt en natuurlijk de verwarming de kans niet krijgt de auto te warmen, het verhogen van de blower snelheid of op hi zetten of uit automode halen verhelpt dit probleem , je moet natuurlijk wel af en toe bij regelen zodat je niet aanbakt :D
          er is ook een melding bij ons op het forum gedaan dat als je alles in automode zet en dan de drie knoppen ( kleppen boven voor onder ) op zet je wel een automode krijgt en hij de temp zou regelen , dit is maar door een of twee personen bevestigd su geen garantie dat het werkt. het simpelst dus op HI zoals ik rijd ( door een bijkomend probleem dat zorgt dant de blower niet op vole kracht kan is dit voor mij de oplossing ) .
          opele blijft op dit gebied en fout steeds weer uit de lucht te vallen en vertelt dat de fout voor de eerste maal wordt gemeld , terwijl we op het forum bij ons een hele reeks mails hebben verstuurd.

          probeer het eens , het kan met dit weer mss de oplossing zijn , totdat opel een update voor de chauffage heeft , heb je nog een wagen dit geen updates heeft gehad voor 05/2010 en je doet hem naar de garage , vraag hen dan vooral geen update van de verwarming te doen , anders sta je letterlijk in de kou ( nieuwe wagens worden op dit moment nog altijd met deze bug uitgeleverd , er is her zelfs een dealer die beweert dat de insignia gewoon niet blaast totdat de motortemp bereikt is :hmmz , dit terwijl je een QH hebt die ervoor moet zorgen dat je een betere onvriezing van je vooruit hebt een een snellere opwarmin cabine moet hebben.

          gewoon proberen , helpt dit meld het dan aan je dealer en klantendienst , hoe meer recalmaties omtrent dit probleem hoe sneller ze zullen moeten reageren.
          voor de rest (hier in belgie toch) heeft het wearal bijgesneeuwd , dus wees vooral voorzichtig met jullie bolide zodat je kan genieten van de kerstdagen. dus met deze prettige kerst en goe feesten king:king:
          Erwin

          ps ; de beste manier om te testen is je motor een 10tal minuutjes laten draaien of f rijden en dan kijken of je blower hoger komt dan stand 0 of 1 , dit kan je zien door even kort op de knop blower – of blower+ te drukken ( soms gaat ie uit aotomodus dus dan ff terug op auto drukken ) normaal zou hij vooral al in het begin op stand 4 moeten blazen voor de vooruit te ontvriezen/ontwasemen als je motor een temp van ongeveer 30° en hoger heeft gehaald moet de stand ook rond de 3 a 4 staan , navenant de binnentemperatuur.
          hopend jullie met deze info te hebben geholpen , groetjes uit belgie

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.