Kwaliteit standaard geluidsinstallatie

Forumindex Forums Modellen Grandland X Kwaliteit standaard geluidsinstallatie

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355122
    mmarkvoort
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2018

      Hallo,

      Ik heb afgelopen week een Grandland X besteld, de 1.2T Business Executive, met als extra optie het Denon SOund systeem.
      Net werd ik gebeld door de dealer die hem gaat leveren, en het Denon systeem was voorlopig niet leverbaar, en door alle Euro 6 zaken werd hij ook nog eens duurder.
      Nu krijg ik ipv daarvan een auto zoals besteld maar dan met de AGR stoelen ipv de Sound upgrade.

      Mijn vraag is nu: hoe is de kwaliteit van het standaard geluidssysteem? In mijn huidige Peugeot 308 is het kansloos.

      Groet Matthijs!

      #18355123
      shotterke1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2018

        Denon zal natuurlijk wel beter zijn, maar ik ben wel tevreden over het geluid. Ik had eerst Zafira tourer, maar nu in mijn Grandland klinkt het veel beter

        #18355134
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          mmarkvoort : tja, ik weet niet hoe het geluid van de standaard geluidsinstallatie klinkt, ik kan alleen uit ervaring het standaardgeluidssyteem van mijn vorige Opel (Astra SW) vergelijken met het Denonsysteem dat nu in mijn Grandland zit.

          Dat is een verschil van dag en nacht. Door de subwoofer klinkt het geluid voller en dus oneindig veel mooier dan dat ik in mijn Astra gewend was. Tel daarbij op dat wanneer ik (of jij) alleen in de auto zit en je wil het volume eens een keer lekker ‘opengooien’, dan garandeer ik je dat met het Denonsysteem het geluid vol en ‘diep’ blijft klinken, terwijl bij de standaard (in de Astra aanwezige) geluidsinstallatie dit al vrij snel bij hogere volumes ‘overstuurd’ raakte.

          Los van het feit of het standaard in de Grandland X zittende geluidssysteem al aardig klinkt :

          iedereen die het tijdperk heeft meegemaakt van de computers waaraan je 2 van die kleine (veelal merk Trust) geluidsboxjes hing, hoorde het dag-en-nacht verschil toen hij / zij later overging naar een 2.1 soundsystem met subwoofer. Die Trustboxjes gaven een aardig geluid, maar konden zich in de verste verte niet meten met een 2.1 soundsystem met subwoofer, die kleine standaardboxjes bleven altijd wel wat ‘blikkerig’ klinken.

          #18355144
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik zie vaak mensen die geluid oversturen op een standaard geluidsysteem. Meer bas geluid horen wil niet per definitie zeggen dat je bijvoorbeeld de basgeluiden moet boosten, je kunt daarentegen ook hoge en midden frequenties dempen.

            Ik weet niet wat voor headunit er in zit, maar bij mijn CD70 met het standaard geluid na wat aanpassingen in de radio configuratie klinkt het perfect.

            #18355151
            mmarkvoort
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 April 2018

              Bedankt voor de reacties mensen!

              Het zal wel even afwachten worden, maar ik ga er van uit dat het beter klinkt dan wat ik nu heb.
              Mijn broertje rijd een (oude) Astra G en daarvan vind ik het standaard geluid erg behoorlijk.

              De tijd zal het leren. Auto komt ergens in Mei zei de dealer. Dus nog even geduld.

               

              #18356139
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                In mijn vorige Mokka Cosmo had ik het Bose sound systeem. Maar ik vind de standaard sound in de Grandland (zonder Denon) er niet voor onder doen. Het is een prima geluid. Zeker daar de auto tijdens het rijden zeer stil is. Ik zie dan ook het Denon systeem niet echt als een toegevoegde waarde.

                #18358486
                Data58
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 July 2018

                  Ik kan je zeggen als je de ARG stoelen krijgt ga je meer plezier van hebben dan een extra stukje geluid tov de nu al fantastische installatie. Ik was aangenaam verrast. Maar mogelijk gezien mijn leeftijd ben ik niet helemaal representatief of juist wel. Het is maar net hoe je het bekijkt. Veel plezier met je Grandland X. Een waanzinnige auto!

                  #18358511
                  hreedijk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 April 2018

                    Heb zowel de standaard geluid installatie beluisterd als de Denon (met 1 audio file op een USB stick), hoewel de standaard installatie zeker niet verkeerd klinkt kan heb ik toch voor de Denon gekozen.

                    Een dergelijke deal als dat jij gekregen hebt, AGR stoelen ipv Denon audio systeem, had ik ook zeker aangenomen.

                     

                    #18358517
                    mmarkvoort
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 April 2018

                      Ik heb de Grandland inmiddels anderhalve maand in bezit, en heb er al ruim 7000 KM op zitten.

                      Genoeg kunnen luisteren al dus :-)

                      Het standaard systeem is inderdaad al erg goed. Een enorme verademing vergeleken bij mijn 308 die ik hier voor reed.
                      Het enige wat ik wel merk, is dat het geluid van USB soms wat golft qua volume. Rustigere stukken klinken harder dan wanneer de Bass erbij komt.
                      Ik heb ook sterk het idee dat er veel meer uit het standaard systeem te halen zou zijn. Ik heb het idee dat hij “inhoudt”
                      Hier had ik al een nieuw topic over geopend. Zou mooi zijn als je deze “rem” er af zou kunnen halen. Zit mijns inziens veel meer in dan dat er uit komt.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.