l

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206682
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    ligt eraan of je het zelf kan, of dat een maatje van je het doet.. garage moet je toch al snel rekenen tussen de 400 – 600 euro.. en dan zijn er de uitschieters (naaiers) die zelfs nog meer durven te vragen.
    anders gewoon ff langs garage gaan, en indicatie vragen.

    maar hoe weet je zeker dat je koppakking eruit ligt?

    #17392407
    jeroenbreuer
    • Topics 1
    • Reacties 49
    Lid sinds:
    28 September 2004

    origineel gepost door gertwert
    Het astratje van me vriendin ligt de koppakking eruit. Heeft iemand enig idee wat voor kosten dat dat met zich meebrengt? :(

    Ik heb ook en 1.6 8v en ook een lekke koppakking gehad. Kon netjes 750 euro aftikken bij de Opel dealer dacht ik. Zal straks de factuur op zoeken voor de preciese prijs.

    #17392408
    opelkadetje
    Bijdrager
    • Topics 64
    • Reacties 1416
    Lid sinds:
    6 December 2004

    opel dealer is duur… ik had ook laatst wat en hun vroegen 90 euro per uur inc.. en mn eigen garage gaat voor 40 euro inc aan de slag….

    #17392409
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    zal toch eerst een cil. lektest laten doen hoor :hmmz

    ennuh als t een c16nz is ofzo ram je een koppakking incl vlakken er in een ochtendje + koffie in :)

    #17392410
    jeroenbreuer
    • Topics 1
    • Reacties 49
    Lid sinds:
    28 September 2004

    origineel gepost door opelkadetje
    opel dealer is duur… ik had ook laatst wat en hun vroegen 90 euro per uur inc.. en mn eigen garage gaat voor 40 euro inc aan de slag….

    In 2006 is m’n auto gemaakt voor €751,30,- op precies te zijn. Bij de Opel Dealer in Gilze met orginele Opel onderdelen en 1 jaar garantie.

    Ik had toendertijd bij verschillende garagebedrijven om een offerte gevraagt en het was allemaal rond de 800 euro. (= in Tilburg,) vandaar de keuze voor de dealer.

    #17392411
    jsgsi
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 434
    Lid sinds:
    1 July 2004

    Als is de oliedop er af draai, dan zie je echt een wittte aanslag zitten

    Dat hoeft nog niet een lekke koppakking te zijn.
    Is gewoon condens wat zich mengt met olie .
    Verlies de motor ook koelvloeistof?
    En wat voor drap zit erin het koelvloeistofreservoir ?

    #17392412
    Astra__G
    • Topics 0
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    11 August 2005

    Wilde zeggen, heb ook drap aan mijn oliedop zitten, maar is omdat ik veelal korte ritjes rij. Das gewoon condens vermengt met olie. Kan geen kwaad.
    Is wat jsgsi zegt, hoeft geen kapotte koppakking te zijn.
    Heb er ooit es een topic over gehad, maar dit is mss weg nu, daar stonden foto’s bij. Prut in de koelvloeistof heb ik niet, wel dat ik om de zoveel tijd een beetje koelvloeistof moet bijvullen.

    Nu we het er toch over hebben, is er een bepaalde test of zijn er meerdere testen om zeker te weten dat je koppakking lek is?

    Greetzz Astra_G

    #17392413
    jsgsi
    Bijdrager
    • Topics 10
    • Reacties 434
    Lid sinds:
    1 July 2004

    Ja er zijn koppakkingtesters die meten d.m.v een gekleurde vloeistof of er CO gas vrijkomt in het reservoir.
    Ik doe meestal een tijd het systeem op druk zetten en dan bougies eruit en starten kijken of er wat water uitkomt. (maar dan moet ie wel erg lek zijn).

    #17392414
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    cilinder lek test doen

    #17392415
    Astra__G
    • Topics 0
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    11 August 2005

    origineel gepost door mrmonkey
    cilinder lek test doen

    En hoe doe je dat? Kun je dat zelf doen?
    Wat zijn precies de symptomen van een lekke koppakking?
    Ik bedoel, als je een lekker koppakking hebt wat is dan de frequentie waarmee je koelvloeistof moet bijvullen en de hoeveelheid?
    Loopt de motor dan ook slechter?

    Greetzz Astra_G

    #17392416
    GH45T
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 159
    Lid sinds:
    10 July 2005

    smudge bij je oliedop/ oliepijlstok, beetje een zoete, vreemde geur als je auto aan het rijden bent, blauwe rook als je net je auto gestart hebt etc.

    Is genoeg over op internet te vinden!

    #17392417
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    origineel gepost door Astra__G

    origineel gepost door mrmonkey
    cilinder lek test doen

    En hoe doe je dat? Kun je dat zelf doen?
    Wat zijn precies de symptomen van een lekke koppakking?
    Ik bedoel, als je een lekker koppakking hebt wat is dan de frequentie waarmee je koelvloeistof moet bijvullen en de hoeveelheid?
    Loopt de motor dan ook slechter?

    Greetzz Astra_G

    de motor loopt idd kutter door de koelvloeistof in de cilinders wat niet comprimeerbaar is.

    echt een frequentie voor het bijvullen is er niet. ligt er maar net hoe lek je koppakking is

    de enige echte goede manier is om een cil. lek test te doen en dit is denk niet zelf te doen voor jou, want je he persucht nodig en een stukje gereedschap dat je in het bougiegat draait en aan de andere kant een nippel voor de perslucht
    dus ff naar een garage bedrijf gaan veel suc6 :thumbup

    #17392418
    Astra__G
    • Topics 0
    • Reacties 37
    Lid sinds:
    11 August 2005

    origineel gepost door mrmonkey

    de motor loopt idd kutter door de koelvloeistof in de cilinders wat niet comprimeerbaar is.

    echt een frequentie voor het bijvullen is er niet. ligt er maar net hoe lek je koppakking is

    de enige echte goede manier is om een cil. lek test te doen en dit is denk niet zelf te doen voor jou, want je he persucht nodig en een stukje gereedschap dat je in het bougiegat draait en aan de andere kant een nippel voor de perslucht
    dus ff naar een garage bedrijf gaan veel suc6 :thumbup

    Dank je wel voor de info. Mijn motor loopt als een zonnetje dus denk niet dat mijn koppakking lek is. Mss bij de volgende grote beurt eens zo’n cylinder lek test laten doen, een keer extra checken kan natuurlijk geen kwaad en dan weet ik het zeker.

    Greetzz Astra_G

    #17392419
    mrmonkey
    Bijdrager
    • Topics 30
    • Reacties 1154
    Lid sinds:
    22 February 2006

    even ter informatie…

    miss verkeerd neergezet door mij, maar je motor KAN slechter gaan lopen door een lekke koppakking het hoeft niet.
    Ik had namelijk bij mijn blauwe kadett ook een lekke koppakking terwijl het motortje het gewoon goed deed, terwijl bij mijn grijze kadett de motor een beetje op 3,5 pit ging lopen

    Ik zou toch even voor de zekerheid een cilinder lek test laten doen, dat kan bij elke garagebedrijf…
    Want als je koppakking lek is, is er een kans dat je cilinderkop krom gaat trekken en dat wil je niet :angel

    #17392420
    nick1987
    Bijdrager
    • Topics 29
    • Reacties 202
    Lid sinds:
    31 October 2005

    zoete geurt uit uitlaat (dat is dan je koelvloeistof)
    motor wordt heet.
    verbruik koelvloeistof.
    olie in de koelvloietsof,
    koelvloeistof in de olie (white slush aan je dop)
    na starten gelijk al druk in je koelvl, reservoir. (blaast compressiedruk naar koelkanaal.
    motor loopt kut: gelijk stoppen als je denkt dat met koppaking te maken heeft. een beetje verbruik van de koelvloiestof kan de motor wel hebben maar als die kut gaat lopen, dat zit dr vaak bestw at in de cilinder.

    vloeistof op je zuiger is niet comprimeerbaar. stert je motor en dan in de compressieslag kan de druk die de zuiger omhoog uitoefend op het water zo groot worden, dat hij je drijfstang krom drukt! waterslot noeme ze dat volgens mij. wel een x gezien.

    auto stopte op de snelweg. na een possje sloeg hij weer aan. 2 km verder rijden naar de dealer, daar paar x starten en opeens ook waterslot.

    let op; bovengenoemde verschijnselen bij lekke kop hoeven niet allemaal aanwezig te zijn. als je er 1 uit het rijtje tussen heb zitten dan kan je er meestal wel van uit gaan.

    witte bende aan je oliedop kan gewoon weg zijn na goed warm rijden. is je kop tog lek, dan wil je die alleen niet warm rijden. dat is het risico.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.