L-buitenspiegel vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra L-buitenspiegel vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219646
    PaulD68
      Lid sinds:
      5 April 2010

      Hallo allen,

      Nieuw op dit forum, ik hoop dat ik wat kleine tips kan krijgen…

      Afgelopen week is de linkerbuitenspiegel van onze Astra G estate (F35) uit 2002 er zowat afgereden of afgetrapt. Grrrr……..

      Nu is de schade beperkter dan ik in eerste instantie dacht. De kap is kapot, en het spiegeltje. Maar de electrische verstelling doet het nog, en de spiegel is nog in te klappen.
      Dus lijkt het een kwestie van nieuw spiegeltje en kapje.

      Ik heb ook al wel een onderdelensite gevonden waar ik voor een redelijk bedrag (in mijn idee) kan bestellen wat ik zoek. Maar wat zijn nu mijn vragen; hoe weet ik of ik een verwarmde spiegel heb? Ik heb echt geen idee, kan het niet direkt in het boekje vinden. Er zitten wel een soort, ja laat ik het printbanen noemen, op het oppervlak waar de spiegel opgeplakt is. Zegt dat iets?
      En op die site is een de kap te bestellen, daar staat bij “primer”, dus zo te zien niet gelakt. Vind ik zelf niet zo’n ramp om er een spuitbus op los te laten, maar mooier is natuurlijk een kap in de originele kleur (zwart in dit geval). Wie heeft een link of tip naar een adres waar die kap in kleur te bestellen is?

      Dan nog het monteren; ik ben niet heel onhandig, maar ook niet heel ervaren. Ik kan natuurlijk wel zien hoe de binnenkant er uit ziet, en daaruit wellicht opmaken hoe die nieuwe spiegel gemonteerd moet worden. Maar als er een uitleg te vinden is, ik zie dit onderwerp zo snel niet in de “how to” lijst?

      Anyway, ik ben dankbaar voor elke tip.

      gr
      Paul

      edit; ik zie nu dat de verwarmde spiegel die je kunt bestellen vier metaalkleurige ‘clipjes’ heeft aan de achterzijde. ik heb vandaag net de kapotte kap met podiumtape zolang teruggeplakt en kan daarom niet eventjes kijken of die van mij die clipjes ook heeft. vandaar dat ik die ‘printbaantjes’ beschreef… als dat geen duidelijkheid geeft zal ik morgen de kap er weer afhalen en kijken of ik die ‘clipjes’ zie achter op de spiegel

      #17652639
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Zet je achteruitverwarming aan en voel of je spiegels ook warm worden :)

        #17652640
        PaulD68
          Lid sinds:
          5 April 2010

          Aha! Dat is dus nuttige informatie. Ik had niet bedacht dat die twee (achterruit- en spiegelverwarming) aan elkaar gekoppeld zijn, en het dus op die manier te checken is.
          Ga ik nu laat op de avond niet meer doen, maar morgen zeker even proberen.

          Dankjewel!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.