Lage licht opbrengst van de koplampen

Forumindex Forums Modellen Corsa Lage licht opbrengst van de koplampen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259001
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo allemaal!

      Ik zit met het volgende. Het viel me laatst weer eens op (toen ik buiten de randstad kwam ’s nachts), dat ik ’s nachts op onverlichte wegen eigelijk veel te weinig zie.
      Het lijkt er haast op dat de licht opbrengst van de koplampen te laag is, want met de andere auto’s waar ik mee rij, heb ik dit probleem niet.

      Ik heb gewoon de standaard koplampen (electrisch verstelbaar) die op een Corsa B zitten. Nu staat me bij dat dit een bekende kwaal is bij verschillende Opels, maar is hier wat aan te doen?
      Op het forum las ik voornamelijk de optie om over te stappen op xenon verlichting. Nu is dat financieel niet haalbaar en ik vind het niet echt bij de auto passen (iig niet de mijne, dan zal ik toch eerst moeten gaan poetsen en verlagen)
      viewtopic.php?f=5&t=162349&hilit=weinig+licht+opbrengst

      Ik heb er al andere lampen in gezet, maar dit maakt voor zo ver ik kan zien geen verschil. Beide lampen waren al behoorlijk nieuw (van december).
      Verder heb ik alle massapunten (iig die ik kon vinden met de Haynes er naast) schoongemaakt. Geen resultaat.

      Heeft er iemand nog suggesties?

      #18157017
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        staan ze wel op de juiste hoogte afgesteld? en nee niet met de schakelaar naast je stuur maar met de stelschroef op de koplamp zelf.

        rij anders even naar de garage of ze koplampen af willen stellen duurt 5 min ofzo. die hebben een apperaat daarvoor

        #18157018
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Ze staan als het goed is gewoon netjes afgesteld. Zal er morgen (of misschien straks) nog even extra naar kijken.

          Ik zal het z.s.m. laten weten, maar zelfs als staan ze te laag. Is de lichtopbrengst zeer mager te noemen.

          #18157019
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Geven niet echt spannend licht die Originele H4 lampen.

            Afstelling is wel belangrijk.

            Willem

            #18157020
            Heks
              Lid sinds:
              18 June 2012

              Ben braaf langs de garage gereden, had natuurlijk hulpveren geplaatst, dus mochten wel wat hoger.
              Maar moet zeggen dat het nog steeds een beetje treurig is en dat was nog zonder regen.
              Zal toch maar gaan sparen voor angel eyes vrees ik en daarna al dan niet xenon daarin zetten. Denk toch dat de enige echte oplossing is.

              #18157021
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                of je reflector in je koplamp zelf is niet goed meer , door misschien ooit een verkeerd geplaatste lamp.

                #18157022
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @Heks wrote:

                  Zal toch maar gaan sparen voor angel eyes vrees ik en daarna al dan niet xenon daarin zetten. Denk toch dat de enige echte oplossing is.

                  Laat die dan wél goed afstellen. Wordt nogal eens op bezuinigd bij aftermarket xenon-zooi met alle asociale gevolgen van dien.

                  #18157023
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Heb beide koplampen er vandaag uit gehaald. Helaas 1 beugeltje gesloopt, maar ja.
                    Beide reflectoren goed nagekeken en zijn in orde, iig voor zover ik kan oordelen.

                    @carento, zal ik zeker doen, want ik heb er zelf ook een schurft hekel aan.

                    Wat angel eyes betreft: als ik het goed begrepen heb, moeten er projectoren in zitten om de mogelijkheid naar xenon open te houden? Ik zag er alleen zelden bij staan dat ze electrisch te verstellen zijn. Klopt dit ?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.