Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › l
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2008 om 07:51 #17206682
ligt eraan of je het zelf kan, of dat een maatje van je het doet.. garage moet je toch al snel rekenen tussen de 400 – 600 euro.. en dan zijn er de uitschieters (naaiers) die zelfs nog meer durven te vragen.
anders gewoon ff langs garage gaan, en indicatie vragen.maar hoe weet je zeker dat je koppakking eruit ligt?
19 februari 2008 om 07:54 #17392407origineel gepost door gertwert
Het astratje van me vriendin ligt de koppakking eruit. Heeft iemand enig idee wat voor kosten dat dat met zich meebrengt? :(Ik heb ook en 1.6 8v en ook een lekke koppakking gehad. Kon netjes 750 euro aftikken bij de Opel dealer dacht ik. Zal straks de factuur op zoeken voor de preciese prijs.
19 februari 2008 om 08:10 #17392408opel dealer is duur… ik had ook laatst wat en hun vroegen 90 euro per uur inc.. en mn eigen garage gaat voor 40 euro inc aan de slag….
19 februari 2008 om 18:55 #17392409zal toch eerst een cil. lektest laten doen hoor :hmmz
ennuh als t een c16nz is ofzo ram je een koppakking incl vlakken er in een ochtendje + koffie in :)
20 februari 2008 om 15:12 #17392410origineel gepost door opelkadetje
opel dealer is duur… ik had ook laatst wat en hun vroegen 90 euro per uur inc.. en mn eigen garage gaat voor 40 euro inc aan de slag….In 2006 is m’n auto gemaakt voor €751,30,- op precies te zijn. Bij de Opel Dealer in Gilze met orginele Opel onderdelen en 1 jaar garantie.
Ik had toendertijd bij verschillende garagebedrijven om een offerte gevraagt en het was allemaal rond de 800 euro. (= in Tilburg,) vandaar de keuze voor de dealer.
20 februari 2008 om 15:15 #17392411Als is de oliedop er af draai, dan zie je echt een wittte aanslag zitten
Dat hoeft nog niet een lekke koppakking te zijn.
Is gewoon condens wat zich mengt met olie .
Verlies de motor ook koelvloeistof?
En wat voor drap zit erin het koelvloeistofreservoir ?20 februari 2008 om 15:22 #17392412Wilde zeggen, heb ook drap aan mijn oliedop zitten, maar is omdat ik veelal korte ritjes rij. Das gewoon condens vermengt met olie. Kan geen kwaad.
Is wat jsgsi zegt, hoeft geen kapotte koppakking te zijn.
Heb er ooit es een topic over gehad, maar dit is mss weg nu, daar stonden foto’s bij. Prut in de koelvloeistof heb ik niet, wel dat ik om de zoveel tijd een beetje koelvloeistof moet bijvullen.Nu we het er toch over hebben, is er een bepaalde test of zijn er meerdere testen om zeker te weten dat je koppakking lek is?
Greetzz Astra_G
20 februari 2008 om 16:03 #17392413Ja er zijn koppakkingtesters die meten d.m.v een gekleurde vloeistof of er CO gas vrijkomt in het reservoir.
Ik doe meestal een tijd het systeem op druk zetten en dan bougies eruit en starten kijken of er wat water uitkomt. (maar dan moet ie wel erg lek zijn).20 februari 2008 om 17:32 #17392414cilinder lek test doen
24 februari 2008 om 21:44 #17392415origineel gepost door mrmonkey
cilinder lek test doenEn hoe doe je dat? Kun je dat zelf doen?
Wat zijn precies de symptomen van een lekke koppakking?
Ik bedoel, als je een lekker koppakking hebt wat is dan de frequentie waarmee je koelvloeistof moet bijvullen en de hoeveelheid?
Loopt de motor dan ook slechter?Greetzz Astra_G
24 februari 2008 om 22:26 #17392416smudge bij je oliedop/ oliepijlstok, beetje een zoete, vreemde geur als je auto aan het rijden bent, blauwe rook als je net je auto gestart hebt etc.
Is genoeg over op internet te vinden!
26 februari 2008 om 20:35 #17392417origineel gepost door Astra__G
origineel gepost door mrmonkey
cilinder lek test doenEn hoe doe je dat? Kun je dat zelf doen?
Wat zijn precies de symptomen van een lekke koppakking?
Ik bedoel, als je een lekker koppakking hebt wat is dan de frequentie waarmee je koelvloeistof moet bijvullen en de hoeveelheid?
Loopt de motor dan ook slechter?Greetzz Astra_G
de motor loopt idd kutter door de koelvloeistof in de cilinders wat niet comprimeerbaar is.
echt een frequentie voor het bijvullen is er niet. ligt er maar net hoe lek je koppakking is
de enige echte goede manier is om een cil. lek test te doen en dit is denk niet zelf te doen voor jou, want je he persucht nodig en een stukje gereedschap dat je in het bougiegat draait en aan de andere kant een nippel voor de perslucht
dus ff naar een garage bedrijf gaan veel suc6 :thumbup27 februari 2008 om 15:24 #17392418origineel gepost door mrmonkey
de motor loopt idd kutter door de koelvloeistof in de cilinders wat niet comprimeerbaar is.
echt een frequentie voor het bijvullen is er niet. ligt er maar net hoe lek je koppakking is
de enige echte goede manier is om een cil. lek test te doen en dit is denk niet zelf te doen voor jou, want je he persucht nodig en een stukje gereedschap dat je in het bougiegat draait en aan de andere kant een nippel voor de perslucht
dus ff naar een garage bedrijf gaan veel suc6 :thumbupDank je wel voor de info. Mijn motor loopt als een zonnetje dus denk niet dat mijn koppakking lek is. Mss bij de volgende grote beurt eens zo’n cylinder lek test laten doen, een keer extra checken kan natuurlijk geen kwaad en dan weet ik het zeker.
Greetzz Astra_G
2 maart 2008 om 21:00 #17392419even ter informatie…
miss verkeerd neergezet door mij, maar je motor KAN slechter gaan lopen door een lekke koppakking het hoeft niet.
Ik had namelijk bij mijn blauwe kadett ook een lekke koppakking terwijl het motortje het gewoon goed deed, terwijl bij mijn grijze kadett de motor een beetje op 3,5 pit ging lopenIk zou toch even voor de zekerheid een cilinder lek test laten doen, dat kan bij elke garagebedrijf…
Want als je koppakking lek is, is er een kans dat je cilinderkop krom gaat trekken en dat wil je niet :angel10 april 2008 om 21:44 #17392420zoete geurt uit uitlaat (dat is dan je koelvloeistof)
motor wordt heet.
verbruik koelvloeistof.
olie in de koelvloietsof,
koelvloeistof in de olie (white slush aan je dop)
na starten gelijk al druk in je koelvl, reservoir. (blaast compressiedruk naar koelkanaal.
motor loopt kut: gelijk stoppen als je denkt dat met koppaking te maken heeft. een beetje verbruik van de koelvloiestof kan de motor wel hebben maar als die kut gaat lopen, dat zit dr vaak bestw at in de cilinder.vloeistof op je zuiger is niet comprimeerbaar. stert je motor en dan in de compressieslag kan de druk die de zuiger omhoog uitoefend op het water zo groot worden, dat hij je drijfstang krom drukt! waterslot noeme ze dat volgens mij. wel een x gezien.
auto stopte op de snelweg. na een possje sloeg hij weer aan. 2 km verder rijden naar de dealer, daar paar x starten en opeens ook waterslot.
let op; bovengenoemde verschijnselen bij lekke kop hoeven niet allemaal aanwezig te zijn. als je er 1 uit het rijtje tussen heb zitten dan kan je er meestal wel van uit gaan.
witte bende aan je oliedop kan gewoon weg zijn na goed warm rijden. is je kop tog lek, dan wil je die alleen niet warm rijden. dat is het risico.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.